vad ska man säga
hm har lite anonnser ute på nätet om saker ja vill bli av med. Så får man sånna här mejl som svar. Vad ska man säga? Ja känner obehag av sånna här mejl.
Meddelande:
Hej! Jag försöker hitta någon trevlig hästmänniska som jag skulle kunna få komma och hjälpa till i stallet en eller flera gånger. Jag kan hjälpa till med vad som hällst tvätta transporten,mocka,rykta,putsa sadlar,träns,sadelgjordar,sopa.skönt att kunna få känna lite hästlukt och slappna av lite. mejla vid frågor Mvh.Tobbe
De ryser inom mig alltså. Vad kan en sån här person vilja egentligen?

I Ridsport finns det en människa som har haft samma annons ute ang hästjobb sökes i flera år.
Annonserar du efter hjälp? Verkar ju lite konstigt att svara så om du inte gör det.

Han kanske vill hjälpa till !? finns ju faktiskt folk som vill jobba med hästar men ej har råd o ha egna..

ja anonserade ut en sadel och lite andra tillbehör. Vet att samma människa kontaktade mig förra året också när ja hade ute anonser. Men ja får bara ett obehaglig känsla. Ja vill ju inte ha stallhjälp.
skriv bara att du inte letar efter hjälp och se vad han säger.

När mina shettisar blev stulna för två år sedan, ringde det många människor o ville hjälpa till, en del pratade väldigt mycket utan att egentligen ha något att säga.
Bla en man som ringde upplevde jag som lite märklig/obehaglig. Häromdagen ringde han igen, kändes lite jobbigt att han sparat mitt telnummer så länge.
Har också haft besvär med en yngre tjej som med jämna mellanrum ( också sedan hästarna blev stulna ) skickar mindre trevliga mail. I början svarade jag, men till slut gav jag bara upp..

ja får ju bara hemska tankar att han vill utnyttja mig eller hästarna( ja ja vet ja ska inte dra förutfattade meningar). Ja raderar mejlen bryr mig inte om att svara men de känns underligt.
Jag har fått mail av en kille som ville betala MIG för att han skulle få vara min stallslav. 1600:- ville han betala för det 

#1 jag tycker att du gör rätt i att radera mailen det skulle jag med gjort.Låter lite konstigt att denna persom skriver så när du bara vill sälja en sadel ? hoppas att du slipper han i fortsättningen.
Det låter som att han skriver så till alla som lägger ut annonser, men man kan ju som sagt aldrig veta. Jag skulle aldrig ha vågat ha honom i mitt stall ;O
I min förramedryttarhästs (shettis faktiskt;P) stall var det några småtjejer som hade gått in i killarnas hage och hållt på med Isac och antagligen några andra hästar också, när en tjej från stallet såg dem och gick och sa till sa dem att en av tjejerna var skötare på Isac och att han tydligen hette Kajsa eller nå liknande:O Jag menar, hur dum får man bli?! x) Hur som hellst är det lite obehagligt om han skulle försöka sälja hästarna eller liknande när du inte är hemma.. ;/