OT: Tagelarmband
Jag visste inte riktigt vart jag skulle lägga inlägget, flytta det rätt om jag verkligen är ute och cyklar!
Det jag tänkte kolla är om det finns något intresse här för armband som flätas av tagel? Jag håller nämligen på och gör armband av hästtagel på min fritid och säljer. Det hela började med att jag ville ha min ponny med mig överallt, lyckades göra ett armband och förfrågningarna drog igång.
Just nu finns 4 olika modeller och det kommer att finnas limited edition modeller inom snar framtid. Personligen tycker jag att armbanden är en otroligt fin pressent att ge bort till någon annan och när jag har gett bort till vänner så har de varit otroligt uppskattade.
Slå ett öga på bloggen för att se lite mer bilder på armbanden, priser och så vidare.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag vill ha! Har bara inte kommit mej för att beställa. Eller bestämt mej för vilken modell…
jag ska oxå ha ett måste bara samla tagel först ;)
Så kul att det är några som är intresserade (: Är en hel del som besöker per dag och kollar, men det är lite synd att man inte vet vilka det är ;( Jag som är så nyfiken :D

Jag kommer beställa!
Måste bara titta om det tagel jag fick från veterinärerna på djursjukhuset när mitt <3 somnade in på operationsbordet räcker 
Men nåt kanske går att få ihop,jag har inte klarat att ens titta på håret trots att det gått snart 1,5 år sedan det hände men vill bära med honom överallt,
Är det hållbart? Är livrädd att tappa det sen 
#4 Usch, så hemskt att höra :(
Armbandet är hållbart, jag demonstrerade fint under en loppis, det är karbinhaken som brister om det brister av att man fastnar i något. Om flätan mot all förmodan skulle släppa ur fästet går det enkelt att limma tillbaka den. Testar alla armband innan jag skickar iväg de så att de ska hålla :)
Otroligt vackert utfört. Ska ut och ta fram saxen och korta av några svansar ..
Vilka jättefina arbeten du gör 
Jättefint! Men du borde ta minst det dubbla för dem! :)
Går det att skicka man också, eller är det bara svans som gäller? Ska samla ihop några buntar nästa gång jag är hos hästarna - perfekt present till de som tagit hand om dem tidigare.
Verkligen vackra !!
Ändar mig, de är mer än vackra ! jag kommer absolut att beställa flera armband inom kor! :-)
Kanonfina!
Delad glädje är dubbel glädje :)
Oh, vad jag vill ha!!
Måste ut o kolla Flöjtas mantoffs om det är tillräckligt långt.
Jättevackra!!
hur mycket tagel behövs till modell love?
jag har mätt min handled till ca 15-17 cm
wow va fint! Är intresserad jag också. Frågar samma här också, vilken längd behövs ? :)
Och jag undrar om du kan fläta ett armband med tre olika hästars tagel. Fast det kanske inte blir så snyggt att mixa olika färger? :)
Men så FINA!!! Vi fick ta bort dotterns ponny för 3 år sedan.. En ponny som är otroligt saknad av oss alla, men framför allt av dottern! Vi har gjort en stor minnes tavla på dotterns rum med massor av bilder, deras priser osv. Sedan hänger hennes tagel där som vi klippte av innan veterinären skulle komma ut sista gången
.. Jag klippte inte av så mycket för det kändes lite fel så jag hoppas att det räcker bara. Men jag visste att dottern skulle vilja ha det som minne. Det här måste vara den absolut bästa julklappen till henne!!!! Gud så glad hon skulle bli! Kruxet är bara att ta det utan att hon saknar det på väggen….
Absolut kommer en beställning från oss!!
Till Love behövs handledens mått x2 +20cm ungefär. Det är på grund av att jag ska ha något att spela på. Min shettis tagel räcker till 2 varv runt min handled (nu har jag visserligen 15,5cm och plockat det tagel som varit lämpligt).
Tittar man på armbanden som finns i inlägg #0 så är måttet på taglet handledens mått + 10cm ungefär. Det krävs att slingan är lika tjock hela vägen eftersom det är två lika stora fästen som ska sitta på varsin sida av flätan.
Omkretsen på slingan bör vara 1,5-2cm, det beror på om man har resnat bort spill som inte går att använda själv (tex om det ska flätas love så bör det inte vara med tagel som är 2-25 cm långa osv).
Att fläta samman olika hästars tagel kan bli otroligt läckert, bifogar två bilder här på armband med olika hästars tagel.
Fux + skimmel:
Nu är jag inte säker på vad färgen på hästen som det svarta taglet kommer ifrån eftersom detta är ett armband som jag har gjort på beställning, kommer från två olika hästar i alla fall.
Otroligt fina armband. Ska ta och fixa till hästarnas svansar så återkommr jag med en beställning
.
Dessa svansarna kan nog bli rätt bra att ta va 
#19, nu fick du mig att dräggla ganska bra! Kan bli sjukt snyggt det där (: Försök få så mycket ljusa strån som möjligt från den med ljus svans ;D
Min ser så ljus ut i svansen när man titta på honom, men armbandet blev otroligt mörkt ändå :(
#20 Ok tack för tipset, annars får jag sno en bit av manen då den är något ljusare, typ lite lin färgad. De är mor och dotter så de hade blivit kanon bra
Shit vad snygga, :)
Oldhaunds: du har pm!!! :D
Maja

