Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 596 ggr
zettan
0

God morgon 28 Augusti

god morgon alla shettis vänner

Idag var de minsann inte så varmt på morgonen 5 grader mot husväggen. brrrr nästan så man funderar på att plocka fram vinter jackan om de ska vara så här kallt. Inget kul alls Ledsen. Mamma och pappa anlände ner till Grekland i går kväll. Fy bubblan vad ja är avis på dom nu. Tänk att få gå ner till badstranden och ta ett topp i stället för att åka och jobba. Hm får väl tänka på att ja får minsann pengar på kontot medan dom latar sig. Då känns de genast mkt bättre Skrattande.

Idag blir de nog inte så långvarigt i stallet. Ska passa min bror son några timmar idag. Ska bli kul att passa honom igen. Hoppas vädret blir så man kan sitta ute lite med han. För de gillar han som bäst.

ha en bra dag alla

Annette
0

Urk, idag känner jag mig sliten. Vi slog en gammal gravkulle från 1000-talet igår, så vi gick 10 timmar i branta backar. Mina ben har mått bättre, men det går väl över.

Igår var vädret ombytligt, sol, hagel och åska. Idag är det sol, än så länge är det kanske bäst att tillägga.

Linnah
0

Godmorgon! Till skillnad från igår är jag pepp idag, och illa vore det väl annars på det här datumet. :) Nu ska jag jobba några timmar, sen blir det till att åka hem och baka tårta för hela slanten innan halva bekantskapskretsen dyker upp.

Puzzel
0

Godmorgon jag har knappt sovit i natt pga ont i hals och käken så nu dras man väl me halsfluss och inflammation i käkbenet. Så jag tillbringade natten med datan i sängen och chattade. Så nu när man ska upp me ungarna är man sliten

RebeckaSvensson
0

God morgon!

Blev tidig morgon idag då vi skulle vara på kåren kl 7 och hissa flaggan iklädda långklänning, studentmössa och vita handskar, inför småttingarna.

Igår var första skoldagen och kursen vi ska läsa nu går på engelska. I tio veckor varar den… En kompis och jag funderar allvarligt på att hyra in en tolk som kan alla konstiga fackuttryck. Var en tuff dag då vi först gick mellan 8.30 - 14.40 och sedan 17 - 21. Ingen mjukstart iaf.

Ikväll blir det kåren och så eventuellt ngn nation inne i stan om det inte är ngn höjdare på kåren.

Benjamin
0

Ja tänk vilket glidareliv man hade som student. Annat blir det när du få barn och familj Flört.

God morgon!

Här lyser solen men det är nog kallt ute. Ska köra den största tjejen till dagis sedan blir det att röja i stallet och mocka hagen.

Är det någon som har erfarenhet av att ha med sig små barn i rockarden? Eller brukar ni vänta med att ha med er barnen tills de kan hålla sig själv?

Ha en bra dag alla!

Lulan
0

#2 Grattis Linnea :)

Fyy tusan vad det regnar här!! Det började efter lunch igår, och det fullkomligen vräker ner, åskan gick igår kväll och långa stunder under natten. Hörde nu på morgonen att flera hus på vårt kvarter blivit vattenfyllt i källaren, tur vår huslänga är högst upp.. Brofästet vid E4.an har också delvis rasat. Nu får vi norrlänningar igen efter en bra sommar!!

ha en bra dag!

Mannas
0

God Morgon på er!

Här öser regnet ner och det är endast 8 grader varmt. brrrr

ska jag skicka lite regn till er Cattis? :)

Idag blir det väl att göra det samma vanliga som annars på dagarna.Men ikväll ska vi "hästtanter"iväg och överraska en kompis som fyller 40. Ha en bra dag!

Mija
0

Glad God morgon alla glada.

Idag var det var ruggigt att gå upp, det enda som var glädjande var att solen skiner, annars blåser det och är inte alls särskilt skönt. Den här dagen ska jag ägna åt att städa här hemma, inget roligt, men behövligt då man har djur och barn.

Carita
0

God morgon!

Usch vad det blåser kallt. Ska ut och köra lite häst och packa upp efter gårdagens tävlingar. Har lite funderingar på att åka till Örebro och shoppa lite i em eller det kanske räckte med det som inhandlades i går på färjestashoppenGenerad

#5 Hur gammal är barnet? Min son åkte med i bärselen i början men ville senare sitta själv. Ibland sitter han i knät men nu sitter han mest brevid. Han är snart 2 och blir förbannad om han inte får hålla i tömmarna själv, jag undrar vad det ska sluta…..helst ska det gå fort också men han brås nog på sina föräldrar. Det bästa är att han är noga med att han ska ha hjälmen på sig och såklart att min ska sitta på mitt huvud.

Marta
0

Grattis Linnea!!        Skrattande

Anette
0

God Morgon!

Här skiner solen men det är blåsigt och kallt, bara nio grader, burrr….. Jag ska jobba två nätter igen så idag ska jag ta´t lugnt och bara slappa och gosa lite med pållarna.

#1 Åh, stackars dina ben……Förvånad du stretchade inte efteråt….? man brukar ju kunna få rejält ont efter ovana rörelser, men lite stretching kan göra susen, om man kommer ihåg det…..

#2 Grattis Linnah!!Glad

Ha en bra dag alla!!

[Anna-N]
0

#2: Grattis Linneá på födelsedagen!

Här är det höstvindar idag! Men solen skiner iaf. Alltid något. I natt var det bara några enstaka plusgrader så jag tror hösten knackar på dörren :-//.

Önskar alla en bra dag!

Benjamin
0

# 9

Elsa hon är 15 månader och Agnes är 3 1/2 år. Agnes är det inga problem med men hur ska man göra med Elsa? Maken är bortrest som vanligt så ska pållen få motion så får jag ha barnen med mig.

Grattis på födelsedagen!Glad

Hanna-D
0

God eftermiddag

Jag har tillbringat förmiddagen på Stockholms universitet och skrivit in mig på en kvällskurs där. Väl på plats förstod jag att jag tagit mig vatten över huvudet - hade planerat att läsa på helfart, nu blir det dock halvfart. Med mer än heltidsarbete, hästar och allt annat så känns det mer lagom Cool

Ska jobba i kväll, hade tänkt pyssla lite med hästarna men det är riktigt höstväder ute, blåser kallt och regnar…