Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställning
Läst 958 ggr
PP
0

Res BIS vs BIM

- Reserv BIS eller BIM, vad föredrar du och varför?

- Är någon av titlarna "mer värd" i dina ögon?

- Har vad som utses betydelse för om (eller kanske vad?) du anmäler till utställning eller ej?

Undrar eftersom BIM så gott som aldrig tillämpas längre.

PP
1

Själv kan jag tycka att det kan vara lika trevligt att utse dagens bästa sto och hingst/valack, som att utse dagens bästa och nästbästa ponny - det är ändå bara en som kan vara bäst. Om sedan den nästbästa ponnyn eller den bästa ponnyn av motsatt kön får pris, spelar inte så stor roll, som jag ser det. O:-)

RebeckaSvensson
2

Föredrar res-BIS eftersom det är just utställningens näst bästa ponny, oavsett kön. Ibland kan det vara väldigt likvärdiga ponnyer det står mellan på slutet och då känns det mest rättvist att utse res-BIS tycker jag. Är det BIM som ska utses kan det skilja sig en hel del i kvalitet mellan den ponnyn och BIS-ponnyn.

Annette
1

När jag ställde ut New Forest på 80- och 90-talen var det alltid BIS och BIM. Jag måste säga att jag föredrar BIS och Reserv BIS av samma anledning som #2.

Läser man reglerna för Super-SUCH nämns inte BIM, det krävs BIS och Reserv BIS-titlar.

På frågan om jag skulle avstå från att anmäla till utställning för att det utses BIM istället för reserv BIS är svaret kluvet. Om jag har en ponny som saknar ett Reserv BIS för att kunna ansöka om Super-SUCH skulle jag inte anmäla den till en utställning där det utses BIM.

hippoteket
1

Problemet med BIM är väl att hingstar och valacker är så underrepresenterade till antalet på de allra flesta utställningarna, så att utmärkelsen BIM inte nödvändigtvis alltid motsvarar konkurrensen…

Annette
0

#4. Sant.

VeronicaP
1

Jag är mer för RES BIS än BIM för ibland är de ju inte den bästa i som blir RES BIM om man nu tänker poäng mässigt

Hanna-D
2

Reserv-BIS av den enkla anledningen att jag tycker att dagens två bästa hästar ska vara kvar till slutet oavsett kön 🙂

Annelie-P
0

Tycker som #2 Rebecka och #7 Hanna. Dagens två bästa ska vinna oavsett kön.

Det skulle dock inte hindra mig ett dugg från att anmäla om proppen sade BIS och BIM.

hippoteket
0

Ett tag delades BIM ut om BIS och reserv-BIS var av samma kön.

PP
2

Så bra det är att kunna få åsikter så snabbt!

Jag skrotar tanken på att åter prova BIM.

AnnaFagerell
3

Jag tycker att man skulle kunna utse en BIM också om både BIS och re-BIS är av samma kön

Medarbetare på djurskydd.ifokus

hippoteket
0

#11 - så var det i många år, åtminstone på vissa utställningar, jag minns inte vad skälet var att ta bort det.

Aribigga
0

Förlåt att jag frågar, men vad står BIM för? BIS är väl best in show?

lurvponnyn.vimeddjur.se

AnnaFagerell
0

#13 Bäst i motsatt kön

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Aribigga
0

#14 Tack, jag antar att det är samma som på hundutställningar?

lurvponnyn.vimeddjur.se