Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 619 ggr
Annette
0

God förmiddag 26 augusti

Här skiner solen för fullt. Själv tänker jag tvätta och vara inomhus.
Har varit en sväng i stallet och skall tillbaka i kväll.

Har en hel del saker att fundera på medan jag betar av strykhögen, både lite bekymmersamma och andra betydligt trevligare. Jag tror jag skall tänka på de sistnämnda idag Glad.

Ha en bra dag!

zettan
0

god förmiddag

nu har ja precis varit och hälsat på min farmor. Hon ligger bara där i sin säng och vill verkligen knappt sitta upp. Men men nu har ja hälsat på henne i allafall,

Idag fortstätter Cillas träning. Igår tömkördes hon i ridhuset och de gick bra. Sen ska även Zett motioneras idag också. Hann aldrig med henne igår då stängsling kom på schemat.

ha e bra dag alla

RebeckaKihlberg
0

God förmiddag!
Jag befinner mig väl fortfarande i ett litet lyckorus efter gårdagens utställning. Det kunde knappast ha blivit bättre. Jag hoppades och önskade att han skulle få guld, men både klassvinst och champion-titel…den tanken hade jag knappt tänkt eftersom att där var totalt 9 valacker anmälda.

Känner mig dock lite sliten, blev utgång med ett gäng kompisar när jag kom hem från Bjärsjölagård.
Idag blir det lugnt, ska städa, tvätta och lite sånt halv-skoj.

Hoppas ni får en bra dag!

sanne
0

Go dag..

Här är vi trötta idag.. vi var på bröllop igår o kom hem typ i morse.. man börjar bli för gammal för o va uppe halva nätterna, men idag ska pojkarna spela turnering på Borås Arena, o Trixy kommer hem från min vännina, så lite nytta blir det ivarjefall

ha den fortsatt trevlig dag.

ElisabethA
0

God middag. Sol och regn om vartannat här. Hann köra Gardenia innan världens ösregn kom. En arbetskamrat till mig var här med sina barn och klappade hästar - fölen tycker om all uppmärksamhet.

Bilder från gårdagens utställning i Bjärsjölagård ligger ute på vår hemsida www.shetlandsponny.eu 

Ha en fortsatt bra dag!

Cattis
0

God eftermiddag!

Väntar på att hovslagaren skall skicka meddelande att hon är på väg. Sen skall jag åka o samla in djur så de kan få fina "tassar". :-)

Är lite halvtrött. Har gått upp tidigt hela helgen för att åka på de båda stopremieringarna här uppe, och givetvis inte kunnat somna i tid på källarna. Igår slocknade jag som en klubbad *** och sov lääänge. Ändå är jag seg som tusan. I morgon börjar barnen skolan igen efter sommarlovet. Tillbaka till rutinerna, skall bli himla skönt att få ordning på dagarna igen. Fast om ett par veckor lär man väl längta hysteriskt till höstlovet så man får sova igen :-P

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Milla
0

God middag!
Idag blir det bara att pussa på hästarna, åååå vad jag är glad för mina fina stonKyss

Nu är det ungefär en månad kvar till nästa utställning, känner att det ska bli skönt att få lite lugn och ro.

Kan berätta då jag har fått PM att Mio ska varken slaktas eller säljas!!! Han kommer att få gå kvar och växa till sig och tidigast till bjärsjölagård nästa år ska han komma ut igen. Det är ju Fia som äger honom och hon tänker inte ge upp så lätt. Någonstans där inne i all päls finns en fin fin kille, vänta och seSkrattande

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

IdaS-A
0

Solen skiner här, fast det blåser riktigt kallt. Ska iväg och id-kolla syrrans super söta halvblods fölis alldeles strax. Är djurvakt i ett par dagar, så jag ska bara mysa med alla djur idag. Kanske blir det lite träning av fölen också.

Olofsson
0

Åh tänk om solen kunde skina här oxå, här blåser det och löven börjar bli gula och flera av dom ligger redan på gräsmattan Ledsen

Charlotte-J
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God kväll!

Har tillbringat dagen på Mantorptravet då vi hade en uppfödning som startade där, Kryddgårdens Muskot. Han såldes till en proffstränare som fölunge för att vara sällskap till en travhäst och sen har han körts in. Han gjorde sin 3:e start idag inkl. kval och kom 2:a på tiden 3.17.7. En jätte duktig liten kusk har honom nu i träning så han kan bli "farlig" i framtiden.

En bild skickar jag med från ett regnigt Mantorp!

Amor vincit omnia Kyss

RebeckaSvensson
0

God kväll!

Precis kommit till Uppsala och fått satt upp datorn. Har något förskräckligt ont i huvudet, nästan så att jag mår illa, och måste verkligen försöka sova ordentligt i natt. Har varit fullt upp med förberedelser till Bjärsjölagård och inför Uppsalaturen de senaste dagarna så det har inte blivit så många timmars sömn de sista nätterna.

Förutom att jag helt höll på att missa Elecktras klass igår då jag istället hjälpte till med alla förberedelserna inför utställningen så är jag nöjd, men klockan blev alltför mkt innan allt var nerpackat o inpackat i bilen. Fy vad jag var trött igår också. Tur jag har en snäll mor så hon plockar ur alla Sydsaker ur bilen nu när jag har åkt, för det hann jag inte med. Trodde planet gick vid halv 5, men när jag ringde till flygbolaget visade det sig att jag bokat redan halv 3. Kom med gjorde jag iaf och fick flyttat hästarna till nya hagar innan jag åkte.

#2, 4 och 6 Grattis till gårdagens resultat!

AusaBausa
0

God kväll!
I dag har det varit fullt upp med o röja efter att inte varit hemma på hela dagen igår.. orkade absolut inget i går efter Bjärsjölagård! Somnade sittandes i soffan medans barnen kollade början på Shreck! DÅ är man trött! Dock är ju jag nöjd m gårdagen, 41 på kelda o 39 på Kefir…inte fy skam! för en novis på o visa också!

Sen har det varit taxikörning…ungarna skulle alla 3 på olika ställen från 13.30-14.00..fest för en lek för nr 2 och kalas för minstingen där jag fick vara kvar.. hämta de andra 2 efter kalaset o hem o äta(tur gubben fixade maten) sen hit o strax ska transporten lämnas(som jag nyss kom på att jag ej lämnat) o sen blir det nog soffan eller hit igen.PUH!!!