Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 1049 ggr
Denise.E
0

Göra rent ryktborstar.

Hur gör ni rent era ryktborstar?

Magic brush kör jag i tvättmaskinen , men resten?

Annette
0

Jag brukar köpa billiga borstar och när de ser för dassiga ut slänger jag dem. Jag drar i stort sett bara bort hästhåren ur dem, någon större energi på rengöring lägger jag inte ner.

Indriz
2

Drar ut hästhåren och rengör med varmt vatten och mild såpa. Blir annars väldigt mycket stöv som sitter kvar i borstarna.

Make the right thing easy and the wrong thing hard. Remember that the horse is the best teacher you'll ever find and that he is a reflection of the one who cares for him.

vikkypedro
0

Varmt vatten och virkon, sen spolar grundigt med varmvatten och låter dem ligga i varmvatten en stund till, sen torka under natten =) ev spola av en gång till beroende på mängd virkon. Annars bara grönsåpa, men tycker det känns skönt att få dem RIKTIGT fräscha emellanåt = virkon.

StuteriSolo
0

JAg lägger dem i blöt i hästschampo och ljummet vatten, spolar rent och låter torka. Tar först ur allt hår och sånt förstås. Vi brukar rengöra alla borstar en gång varje år, och tömma borstarna på hår efter varje användning.

Stallmima
1

Kör alla i tvättmaskinen men det är inte så ofta  ☀️

iMAKiTTYCAT
0

Kan man tvätta naturborstar på samma sätt som syntet? Förut när jag bara hade syntet så la jag alla i badkaret med tvål och sen sköljde av dem men jag vet inte om jag vågar göra det med de dyrare borstarna. Hur funkar det tror ni? 😃

[Forest]
0

Diskmedel yes med varmt vatten dom får stå i detta o sen sköljer jag av dom. Är dom dåliga spretiga så köps nya.

Denise.E
0

Tack! Jag har ganska dyra , vill absolut inte skryta. Men de slänger jag inte i första taget , men plast för typ 15kr på hööks slängs. Mycket leriga hästar har det varit så borstarna gjordes rent med vatten och yes , tog ur allt stöv och hår.