Godmorgon 23:e Augusti

Morrn morrn, här är det segt idag efter 3 dagaras halmkörning *ler* men nu är det färdig i allafall.
Morrn! I kväll ska jag ut på restaurang med kollergorna. Kul kul.
Imorgon fredag är det premiering i Enköping för Minimal! Samt körbarhetsprov. Ska bli jätteroligt och spännande.
Lördag är Corall och Minimal med på en hästshow på Vilsta Ridskola i Eskilstuna!
Söndag är det sista deltävlingen i Lagserien på Johannesberg! Corall är nyskodd, broddad och ikväll ska han klippas. Har satt en tidig vinterpäls iår (suck).
Vi avslutar tävlingssäsongen i klassisk köring den 1/9 på Rölagg, lätt klass. Efter det ska jag bara vila (förutom att jag jobbar heltid) tills bebisen kommer ca 1 nov.
God morgon!
Sitter på jobbet i vanlig ordning. Var ute och red igår, klättare en massa och som avslut blev det en galopp upp för en lång backe…..GUD så härligt det var, har inte galopperat så fritt på hur många år som helst. Jag var helt lyrisk när jag skrittade tillbaks hem sen. Det känns dock i kroppen ..lite smått mör och dum som jag var glömde jag att ta på mig handskar, så jag fick lite blåsor i händerna.
Hoppas ni får en bra dag!

Gomorron! Sitter också på jobbet. Ska hämta glas och plaketter till Syd som jag ska ha med till Bjärsjölagård. Annars blir det en 'vanlig' kväll, man hinner inte så mycket annat när man är hemma 17.30.
Imorgon blir det desto mer, hovslagare till 5 hästar, badning av 2 hästar, BVC med dottern, till tippen med en massa skräp och så ska vi hinna handla och städa med *puh* På lördag är jag ju borta hela dan (vi ses väl på Bjärsjölagård?)
#2 lycka till i helgen!

Morrn ska på inskolning till 6-års med yngsta sen städa har inte varit hemma nått direkt på hela sommaren så hua va dammigt. Puzz repar sig fort efter skadan, såret läker fint. Hon har blivit världens kelgris och veterinärerenas favorit då hon är så snäll att hålla på med.
Är trött efter en chockartad em/kväll igår då jag hittade mitt shetlandssto fastsatt i en taggtråd i hagen! Hade försökt ta sig igenom tråd o lammnät in i skogen nog pg.a åskvädret som var igår! Hade fått något så när ytliga rivsår på insidan av låret/hasen.Fick ringa veterinär för hon hade inte fått stelkramp på 2 år nu o sen sattes hon för säkerhetsskull på pencillin i 5 dgr. Lustigt nog hade jag just för dagen varit på Granngården o införskaffat Tre Ess sårspray o Hexocil-shampoo…
Nu åker taggtrådar väck från mina hagar o jag är glad att lagen om taggtråd kommer att träda i kraft om något år!!
Hon var rätt loj o trött igårkväll,men feberfri.Lite piggare nu på morgonen då jag fick ta ut henne en liten stund så hon fick röra på sig o tvätta såren.Blir boxvila ngr dagar .
Hon som ska tävla om ett par veckor i trav..det kan man glömma nu…

God middag!
Nu är det verkligen slutet av sommarlovet. Min bror ska köra till Uppsala i eftermiddag, han och jag får packat klart och lastat bilen samt ätit.
Ska försöka hinna med att flytta runt några av hästarna till andra hagar samt göra en ny hage till halvbloden senare samt att smöja och göra lite annat med tröskan. Får se hur mkt jag hinner med, men lär väl att göra länge ikväll. Synd bara att det blir mörkt så tidigt.
#4 Perfekt att du hämtar det! Du har tur och slipper hämta keramikhästarna iaf, för det löste sig väldigt smidigt.
God middag! Har lunch nu på jobbet i ca 5 min till.
Fick i går veta att jag kommer o få marken bak vårt!!!!!!!!!!!!! Är SÅ j***la glad för det! Har gått o funderat på hur det ska lösa sig den dag stallägaren säger att jag får flytta hästarna..men nu är det löst för 2 år framåt iallafall..ska skriva kontrakt på 2 år o sen förlänga om det är ok för dem.! JIPPI!
God kväll
Har badat Gazette nu efter jobbet, ska snart ut och putsa och dona lite med henne, premiering i morgon 
#0 Rimbo! Det är bara 2 mil härifrån, jag har stått många timmar i den ishallen och frusit