utställning nord
Kommer nord att arrangera någon utställning norr om Dalälven 14? Hur många av nords medlemmar ställer ut så långt söder ut som Kristinehamn och Karlstad ex? Tycker mig höra flera som tillhör andra regioner som åker på de utställningarna än nordmedlemmar nämligen…. Tror fler än ja vill veta om de är lönt att ens betala medlemsavgiften utifall vi inte kommer kunna delta på utställningarna!

Efter att lite snabbt ha tittat i några av katalogerna går det att konstatera att majoriteten av utställarna kommer från Nords region som ju är väldigt stor.
Det verkar ska bli två shettisutställningar i Sikeå i höst. Och troligen en ponnyutställning i Härnösandstrakten som är öppen även för shettisar.
Jag är nordmedlem och åker på många av de "sydligare" utställningarna, för de är i mina områden. Det beror på var i nord man bor och vilka som vill hjälpa till att anordna utställningar. Eftersom många av de styrelseaktiva samt många nordmedlemmar bor i nords södra regioner blir det också fler utställningar i dessa områden. Nord innefattar ett väldigt stort område, och olika föreningars medlemmar kommer alltid att åka över gränserna om man vill åka längre eller om man bor nära gränserna. Det är toppen (tycker jag som bor i gränsområdena, så det är ju lätt för mig att säga).
Vill man vara med och anordna för att få fler utställningar norrut är det bara att anmäla intresse för någon i styrelsen! Stöd finns om man inte gjort det förut, och styrelsen blir nog glada om fler norrifrån vill engagera sig, tror jag.
Nästa helg är det dessutom årsmöte. Efter det finns säkert mer information.
Medlemsavgiften ger mig mer än bara utställningar: t.ex. informationsmöten, fin tidning, möjlighet att påverka på årsmöten/höstmöten (både i Nord och SSS) och hjälpa till att främja shetlandsponnyn i Sverige.
Det beror väl lite på vad man är ute efter förstås! =)

Bra skrivet #3 Linnea! Håller med dig!
Nords sida är nu uppdaterad med utställningar!
Som det ser ut nu är det en i Hudik och 2 i Sikeå.