Svårt att hitta
Är det bara jag som tycker det är svårt/krångligt att hitta info t.ex propositioner till utställningar mm.
Letar på SSS hemsida, på olika regionala hemsidor och FB men hitta en proposition är inte lätt.
Länken till Shetland Öst stämmer inte på SSS hemsida.

Det kanske är svårt att hitta, för att propositionerna inte är klara än..?
Vet att det jobbas för fullt för att få färdigt allt i vår regionalförening just nu, för att få med propositionerna i Shetlandsponnyn nr 1 som har manusstopp 1/2.
Jag har haft svårt att hitta då jag va helt "ny" i somras men nu börjar jag få lite bättre koll :) Men som sagt, propparna ligger inte inne än utan nu när jag skulle anmäla till Skogslotten så va det senaste tidningen jag hitta proppen i :) Men det finns ju faktiskt dom som inte fått den tidningen och för dom blir det ju svårare :/
Jag hittar propparna för de tidigare utsällningarna på regionalföreningarnas sidor samt på SSS sida: Utställningar -> utställningar 2014 -> utställningar och propositioner 2014
Kanske krångligt om man är ny? Det är ju rätt många steg som kanske inte är självklara om man inte vet vad man letar efter? Det ska vara lätt att hitta på hemsidan, det håller jag med om, ffa när man är ny.
Däremot lyckas jag inte komma åt grundproppen för 2014, men jag har antagit att det är samma som 2013 (har väl inte varit några stora förändringar på länge?)
Nya medlemmar kan inte förväntas ha fått någon tidning än..
Jag besöker inte SSS hemsida längre, hittar aldrig det jag söker där och tycker den är svårnavigerad, tyvärr.
Dags att meddela SSS? (Nu har jag inte varit aktiv på ett tag.. kanske har tagits upp redan? Kanske saknas webmaster?)
Bör i alla fall tas upp så att nya medlemmar får det lättare!

Jag är också där väldigt sällan och får hålla med Hanna där , men har meddelat ibland om jag tycker något är krångligt att öppna eller så.
Jag var inne nu för ett tag sedan för att jag skulle läsa om generalmönstringen men där fanns inget länkat vidare där.
Jag är ny inom detta med utställningar och har också letat men utan resultat. =(
Länk till Shetland Öst: www.shetlandost.n.nu Annars kontakta mig: marieclaesson2010@hotmail.com 0733322807
Länken till Östs hemsida via SSS fungerade nu i alla fall!!
Är det något ni undrar över när det gäller SSS hemsida varför tar ni inte kontakt med webbmastern direkt istället för att klaga här. webmaster-sss@abbe-s.se Och det är ju bra om ni kommer med tips och idéer på hur den skall göras lättare att hitta. Man kan som webbmaster bli hemmablind och tycker att det är lätt så som man har gjort men som det verka nu så är den inte det.
Adressen till Öst är www.shetlandost.n.nu . Länken funkar från min dator, men som ovanstående skriver: kontakta SSS webmaster.
Är inte detta ett diskussionsforum?
Varför ska de flesta diskussioner som rör SSS "tystas", och kallas gnäll?
Kan det inte vara konstruktivt att man diskuterar utifrån sina olika perspektiv och sedan kanske kontaktar SSS om man vill föreslå en förändring? Eller så kanske man kommer fram till att det är bra som det är.
Veritas odium paretFörvånad

