Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettföl
Läst 2495 ggr
Cattis
0

Föl 2006

Vad väntar ni för föl i sommar? Har ni kanske rent av redan fått några föl?

Vi har 5 dräktiga ston. 4 är dräktiga med Furunäs Bonzo och 1 med Wessel v.d. Amstelhof. Spännande! Skrattande

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Milla
0

Här blir det "bara" ett litet föl. Carmen och Donar. Det är snart dags att börja vaka och det ska bli så spännande

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

[Anna-N]
0

Vi väntar tre föl.

två e. Ytterhalls Mistral och en e. Django v.d Romer.

Alltså, inga Fernandoföl iår, känns lite konstigt men det ska bli spännande och se vad de blir efter dessa herrar.Skrattande

Hanna-D
0

Blir tyvärr bara ett föl i år. Pappa är Stjernens Epus och mor Almnäs Gazette.

Fölet är beräknat till den 10 maj men jag tror den föds inom två veckor, Gazette har ju chockat oss förut och verkar "tyvärr" vara på g redan… Förvånad

RebeckaSvensson
0

Om allt går som det ska så ska vi få tre föl i vår/sommar.

Det första är beräknat redan till den 10 april, så det börjar närma sig med stormsteg nu… Mor är Grönlunds Myra och far är Skäpperöds Sebastian.

Sedan är Furunäs Ina dräktig med Jolly Roger och Ytterhalls Livia med Furunäs Jotex.

VeronicaP
0

vi ska ha 6 st föl sammanlagt i år 5 st shetland och ett russ

2 st är dräktiga med Slättens Madgic och 2 St med Robijn v.st.Polderzicht, 1 st med Almnäs Origo.

våra är beräknade runt den 3,11,19 April en i slutet på April början på Maj och sista shettisen runt den 25 Maj.

russet är betäckt med Tomtebo Enoc och ska föla runt den 6 Juni

Rissla
0

Vi kommer få 3 shetlandsföl om allt går vägen. Ett efter Smevallens Royal, ett efter Design to Make a Differens och ev ett efter Furunäs Bonzo. Ser tyvärr inte ut som att det blir något efter Bonzo, kan inte förstå hur det ska kunna vara ett föl i Pärlans mage. Men, vi får se. Kanske… Hon är förstagångsföderska, så kanske fölungen bara tar lite plats.

För övrigt får vi ett russföl och ett travarföl. Travaren är på väg att föla vilken dag som helst, vilket inte känns så bra med detta vädret samt att hon är beräknad till 13 april. I värsta fall blir det så att vi inte kan åka på hingstpremieringen den 9 april. Typiskt! :-(

JMax
0

Förhoppningsvis får vi en fölunge efter Orlando vd Hondermorgen om allt går som det ska!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

alvasens
0

Vi väntar endast ett föl i år, och hoppas det ska gå bra. Det är Ytterhalls Akleja och Kärlingehults Orkan som blir föräldrar.

Madelene_Udd
0

Jag väntar föl e. Kompis Steve och u: Syrén's Axella. Hon beräknas föla runt 20 juni, så jag får vänta ett bra tag till  :)

Johanna-Granberg
0

Hej!

På Hamra Ponystuteri så kommer det förhoppningsvis tre föl i vår. Alla efter våran hingst Charley vd Provincialeweg RS 257, mammor blir:

Hamras Bellona RS 4433
Hamras Amapola RS 4148
Kontura RS 5422

MVH Johanna

veruscka
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här ska vi få ett föl i år.Mitt förstora shettis (119cm) är betäckt med russhingsten Denilson.Hon är beräknad till 18/4 så det är snart.Jätte spännande då mitt sto är musblack.

maggan
0

2st föl, e. furunäs bonzo

Charlotte-J
0

Vi väntar 5 stycken föl på Stuteri Kryddgården:

Kryddgårdens Salvia och Moncheri är dräktiga med JollyRoger of Marshwood

Miranda och Äppelbo Lätta är dräktiga med Rossmons Jackmani

Och slutligen vårat skäcksto Daisy som är dräktig med Fireball v.St Polderzicht.

