Vad tusan är Sorrel?
För de som hängt med innan har jag nu fått svar på Caramelles färgprov. Hon har inte gult anlag men i texten stod det att hon kan ha färgen sorrel. Vad är detta för färg?
På katter förekommer sorrel och den benäms även som "kanel" .
Ljusare fuxar m ljus man o svans, ofta med ljus nos, ljus buk benämns ofta som sorrel (källa: Hästens Färger)
Fräckt! En en kanelkaramell.
#1 låter lite lustigt. hon är ljus fux, väldigt stickelhårig sådan. hon har just nu en "ål" längs hela ryggen som är helt sticklig. Det stod även i pappret att hon kan ha blackanlag vilket jag vet skulle vara omöjligt.
Nu måste jag läsa om boken =)
#2 ha ha! fyndigt! =)

Vad spännande att du fått svar och fort gick det också! Hoppas fler testar sina ponnyer och slipper att gissa sig till färgen när det är tveksamheter.
står att sorrel är likvärdigt med gulaktig. Aj, sånt ska man ju inte blanda in
Är det någon som vet om hon kommer kunna mörkna? Eller kommer hon ha lustig fuxfärg hela livet? Ser just nu ut som hon har rött täcke på sej. Är ljusare i huvudet än på kroppen och överst på täcket går en söm som är ljus, nästan vit. Benen och magen är vit
Fux!
#5 Ja och det kostade inte alls mycket. Betalade under 300kr

#9. Då behöver ju inte priset avskräcka heller.
Var det till Californien du skickade testet?
#8 Det borde ju du kunna svara på….. #7
#10 ja jag skickade dit. Det har tagit 5 arbetsdagar ungefär
gud så spännande, ja där ser man då har du en fux alltså precis som du ville
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
#13 är ännu mer spännande nu faktiskt. Ska bli roligt följa hennes nyans
#11.Som jag skrivigt tidigare i detta ämne så har din ponny samma färg som min ljusfux e Crystal. Hon kommer säkert till att mörkna, men får ljusa ben och ljusmage, man o svans blir vita, en riktig drömfärg!

Tror också att hon kommer att kunna mörkna.
Corint här hemma hade väldigt ljusfuxfärg som unghäst men det kan man inte säga om henne nu , jag gillar iof hellre den färgen hon har nu så för mig gjorde det inget alls *ler*

Jag har en häst som jag också måste skicka in för färgbestämmning, vart skickade du det och hur gick du till väga?
Mvh //Madde
#18 Här hittar du allt du behöver veta http://www.vgl.ucdavis.edu/
Skickade mitt där igenom, åkte till Californien