#13. Instämmer med dig.
Lär av Russavelsföreningen, jag upplever att de har en helt annan attityd medan SSS är livrädda för synpunkter på nätet och vill tysta allt. Inte undra på att folk tröttnar.
Det var inte meningen att tysta ner era åsikter utan det är ju bra om de kommer fram till berörda parter också, så att den/de kan ändra någonting om det behövs.
Vem säger att webbmastern alltid är här inne och kollar på vad folk tycker om hemsidan, då är det väl bättre att hon/han får ett mejl på lite tips och idéer vad medlemmarna tycker om hemsidan för även om typ styrelsen har sagt att de tycker den är bra så kan ju medlemmarna ha en annan åsikt.
Är det att tysta folk när man förseslår vart man ska vända sig!! SKÄRPNING!! Jag är ALDRIG inne på denna sida förutom när vi har utställningar då jag anser mig tvungen. Jag lämnar ut min adress och mobilnr och önskar att folk tar kontakt den vägen istället för på denna sida. Antar att webbmaster i SSS också har annat för sig än att lusläsa trådarna här, Att sidan inte funkar för dig Annette är nog inte SSS fel. Jag kommer in från min dator, mobilen och även på 3 jobbdatorer, har heller inte höst någon annan som haft problem. Problemet tycker jag är hela denna forumsida med en massa småpåvar som sitter och skriver en massa skit om än det ena än det andra, ofta under "falsk flagg". Lägg ner skiten!

Jag kanske formulerade mig otydligt. Men tidigare fanns allt på SSS hemsida och behövde man info om något så fanns allt där. Nu finns lite där och lite på forum och Facebook. Forumet tycker jag fyller sin funktion när man kan fråga och få svar. Tyvärr så brukar trådarna spåra ur och man ska överbevisa varandra vem som har rätt eller fel. Allt behöver inte vara negativt som man skriver. Tyvärr så kan text som är skrivet uppfattas olika beroende hur man läser det. Jag försöker igen. Var ska informationen finnas först om man letar efter tex småproppar osv ?😀

#.16. Det kan mycket väl vara mina datorer det är fel på trots att jag tömt alla minnen.
Som du skriver har du ingen skyldighet att gå in här eller ens vara medlem på forumet. Varför anser du dig då tvungen att gå in här inför utställningarna?
Problemet tycker jag är hela denna forumsida med en massa småpåvar som sitter och skriver en massa skit om än det ena än det andra, ofta under "falsk flagg". Lägg ner skiten!
Ovanstående citat som är taget från ditt inlägg i #16 tycker jag är opassande från en utställningsarrangör. Nu vet ju jag vem du är, men att kalla folk här för småpåvar är ett påhopp. Om jag inte visste vem du var skulle jag troligen inte känna något större förtroende eller lust att kontakta dig med frågor inför en utställning.
Testade precis lokalföreningslänkarna, alla utom Öst fungerar för mig. Hamnar precis som inlägg #10. När jag försöker från "länkar".
Däremot fungerar det utmärkt från "loggorna" på förstasidan.
Veritas odium paretFörvånad

#19. Se där, då var det inte mina datorer det var fel på då.
Loggorna på framsidan har jag aldrig använt, för mig är det naturligt att gå in via länksidan där alla andra länkar finns.
Nu funkar länken till Östs hemsida även på länksidan.
Vad är det för någonting ni saknar på hemsidan som inte finns där men typ här?
Allt som kommer till webbmastern läggs upp få fort det kommer in och Han/hon hinner.
#21 Allt som kommer till webbmastern läggs upp få fort det kommer in och Han/hon hinner.
Är det flera som uppdaterar SSS hemsida?

#21. Jag har mailat till adressen du anger i #11 men får bara felmeddelande. Har försökt tre gånger utan att lyckas.
Det står en annan mailadress till webmastern på SSS hemsida och det blir felmeddelande när jag använder den också.
Vilken är den korrekta mailadressen?
#23 Nu ska den funka webbmaster-sss@abbe-s.se är den rätta och det är ändrat på hemsidan med nu.

#24. Jag har skickat till dig på ovanstående adress. Har det kommit fram?
Om ingen annan minns det så berättade styrelsen på höstmötet att det är problem pga att hemsidan är kopplad till web stamboken så ingen av styrelse medlemmarna i SSS kan komma in o skriva direkt när det är något. De jobbar på att fixa en fristående hemsida men eftersom inget är klart ännu huruvida vi skall ha kvar webstamboken eller använda Blå basen är det tydligen problem-
Hoppas verkligen att vår fantastiska webstambok får leva kvar!