Yttrandefrihet i en förening!
#22 Jo Veronica du har så rätt…om det var något jag hade att "gnälla" på när det gäller lokalföreningarna, men det har jag positivt nog inte, det kan inte belastas på dessa om de som "styr" inte följer de stadgar som man fastslagit i föreningen, det finns ingen som kan säga att jag haft åsikter om min lokalförening som legat åt det negativa hållet, det är inte min lokalförenings uppgift att arbeta med såna här frågor, jag håller med dig att alla gör så gott man kan i lokalföreningarna, det skulle säkert bli ännu bättre ifall man kunde därifrån påverka mera när det gäller att utveckla brukssidan, jag tror att det är viktigt att vi håller isär begreppen och de olika ansvarsområdena som finns i föreningen, sen kan det väl knappast ska ligga på mitt personliga bord att se till att vi följer lagar och direktiv samt rättar oss och respekterar vår moderförening, de medel vi har tillgängliga i föreningen skall gå till annat än att sitta och försöka kringgå lagen och hitta "kryphål" det är inget som vi medlemmar har bett om, man kan faktiskt inte föra medlemmarna bakom ljuset och få dessa att tro att saker och ting verkar på ett sett som inte överenstämmer med verkligheten, tycker du att det är för mycket begärt?