3 av dom ska föla i maj, 1 i juni och den sista i augusti.

Amor vincit omnia Kyss

Lauth
0

Jag kommer få två föl i år om allt går bra. Båda efter Epol och undan Bianca och Bimbo.

Bianca fölar i början av juni och Bimbo blir sen troligen i mitten/slutet av juli.

Ska bli väldigt spännande med färger och så då bianca är brun och bimbo silverfärgad. Om man får önska så blir det ju skimmel med dom färgerna =)

hippoteket
0

Här väntas två föl i år:

Cocos är dräktig med Röding och ska föla 18 april om hon är punktlig.

Esska är dräktig med Zeb och fölar i mitten av juni (inte lika bra koll där då hon är fribetäckt, Cocos är handbetäckt och fick ETT enda språng!)

Houdini
0

Hejsan! 

Här väntas  två miniföl i år och båda ganska sent.

Far: Kanteborgs Magnum RS 275 (fux)

Mor: Nangijala af Jäboruder (rödblackskäck)

och  Lundabo Hedda (brunskimmel)

kacka
0

Vi väntar tre föl. Alla med skäckston och med Allgunnens Xtan RS 417 som pappa… Första ska komma nu i början på april, andra ca 20/4 och tredje ca 25/5. Alla betäckta fritt och ultraljudade. De två första gick över tiden…

ZABA
0

Hos mig väntas i år fyra föl och alla med welshblod. Den som bidrar med shetlandsblodet är Östertorps Extra, dräktig med min welsh mountainhingst Ekbäckens Savoy. Fölet blir en welsh partbred och är beräknat att födas 8 juni. Eftersom Savoy är utlånad ner till Skåne i sommar kommer jag inte hinna betäcka om Extra med honom så det blir till att leta efter en riktigt bra annan hingst eller helt enkelt låta bli att betäcka. Man måste ju inte låta betäcka sina ston men det är svårt att låta bli!

Ann-Christine
0

Om allt går som det ska så blir det fem föl här. Tre efter Wessel v.d. Amstelhof och två efter Humledals Tie Domi.

Mammor är:
Humledals Pauline
Furunäs Paulette
Flower v Bunswaard
Äppelbo Loka
Charmante

Vi beräknar första fölet den 29 april och det sista i juli.

JennyStaaf
0

Hej!

Går allt väl får vi två shetlandsföl i år, vi har två ston dräktiga med den rörliga rödskimmelhingsten Tiger RS 457. Stona är flerfaldigt guldbelönade diplomston och halvsystrar på fädernet samt även släkt på mödernet:

Moflos Majblomma brun e. Damit u. Moflos Mysa, fölar ca 17/5
Moflos Mirakel fux e. Damit u. Näsvallens My, fölar ca 15/7

Dessutom väntar vi fem welshföl, två ridponnyföl och ett kallblodstravarföl.

Denna kommentar har tagits bort.
Cim-Zetterblom
0

Här väntar vi två föl, nr1 i slutet på april och nr2 i början på maj.

Oja är dräktig med Junibackens Martini och Furunäs Filippa är dräktig med Charley vd Provincialeweg.

Harmoni
0

På Stuteri Rosenberg förväntas det att komma 2 föl i Maj. Pappa är Maxmer RS 347 och stona är Molly RS 2156 och Co-Co.

Charlotte-Aveback
0

Vi väntar 4 föl till sommaren och håller tummarna för att allt skall gå väl! Kombinationerna är följande:

Furunäs Lisette och Furunäs Nicolita är konstaterat dräktiga med Furunäs Fernando.

Furunäs Florita och Furunäs Fergie är konstaterat dräktiga med Furunäs Bonzo.

Jeanette Gavazzeni
0

Jag väntar 1 föl till sommarn

Kvarnens Hyacint heter mamma och hon är betäckt med Plutus v.Dorpzicht. S

nallebjörn
0

Smevallens Honey är dräktig med Skovlundens Lightcrystal