Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 900 ggr
Eldvalla
1

Leasa hingst

Vad kostar de att leasa en hingst ?? Hur länge brukar man ha hingsten ? Mvh Camilla

kruger
1

O#

Vad kostar de att leasa en hingst ?? Svar : Är olika priser faktiskt.. Har ju själv en hingst som jag försöker ha ut på leasing i år 🙂

Hur länge brukar man ha hingsten ? Svar: Allt från 1 säsong till flera.. det är ju vad man kommer överrens med hingsthållaren om och vad som skrivs i kontraktet 🙂

cinna
2

Tror det är ganska bra förhandlingsläge nuförtiden med tanke på hur marknaden ser ut för Shetlandsponnyer, så ring upp ägaren till den hingst du är intresserad av och fråga. En del kan nog vara generösare vad gäller den ekonomiska biten än andra.🙂

hippoteket
2

Jag har haft lånehingstar ett antal gånger och jag har nog verkligen haft alla varianter av avtal - allt från full hyra (10.000 för säsongen), via diverse olika provisionsavtal till några hingstar som bott här runt ett helt år och jag har betalat genom att köra in hingsten och förbereda för bruksprov. Och allra första hingsten jag lånade betalade jag inget alls för, utan ägaren var bara glad för att han fick betäcka överhuvudtaget…