Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett15-sjukdomar-skador
Läst 1696 ggr
[randi]
0

soleksem

Hur behandlar ni era hästar med eksem? Mn lilla kille har fått eksem i pannan, hans mamma har också eksem. Läste i apotekets hälsorådsbok, men det enda man skall ge är laxermedel.

[Anna-N]
0

Prova Ekholms  Rekomenderas av veterinärer och har hjälpt många hästar.

Kanonbra myggmedel har de också!

Gentle
0

Vet du nån som har provat PROB-olja,schampo & hästdeo ?

Annette
0

#2. Ekholms. Jag har provat olja och schampo, det är bra produkter.

Anette
0

Använder oxå Ekholms probolja och shampo med mycket god effekt.

maggan
0

Bästa jag testat

[randi]
0

Tack för tipsen. skall testa detta

IdaS-A
0

Har hört att nylanders ska vara bra på eksem.. Har inte testat det själv dock. Aloevera har jag hört ska vara riktigt bra, ges antingen i maten eller direkt på huden. Fast det finns ju många olika produkter med det i, jag vet inte vilket som fungerar bäst.

tearsofmemories
0

#2 Använder Probs schampoo åt min ponny som har eksem, mkt fina resultat. :) Värt att köpa! :)

coolshettis
0

Vart finns Probs artiklar att köpa/beställa??

Anette
0

#9 Kolla in här!  http://ekholmnordic.se/

QuickStep
0

får hem min shettis som ja sålde innan sommaren och han har tydligen fått eksem nu.. han har tappat hela manen o pann luggen.. nån mer som vethur man ska göra? e d bara o schamponera o olja? eksemtäcke?

Vart ska man dra gränsen för när d verkligen blir en plåga för han eller? PÅ lördag kan ja lägga in en bild så får ni se..

AnnaLundin
0

#11 Det din häst har är en annan typ av eksem än det som diskuteras i denna tråden.

Var man ska gränsen? Den dagen när hela hans liv kretsar runt att hitta någonstans att klia sig, då har det i alla fall gått för långt…

Shettisar02
0

# 7 Nylanders är bra,men Prob är suveränt.

Har använt Prob till min eksemvallack (knott) denna sommaren och han är som "ny" i både man,svans och kors.Han har heltäckande eksemtäcke också.

Det gäller att tvätta grundligt till en början och hålla noga koll på nya klisår.Använder alla 3 produkterna. Schamp,olja och deo.

QuickStep
0

D verkar så skumt, Hon som äger honom nu säger att att manen föll av i stora tussar på bara ett par dar..?
Jag har ekolms hemma, schampot och deon iaf..

sara-ek
0

Dåär det är sår så smörjer vi in emd helosan sol sedan så är det olja som gäller, fungerar jätte bra. Super fin har han vart i år. Täcke är att rekomendera.