Oj shit vad fint armbandet love var! Skitsnyggt. Vad fina armband du gör Oldhaunts!
/konkurrent/kollega Anna 
Jag ska beställa minst två love!
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
snygga vad kostar dom??prata på PM
#22 Ja det ska inte vara några problem, känns som att det ska synas lite skillnad med tanke på att de inte är så jättelika i färgerna :)
#25 Jag lär då säga desamma Anna! Duett är sjukt snyggt!
#27 Information om priser hittar du på www.Oldhaunts.blogg.se, det beror på vilken modell du är intresserad av (:
går det att få love bara ett varv ?
hur mycket skulle det kosta?
hur mycket tagel skulle behövas?
Oldhaunts - jag har mailat dig! Eller ska kontakten gå via forumet??
Marie
Tack!!! Nu har jag fått svar!!!

Fantastiskt fina armband. Vad duktig du är
Jag återkommer med beställning
#29 Självklart går Love att göra endast ett varv runt handleden, dock hamnar flätan på undersidan då. Jag har inte gjort ett sådant armband tidigare, men det fungerar! Jag har satt samma pris på modellerna oavsett utförande, då det är lika många delar som går åt i alla fall.
#30 Kontakten är som sagt via email, ibland tar det tyvärr lite längre tid att få svar. Jobbar på att svara så snabbt som möjligt nämligen (:
Riktigt riktigt fina! Jag kommer absolut beställa!
#28 ok men hur beställer man??:_)
#28 - Via mejl kontakt. Jag kommer aldrig att skriva ut adressen någonstans på grund av att det då kommer dimpa ner beställningar som jag inte har en aning om att är påväg in och jag kan inte begränsa antalet (vilket måste göras då jag endast har ett få antal av några modeller!).
Jag har mailat dig men ej fått något svar. Undrar om mailet kom fram?
Mvh Erika Lundqvist stallenebacken@stallenebacken.dinstudio.se
Jättefina, jag ska definitivt beställa! Men kan man ta bort berlocken på den första modellen?
#38 Jag sätter alltid på berlocken så vill du ta bort den får du öppna bindringen själv och ta bort berlocken. Det är snabbt gjort (:
här har du en sida med lite insperation vad du mer kan göra 
http://minihingstar.n.nu
#40 Om man ändå hade kunskapen att arbeta på det sättet ;) Har försökt för flera år sedan men misslyckades ganska rejält! :D Dock var tagel inte involverat då..
#41 Jag har mailat dig, har du fått det?
#41 Har mailat dig två gånger men har ej fått svar. Har du fått dem?
Har mejlen gått till: Oldhaunts@live.se har jag fått de. Men eftersom jag får runt 20 mejl/dag måste jag lägga fokus på att reda ut frågetecken med de som jag redan har besvarat innan jag ger mig på nya. Sakta men säkert svarar jag på obesvarade mejl som jag inte har skickat något svar till tidigare.
Har kommit fram till att det är lämpligast att svara på mejl i den ordningen eftersom det annars kommer ta ännu längre tid att reda ut frågetecken innan beställning. Och senaste tiden har jag fått ett flertal beställningar som inte innehåller tillräckligt mycket tagel trots mina instruktioner.
Är det någon här inne som haft kontakt med #0? Jag har haft mejlkontakt, gjort allt tjejen har sagt till mig att göra, i rätt tider och så. Inget armband har dykt upp innan jul, som utlovat och jag har mejlat tjejen två gånger men får inga svar tillbaka.
Jag bara undrar om jag är ensam om att inte få svar eller om det är fler?
Jag beställde & har fått mina armband med det var ju ett tag före Jul…..
Har du provat att maila eller kontaktat på annat sätt via hemsidan ?
Skickat PM från denna sida ?
Kanske har stackarna legat sjuk länge eller annat …man vet ju inte ?
Hoppas du får kontakt snart iallafall så du får dina armband !
Jag har bara svarat via det mejl jag har fått, med anvisningarna i.
Bloggen är uppdaterad i mellandagarna, min tanke var också att man kanske varit bortrest eller liknande. Jag skickade i väg mejl innan jul, började bli orolig då armbandet inte dök upp som utlovat. Sen skickade jag mejl ca 1 vecka senare, jag tänkte att armbandet kanske kommer i mellandagarna, men inte.
Jag har skickat mail med förfrågningar, men inte fått svar, så jag vågade aldrig skicka mitt tagel.
Gör du fortfarande tagelarmband?