Avslut Lagserien 2007...
RKS kom på delad andraplats av fem lag! Känns jätteroligt eftersom det var första gången någonsin som RKS deltar i lagserien i körning. Idag den 26/8 var det alltså den tredje och avslutande deltävlingen på Johannesbergs körsportanläggning. Grenarna var dressyr och maraton. Corall var duktig idag och vi erhöll 97 poäng av 160 möjliga. Nina och Tampas fick 98 och genomförde ett jättefint program!
Maratontävlingen var tuff idag med en bana på nära fem kilometer innehållandes fem hinder, varav en precisionsbana med långa galoppsträckor. Inte direkt till shettisarnas fördel, alla i laget gjorde jättebra ifrån sig! Körde rätta vägar och de flesta av oss klarade maxtiden med råge. Nu kommer det bästa: Nina och Tampas VANN maraton ponnyklassen Grattis grattis. Jätteroligt att shettisarna visar framfötterna och presterar som vilka andra hästar som helst! Tack till vår lagledare Sofia Ögren som peppade, lotsade, förklarade och groomade!
Vill du läsa mer om lagserien? : http://www.klubbenshetland.se/Lagseriesidan.htm
Grattis till Er alla! Var det några shettisar med i de andra lagen?
Veritas odium paretFörvånad
Caroline o "Mini" var med också o de blev DM-mästare för Uppland.
Russ brukar man få köra på ca 5 min/kilometer i maraton för o klara tiden.

Grattis till en jättefin insats! 

Stort grattis !!! 

#8: Jättekul! En del av äran tycker jag att ni skall ta åt er som har kört in Oliver och lagt grunden till detta fina resultat! 

#8 jag ska hälsa till Nora att Oliver nu debuterat och skötte sig utmärkt (hon är återigen hos Maria) :)
#9: All heder ska Maria Henriksson o framförallt Nora ha som gjorde ett kanonjobb med Oliver för ganska precis ett år sedan samt att han numera finns hos en ägare som man önskar alla ponnyer! Helt kanon :-)
#10: Hälsa Nora så mkt. Hon kom tillbaka mao :-)

Grattis alla shettisar och kuskar!!!
Det är så roligt och framför allt inspirerande att läsa om alla duktiga ekipage, stort tack till Ulrika, G som delar med sig av detta i text och härliga bilder!

Så skoj att det gick så bra för er:D Värkligen kul att rks kan synas i flera sammanhang;) GRATTIS till er alla:D

#11 Yes hon kom tillbaka, kunde inte hålla sig därifrån riktigt :)Ska hälsa, hon är faktiskt "hemma" i Umeå på en visit!
Ni har varit jätteduktiga och ni har presterat jättebra resultat. Hoppas att ni nu har gastnat totalt i körningen och kommer ut nästa år även på andra tävlingar. Åka på två-dagars tävling och prova maraton med tre sträckor också! Önskar er all lycka till med er körning framöver!
Grattis allihop! Det ser så kul ut! Lycka till i fortsättningen.

Grattis! Jag hade tänkt åka och titta, eftersom jag var i Finsta och red tornerspel, men jag hann inte.
Jättekul att det gick så bra för er i alla fall!
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se