Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 575 ggr
lindatornerup
0

Bruksdagen i Gryttinge

Då jag brinner för bruksaktiviter med våra shetlandsponnyer så hoppas jag att ni är många som anmäler till våran Bruksdag i Gryttinge.Det hade varit jättekul om det blev en repris på fjolårets många starter av fina ekipage -SÅ ANMÄL NU -Ni är alla varmt välkomna och har ni frågor mm så bara hör av er så löser vi det :)

Aribigga
0

Det står på shetland syds hemsida: LÄR DÄRFÖR IGENOM SEPARAT ARTIKEL MED TÄVLINGSREGLEMENTE GÄLLANDE DENNA DAG.

Var hittar man denna artikel? Är det den som står precis över informationen om bruksdagen som menas? Jag har klickat runt på hemsidan men hittar inget annat.

Var hittar man programmen till dressyren? 

Det står även engelsk dressyr tömkörd, hinderhöjd 20 cm. Men det brukar mig veterligen inte vara några hinder i dressyr? Vad menas med detta?

Jag mailar dessa frågor till dig med, men jag tänkte om du vill kan du svara här med om det är någon mer som behöver svar 🙂

lurvponnyn.vimeddjur.se

Annette
0

Kan det vara artikeln på sidorna 43- 44 i senaste SP som avses?
Fast den är väl mer en beskrivning än ett reglemente.

Aribigga
0

Det står att man även kan hitta den på hemsidan. Eftersom jag inte är medlem så hoppas jag det i alla fall.

lurvponnyn.vimeddjur.se

lindatornerup
1

Jag ska försöka besvara frågorna -jag har inte varit med från början utan har tagit över nyligen . Dressyrprogram ska jag försöka få in på Shetlands syds hemsida snarast -likaså för precision . Och det är rätt ang dressyren….Jag kan bara refera till hur det var i fjol : AGILITY -snabbast tid & minst fel . HANDLERHOPP: likaså & där var valfri hindrehöjd för de minsta ekipagen .HOPPNING : Hopp med ledare , Hoppning utan ledare -samma där bäst tid & minst fel ( valfri hopphöjd för de minsta ekipagen) PRECISION: Där hade vi endast körning -tid & fel där med . TÖMKÖRNING : där hade vi program som vi la upp på hemsidan ( tror dock att det är detsamma som ENG DRESSYR -KÖRD i årets propp) Sedan hade vi LEAD REIN -Ridning med ledare - FIRST RIDDEN - dressyr enl program från domaren . Jag hoppas det gav er lite -jag hoppas att ni vill komma såklart & maila in er anmälan + betala på syds giro . Och är något oklart -fråga så ska jag göra mitt bästa så ni får svar .Varmt välkomna /Linda

Aribigga
0

Så first ridden är att man ska rida så som domaren säger? I skritt och trav?

lurvponnyn.vimeddjur.se

lindatornerup
0

Ja & vill man så kan man få galoppera också -men det säger man till domaren innan start isf .Det är lättare för de små ekipagen att börja så här än att lära sig ett helt dressyrprogram