Ev. Generalmönstring -08!
Antar att vi alla vet lika mycket/lite om detta men någon kanske vet mer ;-)
När nu Generalmönstringen ska bli frivillig så undrar jag vad som händer om en hingst inte kommer. Blir det som tidigare då att den blir sk. "nollad" eller händer ingenting. Det borde ju inte hända någonting då det egentligen är som en "ren" hingstutställning i och med att det är frivilligt, eller har jag fattat allting fel?
Detta är bara en undran i största allmänhet och jag vill inte att det diskuteras diverse diskriminering osv. i denna tråd, det är inte det som är syftet. Blir det såna kommentarer så önskar jag att denna tråd låses av dom som kan göra det!
Amor vincit omnia 

jag hoppas att det blir en generalmönstring! Vilket kalas-tillfälle att få se alla hingstar på ett och samma ställe
(är ju själv bara sto-ägare)
#1 Jag hoppas också att det blir en Generalmönstring med pompa och ståt som det var -03 så missförstå mig rätt. Jag (och fler med mig) som är ägare till flera godkända hingstar kanske då med gott samvete,om det är frivilligt utan "nollning", slipper angagera hela släkten och kompiskretsen för att få med alla dit utan att riskera påföljd. Kunde vara skönt bara att veta hur det ska gå till väga.
Amor vincit omnia 
Man får nog välja platsen för generalmönstringen med omsorg och det blir (som man tror) frivilligt att medverka. Annars blir riksken stor att många väljer att avstå pga för kostbara resor.