Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 448 ggr
Sahjoh
0

Hjälp!

Har en treårig shetlandsvalack gåendes tillsammans med två storas ton och en shirevalack som också är tre år. Shettisen har blivit grymt elak mot min andra valack, ställer sig på bakbenen och biter honom rejält på hals och strupe. Det blir stora köttiga sår. Inga små tjuvnyp alltså! Shire Säger inte heller ifrån men detta börjar bli ohållbart så står i valet och kvalet att sälja shettisen. Vilket jag helst av inte vill men funkar ju inte att den andre ska ha stora sår för jämnan. Har inte heller möjlighet att dela på dom. Har ni tips på om man kan göra något åt detta? Han har tyvärr mest gått i hagen bara nu i vinter men tänkt sätta igång med körning nu, kan det bli bättre om han hålls igång mer? Usch är så ledsen över detta och vet snart varken ut eller in.. Snälla, någon som har tips, råd eller är det bara att inse fakta att det inte fungerar med dessa två individer tillsammans?:(

Annette
2

Ta isär dem innan det händer en olycka. Det fungerar inte alltid att ha två valacker tillsammans med ston.

Sahjoh
0

Så det är kört då med andra ord.. :(

Annette
3

Jag skulle inte chansa om det vore mina hästar. Men tanke på storleksskillnaden kan det sluta med riktiga tråkigheter.

Sahjoh
3

Den stora är visserligen alldeles för snäll för han gör absolut ingenting. Men visst en dag kanske han tröttnar.. Får nog försöka sälja den lille då tyvärr..,