soleksem
Hur behandlar ni era hästar med eksem? Mn lilla kille har fått eksem i pannan, hans mamma har också eksem. Läste i apotekets hälsorådsbok, men det enda man skall ge är laxermedel.

Vet du nån som har provat PROB-olja,schampo & hästdeo ?

#2. Ekholms. Jag har provat olja och schampo, det är bra produkter.

Använder oxå Ekholms probolja och shampo med mycket god effekt.

Bästa jag testat
Tack för tipsen. skall testa detta

Har hört att nylanders ska vara bra på eksem.. Har inte testat det själv dock. Aloevera har jag hört ska vara riktigt bra, ges antingen i maten eller direkt på huden. Fast det finns ju många olika produkter med det i, jag vet inte vilket som fungerar bäst.

#2 Använder Probs schampoo åt min ponny som har eksem, mkt fina resultat. :) Värt att köpa! :)

Vart finns Probs artiklar att köpa/beställa??

#9 Kolla in här! http://ekholmnordic.se/

får hem min shettis som ja sålde innan sommaren och han har tydligen fått eksem nu.. han har tappat hela manen o pann luggen.. nån mer som vethur man ska göra? e d bara o schamponera o olja? eksemtäcke?
Vart ska man dra gränsen för när d verkligen blir en plåga för han eller? PÅ lördag kan ja lägga in en bild så får ni se..
#11 Det din häst har är en annan typ av eksem än det som diskuteras i denna tråden.
Var man ska gränsen? Den dagen när hela hans liv kretsar runt att hitta någonstans att klia sig, då har det i alla fall gått för långt…

# 7 Nylanders är bra,men Prob är suveränt.
Har använt Prob till min eksemvallack (knott) denna sommaren och han är som "ny" i både man,svans och kors.Han har heltäckande eksemtäcke också.
Det gäller att tvätta grundligt till en början och hålla noga koll på nya klisår.Använder alla 3 produkterna. Schamp,olja och deo.

D verkar så skumt, Hon som äger honom nu säger att att manen föll av i stora tussar på bara ett par dar..?
Jag har ekolms hemma, schampot och deon iaf..

Dåär det är sår så smörjer vi in emd helosan sol sedan så är det olja som gäller, fungerar jätte bra. Super fin har han vart i år. Täcke är att rekomendera.
Veritas odium paretFörvånad