Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett21-föreningsfrågor-övriga
Läst 455 ggr
Faxlin
0

Ny inom shettisar

Har en hel del dumma frågor som jag kommer att störa er med ett tag framöver. Vilket jag hoppas är okej, och att ni orkar svara på saker från någon som absolut inte är van med dessa små hästar, men hoppas bli.
Min första fråga som poppar upp nu då jag sitter och läser här inne är:
Vad är SSS?
Hmm, en förening som har en medlemstidning har jag förstått det som i alla fall. Dessutom en ypperligt bra sådan.
Men kan alla med shettisar vara med, eller måste man avla för att få vara medlem?
Finns det över huvudtaget något intresse att vara med för någon som inte avlar?

Hoppas på svar.
Mvh ÅSa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

VeronicaP
0

Ja alla kan vara med och är inte fel att vara då man får en fantastisk tidning med mycket information och annat , man kan vara med på utställningar och andra aktiviteter om man vill. SSS är sveriges shetlandssälskap, och om du vill bli medlem så gå in på sss hemsida och se hur du gör och glöm inte att kryssa i vilken lokaförening du vill vara med i . Alla frågor är välkomna inga är för dumma.

Faxlin
0

Tack Veronica.P för ditt trevliga svar. Känns skönt att vara här inne.
Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

Milla
0

Hej Åsa! Du är så välkommen hit till oss och precis som Veronica skrev så är inga frågor dumma utan fråga på du bara.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Faxlin
0

Vad bra, för jag följde eran länk och kom till sidan och genast dök det upp följd frågor.
Den första är, vilken lokalgrupp ska man välja om man bor i närheten av Gävle? Vet ju inte hur det är delat liksom.

Audiatur et altera pars

Rissla
0

Du får ju välja själv vilken lokalgrupp du vill tillhöra. Men jag tror de flesta i Gävletrakten valt Nord.

Niklas
0

Om jag minns rätt räknas även Stockholm till Nord enligt deras indelning.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Cattis
0

#6 No no no, det stämmer inte. Eller nästan inte. Norra delarna av Sthlm tillhör Nord. Men det har blivit lite undantagstillståd då jag tillhör Öst och anordnar utställningar för Öst - och bor norr om Sthlm. Nord har inte, och har aldrig haft ngn direkt aktivitet här, så då jag började så "delade" Nord och Öst på Sthlm.
Det gynnar ju trots allt allas medlemmar. :-)

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Faxlin
0

Går medlems skapet per kalender år? Och får man i sådana fall de äldre av tidningarna från i år också eller får man reducerat på medlemsavgiften?

Audiatur et altera pars

paparatzi
0

#0 Välkommen till denna enkla men ack så trevliga skara………av shetlandsponnyfantaster, kom ihåg att inga frågor eller funderingar får kallas eller bemötas med "dumma" det är långtifrån någon som vet exakt allt, utan det får man tips och råd om av olika personer med olika erfarenheter, alla har frågor och funderingar som man behöver få svar på, och glöm aldrig, föreningen behöver DIG  Glad

Faxlin
0

#9: Vad trevligt. Man känner sig redan välkommen. Så jag kommer att ansluta mig till er, helt klart. Kan aldrig vara fel att stödja en förening med trevliga medlemar.
Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

kacka
0

#8 Vad jag har förstått så får du INTE tidigare utgivna tidningar om du blir medlem senare på året… Vad jag har förstått så får man betla porto för detta… Det ingår alltså inte i medlemsavgiften.

Kiara
0

#11 blir man medlem i knabstrupper föreningen då får man några tidigare tidningar (om man ber om det) och på riksutställningen kan man hämta gamla tidningar gratis. Jag har alla nummer av tidningen utom nummer 1 för den är slut. Kan man inte hämta tidigare nummer på utställningarna?

Cattis
0

Om man är medlem kan man få de tidigare utgivna numren för året, om man blev medlem tex i april. Antingen kan man göra upp med föreningen och få dem vid tex en utställning, annars får de skicka dem och då får du betala portokostnaden.

Men, detta gäller under förutsättning att det finns tidningar kvar.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.