Garvis RS 157
Hej allihopa! Nu startar jag en ny tråd! Jag skulle gärna vilja se lite bilder på Garvis eller avkommor efter honom! Jag söker även efter en avkomme efter Garvis som heter Tyra IV (U: Lilla My) eller Frida (U:Lilla My)! Här är en bild på en avkomma som heter April II och är en skäck!
Tack så jättemycket allihopa!!

Jag skulle även vara tacksam om ni kunde berätta lite om hans temprament…!
En väldigt snäll och lätthanterlig hingst.
Veritas odium paretFörvånad

#2 tack, har du några bilder på några avkommor?

okej tack 

några fler? :)
Jeelina f. 1992 u: Tuffis RS 135. Ägare : Jenny Warnholtz, Gotland.Tävlas i körning och var d.16-19 augusti med i ungdoms-SM i körning med Jennys son Erik Mattsson som kusk.
Jeelina o Jenny har tävlat upp till msv klass och varit med i lagserien bl.a kom till Riksfinal 2005 där laget fick silver!
Jeelina blev "Årets körhäst" i Gotlands Shetlandsförening 2006.

Jag vill gärna se bilder på själva Garvis också! Har bara sett en dålig liten suddig bild. Tack allihopa för alla underbara shettisbilder!!!

Jag har mindere suddiga bilder någonstans…men hinner inte leta idag idag

Tack Kamjo för bilderna! #17, när du hinner kan du väl vara snäll och kanske visa mig dem om du vill?

#18 Så lite så…. ska försöka scanna in dem så att du får se hur de verkligen ser ut!! För han va verkligen en underbar hingst!

Tack så väldigt myket!!!

Tack Kris_J för din bild!

Garvis kommer jag ihåg från massa Vår Ponny tidningar. Var det inte han och Botvid som slogs om titlarna på den tiden?

#24 Det är rätt säger Hans, Dumix var visst också med i den striden.

Herregud vad söt han var! Tack för era bilder!
PS. Det inget fler svarar :o);P!!!!! Ds.

Dumix såg jag på Skaraborgs Ponny Sällskaps Utställning 1981
. Morgan Joch Ronnys far John Svensson ägde honom.

Jag har en Gravis avkomma Raket heter han. (Mamman är Rosinda)
Raket har varit i min ägo sen han var 3 år och nu har han hunnit fylla 14 år. Han har startat framgångsrikt på travet och fick ett slut rekord på 2.35,8 (tränade och tränar fort. under 2.30) Han har startat i bla Kriteriet, derbyt, 5-års märsetrskapet, Monté SM. Hans två sista sesonger på travet gick han placerad i alla lopp (ca 20st)
Raket är i dag pensionerad från travet (pga min ålder) och numera är han "bara" hemma häst och maskot på tävlingarna med russen. Detta är en mkt livlig och pigg krabat som älskar livet och som älskar fart och fläkt. Han är även mkt harig av sej och få tror att han är en dag över 4. Efter travkarriären började vi sela om till att träna dressyr och pressition men gav snabbt upp då han tyckte dressyren har det tråkiaste som fanns (det gick ju så sakta!) och konerna i pressitionen var hyper farliga!
Raket älskar att hoppa och är hoppad med ryttare 70 cm och löshoppad 90 cm. Han är också en föl älskare och tycker om att få vara "Farbror Raket". Försöker även träna lite konster med honom för variationens skull och det är tycker han är kul. (Kan bla resa sej på bakbenen både under ryttare och framför vagn)
Raket är en härlig kille som alltid är lika pigg och glad (förutom vid vaccinationer!) Han är en enmans häst och tycker inte om nya människor. Han är en speciell herre som ena dagen gör allt men ber honom om och nästa dag bara ska busa och tramsa. Han gör allt för att skrämma andra hästar och tycker om när folk tittar på honom och tycker han är fin.
Oj det blev långt, skulle kunna skriva dubbelt upp men nu får det räcka. En liten beskrivning av Garvisavkomman Raket som alltid kommer vara kvar hos, för han är en sådan som man absolut aldrig säljer!

Tack alla för era svar!!! Fler?

Nu ska min lilla Garvis-avkomma åka till skåne och förhoppningsvis bli travhäst =) Håller er uppdaterade om hur det går 

#30 Vad roligt! Lycka till, jag vill gärna veta hur det går! ;)

#32 Herregud så söt! Tack för bilden!

#36 och #37 Jättesnygg!! Men manen måste ha kommit från mammans sida va? April har nämligen inte så lång man och pannlugg….
#38 Har inte sett någon bild på Assis mamma (Annelund Assmila RS 1223), så jag vet faktiskt inte… Kanske någon har en bild på henne, hade kul att se. Vet bara att hon är svart.
#38 Jag har bilder på Assmila i mina gömmor någonstans, eftersom mina ston härstammar från henne (jag hade Assandras syster tidigare). Vad jag minns så har Assmila mycket man, och hennes dotterdotter Amaze har i alla fall jättelång man (bilder på henne finns på min hemsida). Assippa, Assandras syster, hade hyfsat lång och tjock man när den fick vara kvar, men hon kliade sig lite under perioder och då blev det av förklarliga skäl lite mindre.

#10 är den bilden tagen i vetlanda?
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
#40 Det hade varit jättekul att få se bilder på Assmila. Var inne på din sida och kollade på Assippa. Jättefin hemsida (och bild) :o)
#36 #37 Äger du Assandra!? Jag skötte bl.a. henne under ett par år på Stuteri Kacka och har velat träffa henne ända sedan hon såldes. Älskade underbara lilla damen <3 Hon är helt underbar!
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#43 Japp! Har skickat dig ett meddelande!
#42 Jag vet dock inte vart de bilderna finns för tillfället, de ligger förmodligen hemma hos mina föräldrar någonstans. Ett annat tips är att kontakta Assmilas uppfödare (och ägare om hon lever fortfarande), tillika uppfödare till Assandra, Ingela Persson på Annelunds stuteri, hon kanske kan hjälpa dig också.
#45 Hon lever!
#46 Haha, jag hoppas att det framgick att det var om Assmila lever, inte om Ingela lever. ;) Men så kul att hon fortfarande lever! En fin gammal dam.
#45 det var väldigt tveksamt vad du menade…jag uppfattade det som att du menade Ingela…Huruvida Assmilla lever kommer jag inte ihåg just nu…Mitt huvud är ur funktion, ofta…
#47 Och ibland skriver jag för snabbt och läser inte igenom utan att läsa det igen (vilket händer sällan…) och jag såg när jag läste det igen att det såg ut som att jag menade Ingela. Men skönt att Ingela lever i alla fall. ;)
Jag har Trädals Pamela f. Garvis RS 157. En underbar gammal varelse.
En fråga. Ni som har avkommor efter Garvis,har era problem med knott eksem? Tänker på debatter om ärftligheten.. Min hade grav eksem nämligen .
Åh vad roligt att läsa att #50 har Trädals Pamela. Jag har haft en dotter till henne och två barnbarn! Jag har alltid gillat Garvis och mitt första shettissto var på betäckning hos honom 1999 men tog sig tyvärr inte.