Ålder vid försäljning
Hur kommer det sej att man i så många annonser hittar folk som säljer 25 åriga gamla hästar? Eller är det bara jag som inte har hjälrta att sälja de gamla? Och varför gör man det? Många annonser skriver ett sista hem för ponnyn eller nu måste vi sälja vår 25 åriga gamla sto… till AVEL!!
Var går egentligen gränsen. Kan man sälja vad som helst?
ja du det har jag också undrat över. SKulle tex aldrig få för mig att sälja gammel mor (20 år ) och för den delen inte ge bort henne i heller. Det är något visst med dom här gamla kloka djuren på något sett.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Egentligen inte bara gamla hästar utan halta hästar och skadade hästar till försäljning. Kan det vara ett bättre hästliv att bli såld än att bli avlivad?
nej inte det minsta. Kommer ihåg för ett tag sedan då man annonserade ut några ston med fång och dessa gav man bort. Peronligen tycker jag då att det vore bättre att avliva dom. Man gav tom bort dom och hur säkert är det att det nya hemmet kan sköta om ponnyn på bästa och så smärtfritt som möjligt för ponnyn.
Vi osm ägare har faktiskt det ansvaret att när djuret lider så ser man till att få ett slut på det och inte låta djuret vandra vidare för att man själv inte vill ta hand om det.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Jag hade hellre avlivat mitt gamla sto än sålt henne och även med en patella häst om jag ska vara riktigt ärlig hm skulle kanske skrivit det om patellan på den länken ja ja så är det …..

Jag hade hellre låtit min trotjänare somnat in faktiskt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars