Planer inför 2008
Snart passerar även 2007 revy och kanske flera av er redan har börjat planera inför 2008!
- Vilka hästar som ska visas, vilka ston som ska betäckas, ska hingstarna ut på station, vilka körtvävlingar man ska delta i osv.
Även om inget är bestämt eller att det inte blir så i slutändan är det alltid skoj att ha mål, planer och förhoppningar. Berätta gärna i denna tråd vilka spännande planer DU har inför kommande år :-)
En av våra planer ät att få det "riktiga" Diplomet vå våra fem treåringar nästa år!
Delad glädje är dubbel glädje :)

Först och främst hoppas jag att mitt sto repar sig. Det är lite tveksamt och oroligt just nu. För hennes del har jag därför inga mål ännu.
Valacken får nog följa med på några utställningar. Han kommer att köras men inte på tävlingar. Skall jag börja träna för instruktör regelbundet får jag först skaffa en egen transport, det är hopplöst att hyra flera ggr/vecka.
OJ!!
Carmen - förhoppningsvis går allt bra med fölning, hon kommer bara att gå i hagen och inte ställas. Ev betäckas om. Har några kandidater på G
Paola - Kommer att tränas i körning efter fölningen. Inte visas inte betäckas om
Celma - Kommer att visas och fortsätta jaga SUCH, kommer att höjas till GI. Kommer ev att betäckas om, kandidat är rätt så klar
Hedvig - Kommer att visas och jaga SUCH. KOmmer inte att betäckas om. Kommer att köras in
Mio - kommer bara få gå och mysa
Melvin - Kommer ev att visas
Viking - Kommer att visas, köras in. KOmmer att visas fram på Prem antingen i vår eller i höst. Går han igenom i vår så är det ju han som kommer att betäcka två av stona
Vi kommer bara att betäcka max två ston nästa år då vi vill kunna spara fölungarna en tid för att själva meritera dom.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Amelia ska jag förbereda för inkörning. Hon ska betäckas -08, har 2 kandidater till henne…just nu. 
Sweetie får förhoppningsvis föl -08 och jag hoppas allt går bra där. Betäcks om ifall det går bra. 2 kandidater där också.
Hoppas jag hittar ett ministo att köpa/låna/ha på foder. Föl, unghäst eller äldre, beror på vad som kan bli aktuellt Vet ett stoföl, nja…2 faktiskt som jag fastnat för, som jag skulle vilja ha men inte kan köpa i dagsläget.
Försöka fixa transporten så den blir shettisvänlig. Även slipa rost, måla m.m. så den inte ser så hemsk ut som den gör nu. Golvet är i alla fall bytt. 
Renovera färdigt i stallet. Måla klart utsidan på stallet…

Har inte planerat så mycket för 2008 än, har inte riktigt följt mina mål för 2007, tex. köra in Tammie och Rosemary- men det finns ju fortfarande tid kvar för det.. Jag har dock tänkt att köra hästarna lite mer än vad jag gör nu, framför allt de ston som inte är betäckta i år. Kommer troligtvis betäcka 5 ston nästa år förutsatt att allt går bra med fölningar osv.
Lite förändring blir det bland hästarna, då mitt inlånade ministo kommer att flytta tillbaka till sin ägare, har haft henne i 3 år nu, så det blir lite konstigt att inte ha henne hemma. Sen kommer inte gammeltanten Cookie betäckas något mer, Madicken är utlånad som rid och kör ponny och kommer antagligen vara utlånad ett tag till.
Sen ska stallet renoveras färdigt.

Oj det var svårt, känns så långt borta.
Men Hur det blir med stona, vågar jag inte säga förrän man vet hur det går med dräktigheter o fölningar, men Natasja o tipsy kommer troligen betäckas om med Jozo, Loni ska få träffa en annan man. Trixy kommer troligen att gå gall, då jag vill att hon ska få ridas o köras in.
Vill visa så många som möjligt, men då alla stona är dräktiga blir det väl unghästarna som får åka, Jozo vill jag visa någon gång , Kanske visa fram en 2års hingst på premieringen nästa höst, men vi får se hur dem ser ut då… men som sagt, det är lååångt kvar men planer har jag massor av… återkommer till våren med dem

Inte mycket som jag har planerat inför nästa år. Fortfarande känns det som om det är väldigt långt dit, även om det går fort nu.
Har iaf ett treårssto som jag har för avsikt att visa på premieringen. Betäckningar har jag inte funderat så mycket på, först ska fölningarna gå bra och sedan beror mycket på hur det blir med examensjobb. Evita har jag tänkt betäcka om, om allt går bra, men det är också den enda jag har funderat på allvar på.
Åka till Tyskland med några hästar har vi planer på. Några andra utställningar blir det säkert också, antingen med hästar eller bara som funktionärer.

Oj
2008 ser jag fram emot.!!!
Förhoppningsvis tre små föl som jag bestämt pappa till
hoppas på fina svartskäckar!
Min Rosita ska köras in och förhoppningsvis visas på utställning.
Sedan blir det ju lite resor till fina hingstar som jag ser fram emot att få se live. Fölen vill jag också försöka visa.. om tiden räcker till förståss…
Sedan är det lammningar, ankor som kläcker,
Dessutom tänkte jag mig en veckas semester hemmifrån nästa år, men det återstår att se. Jag trivs ju så bra hemma
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
Min plan inför 2008 är att bara ha Bluemull Pearl kvar. Hon är hos fodervärd just nu och där rids och körs hon. Hennes fölunge är där också och han ska säljas så fort en bra köpare dyker upp.
I övrigt fortsätter vi med russen och får förhoppningsvis ett russföl. Inga shettisföl nästa år med andra ord om inte Effi blir kvar till dess dvs för då kommer hon att föla nästa vår.