Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 10-färger
Läst 1793 ggr
Pheobe
0

Vad tusan är Sorrel?

För de som hängt med innan har jag nu fått svar på Caramelles färgprov. Hon har inte gult anlag men i texten stod det att hon kan ha färgen sorrel. Vad är detta för färg?

[Anna-N]
0

På katter förekommer sorrel och den benäms även som "kanel" .

Ljusare fuxar m ljus man o svans, ofta med ljus nos, ljus buk benämns ofta som sorrel (källa: Hästens Färger)

Midlingur
0

Fräckt! En en kanelkaramell.

Pheobe
0

#1 låter lite lustigt. hon är ljus fux, väldigt stickelhårig sådan. hon har just nu en "ål" längs hela ryggen som är helt sticklig. Det stod även i pappret att hon kan ha blackanlag vilket jag vet skulle vara omöjligt.

Nu måste jag läsa om boken =)

Pheobe
0

#2 ha ha! fyndigt! =)

Annette
0

Vad spännande att du fått svar och fort gick det också! Hoppas fler testar sina ponnyer och slipper att gissa sig till färgen när det är tveksamheter.

Pheobe
0

står att sorrel är likvärdigt med gulaktig. Aj, sånt ska man ju inte blanda in

Pheobe
0

Är det någon som vet om hon kommer kunna mörkna? Eller kommer hon ha lustig fuxfärg hela livet? Ser just nu ut som hon har rött täcke på sej. Är ljusare i huvudet än på kroppen och överst på täcket går en söm som är ljus, nästan vit. Benen och magen är vit

Camilla
0

Fux!

Pheobe
0

#5 Ja och det kostade inte alls mycket. Betalade under 300kr

Annette
0

#9. Då behöver ju inte priset avskräcka heller.

Var det till Californien du skickade testet?

Pheobe
0

#8 Det borde ju du kunna svara på…..  #7

Pheobe
0

#10 ja jag skickade dit. Det har tagit 5 arbetsdagar ungefär

Milla
0

gud så spännande, ja där ser man då har du en fux alltså precis som du villeGlad

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Pheobe
0

#13 är ännu mer spännande nu faktiskt. Ska bli roligt följa hennes nyans

Camilla
0

#11.Som jag skrivigt tidigare i detta ämne så har din ponny samma färg som min ljusfux e Crystal. Hon kommer säkert till att mörkna, men får ljusa ben och ljusmage, man o svans blir vita, en riktig drömfärg!

VeronicaP
0

Tror också att hon kommer att kunna mörkna.

Corint här hemma hade väldigt ljusfuxfärg som unghäst men det kan man inte säga om henne nu , jag gillar iof hellre den färgen hon har nu så för mig gjorde det inget alls *ler*

cinna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jupp - sorrel = fux
Står så i det amerikanska regbeviset på min quarter och hon är verkligen fux

Maddengen
0

Jag har en häst som jag också måste skicka in för färgbestämmning, vart skickade du det och hur gick du till väga?

Mvh //Madde

Pheobe
0

#18 Här hittar du allt du behöver veta http://www.vgl.ucdavis.edu/

Skickade mitt där igenom, åkte till Californien