Shettisvalack säljes
Brun shetlandsvalack behöver nytt aktivt hem: ”Musse” är 4 år, ca 102cm hög med ett stabilt psyke. Musse är född hemma i min trädgård, och jag har kvar hans mamma (Östertorps Marina, pappa heter Furunäs Bonzo).
Musse är visad på utställning med 37p, men hans rörelser har utvecklats, så om det finns intresse för utställning så behöver man inte skämmas för denna herre som gärna sträcker på sig lite extra när tillfälle ges.
Musse är inkörd, och även om han inte körts intensivt så har det varit ganska kontinuerligt under snart 2 års tid. Han är även sutten på, och har burit ryttare i skritt och trav. Det har inte varit några problem, men han är inte inriden.
Musse är en pigg och framåt ponny, som älskar att aktiveras! Han tar gärna intiativ om inget händer, men han är inte ouppfostrad. Större barn kan hantera honom, men en vuxen bör finnas med och man måste stå på sig och veta vad man vill.
Om så önskas, säljes Musse tillsammans med sele, vagn, träns, täcken mm.
Bilden är inte nytagen, men jag ordnar det vid intresse. Musse finns just nu strax norr om Uppsala, men han kommer flytta hem till mig i Vallentuna inom kort.
Maila mig för kontakt: angelica@driftigt.com
Skickat ett mail.

såld