Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettbeteckningar-fölningar
Läst 1021 ggr
Charlotte-J
0

Betäckningsplaner -08!

Nu har man ju visserligen nästan precis betäckt klart för i år men jag undrar hur många som har en plan redan för nästa år? Vilka ston och med vem ska de betäckas?

Själva ska vi betäcka:

Kryddgårdens Lingon - Furunäs Porfyr

Ivette v.St Dijkzicht - Rossmons Jackmani

Kryddgårdens Salvia (troligen) Fireball v.St Polderzicht

Gracia v.d Uitweg - Malins pålle och det är inget bestämt än.

Kryddgårdens Socker ska gå tom -08 och ridas/utbildas av barnen.

Detta är vår plan för -08 men den kan ju ändras pga. olika omständigheter. Sker inget drastiskt så står vi fast vid den.

Amor vincit omnia Kyss

Milla
0

jag har ju planerat att INTE betäcka några ston alls nästa år,får väl se hur länge det håller.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

maysod
0

Vi betäcker våra ston med Älvåsens Latcho. Har planerat detta sen Latcho föddes ( om han blev godkänd ) på några kommande föl är bägge föräldrarna Älvåsare. Ett av mina avelsmål.

Annette
0

Preliminära planer finns, men inte vad/vem/hur….

VeronicaP
0

Har inte alls tänkt så långt om jag ska vara ärlig… Blir kanske bara en som betäcks av shettisarna och då lär det ju bli Corint.

AnnaLundin
0

Preliminära planer, som kan ändras trettioelva gånger innan vi nått så långt, är att Cassis nog ska få träffa Ytterhalls Kanon. Jag har eventuellt ett sto till som jag ska köpa, får se vem hon får träffa i så fall… Esska kommer kanske vara kvar och träna och tävla trav nästa säsong också och då får nog betäckningen vänta ett år till. Men inget är klart än, det är helt och hållet upp till kusken.

Mossedal
0

Vi betäcker våra ston, och några till ;-), med Southfieldgate Goldrush.

Vi lever alla under samma himmel, men vi har inte alla samma horisont.

Må väl,
Maria

sanne
0

Brukar vara ute i god tid, men det är svårt denna gången…

Men vi kommer troligen att betäcka så här

Natasja v Ramsburg - Jozo ( har en annan kandidat oxå…)

Tipsy vd Bitterschotten - Jozo

Lillegårn´s Loni - Furunäs Jotex ( troligtvis…)

Trixy v Bunswaard troligen tom… ska ridas o visas

Busebo Anja - OM fölning o allt går bra, betäcks nog om med Jozo eller annan hingst…

Kratern
0

Vet inte om vi ska betäcka nästa år då det blev väldigt sent i år. Hoppar nog över ett år tror jag.

SaraDoos
0

Om fölning etc går bra så betäcker jag säkerligen om Amulette. Vill åka till Dalsgård med henne (såvida de tar emot ston nästa år). Gillar alla deras hingstar Glad

Mija
0

Nästa år kommer jag förmodligen bara betäcka ett sto:

Noblesse av Paradiset, hennes tilltänkta är Furunäs Jotex.

Sedan återstår att se om de blir något mer sto, vi får se, vill ju inte bara betäcka för betäckandets skull.

Det är svårt att säga så här tidigt, men till 90%, så är det klart

:-)

[Anna-N]
0

Planer finns men de är preliminära än så länge.

veronica-olsson
0

Planer finns men inget bestämt ännu.

JennyR
0

Samma här, planer finns, men de är preliminära :-) Får se vilka som ska betäckas och med vilken hingst

Miija
0

Båda ministona ska betäckas OM allt går bra med fölning, återhämtning m.m.

Hingst inte klart men "önskan" är en brun, snygg och sund hingst till Amelia (alt brunskäck, ngn form av black el isabell).

Till Sweetie, en sund fux, ngn form av black el skäck i någon form. Gärna modell mindre.

Hanna-D
0

Almnäs Gazette och Fixy van Bunswaard kommer att betäckas med Stjernens Epus. De betäcktes inte i sommar och får ett viloår men jag är så nöjd med kombinationen så nästa år provar vi det igen. Kilskogens Glamour ägs av min mamma och hon har inte bestämt hur hon ska göra med henne än.

Daladis
0

Tänker betäcka mitt ministo Titiyo nästa år. Med vem? Pust, det funderar jag över, lite beror det på om det kommer någon intressant minihingst på någon station i "närheten", annars ser det ut att bli en lång resa med henne.

Ellinor Johansson
0

Vi betäcker alla våra ministon med Kameleon nästa sommar också innan han åker tillbaks till Holland ingenGråter.

I vanliga fall gör jag inte upp mina planer så tidigt, planerna värker fram under vinterns pysslade med pållarna.

AusaBausa
0

inga planer ännu, bara funderingar!

Ahnna
0

Det känns som att det får stå lite öppet tills jag vet hur årets betäckning blev. (Läs; hur fölet som förhoppningsvis kommer ser ut och om förlossningen m.m. går bra.) Jag har ju egen hingst, så det kanske inte är så klurigt att fundera ut vem jag ska betäcka med i så fall, men jag ÄR öppen för andra förslag också! Har faktiskt redan lekt med tanken att prova en annan hingst… Men eftersom fullblodet kanske, eventuellt, ska betäckas nästa år så lär de mesta pengarna gå till det, så då kanske det inte finns pengar över till att betäcka lilltjejen med en utomstående hingst. Time will tell!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Susanne.Nygren
0

OM INTE Afroditi är såld så kanske hon betäcks nästa år… I så fall finns i dagsläget några kandidater, men troligen en svart hingst (i Västerbotten).

susanne-s
0

I tanken vet jag precis hur jag ska betäcka till nästa år
Väntar på besked från en hingsthållare dock…
Cindy v.d Vier Hoeven vet jag inte riktigt vad jag ska betäcka med. Betäckas ska hon dock då hon gick tom i år.

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se