Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 723 ggr
Sasser
0

Godmorgon 3 September

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon!

Här är man uppe med tuppen i vanlig ordning:).

Har knappt hunnit smälta gårdagens premiering i Rättvik. Jag är så lycklig över Puzzels Diplom på 41 p med raden 99878…. Man bara myser. Det är ju inte så ofta man visar 3 åringar. Detta är verkligen grädde på moset efter allt jobb.

Idag skall jag ut och id-chippa en fjordbäbis. Sen skall det firas, dottern Fanny fyller 10 år idag… Oj vad fort åren går!

Ha en bra dag!

zettan
0

morrn morrn

här är ja jätte trött och har ont i magen. Men ja får allt ta mig till jobbet. Mår INTE illa i allafall så de är väl ett plus. Regnet rinner ner från himelen och de är inte alls kul att veta att man ska ut och cykla i detta. Men men bara att bita ihop och bege sig till jobbet.

I eftermiddag blir de körning av Rosa och tömkörning av Cilla. På onsdag kommer hovis och de känns mkt bra att Cilla ska få sina framskor också. Hon ömmar en del på gruset.

Ha en bra dag alla

Annette
0

God morgon!

Vi skall vara i Skara med jobbet i två dagar. Medarbetarmöte med över 1000 deltagare. Ikväll är det mingel på Axevalla travbana med något ponnytravlopp som heter kontraktskampen. Vi vet inte vilka som skall köra för oss, jag hoppar över mingelkvällen och åker hem. Det finns ju lite djur att ta hand om också.

Turnado
0

God morgon!

börjar 08.40 idag :) och sen slutar 14.10 det känns väldigt bra. Sen köra den lilla fånen dusch o sen kanske ner till puma om jag inte gör lite engelska istället…..

Kimpa
0

Själv är jag så sjuk att min mamma har tagit ledigt från sitt jobb för att ta hand om alla hästar inkl mina två barn.
Det blir till att ta det lugnt idag och "njuta" av att kunna göra det då barnen är borta.

Puzzel
0

Morrn idag skiner solen härligt men kyligt är det. Ska lämna ungarna på skolan sen plugga lite själv inför svenska provet nästa måndag på 5 timmar. Sen bär det iväg till Puzz och bandage byte. Såren läker jätte fint och hon travar runt ute nu lycklig efter 1 månads box vila.

#0 Grattis till en sådan kanon fin premierings rad på din Puzzel, grattis till dottern på 10 års dagen också

Ellinor Johansson
0

# 0 Grattis!

# 5 Vilken lycka för Puzzel att få gå ut och vilken lycka att allt läker bra.

VeronicaP
0

#0 Grattis

Morrn morrn , här är det faktiskt solsken hör och häpnar men det regnade så mycket i går att vi än en gång har stora sjöar i hagarna , när ska detta eviga regnande sluta här i mina trakter.

Jobb idag , trött och ont i kroppen har jag men det lear väl upp sig när man väl kommer igång.

Daladis
0

#0-Grattis till fina poäng!

Har en strålande vacker dag här. Men det var kallt i morse. Ska jobba mina hela 2,5 timme, om inte jag har alltför ont i axeln när jag kommer hem, så blir det nog en prommis eller tömkörning med tjejerna. Lilla Dido blir bara finare för varje dag. Efter att ha varit sjuk hela förra hösten och vintern kom hon till mig i maj. Hon var ingen vacker syn, manen var som svinto… alldeles torr och livlös och svansen var bara en tunn … jag vet inte vad. Men nu blänker hon, manen och svansen har blivit tjock och hon har satt muskler och är bara så himla vacker. Det blir nog att "tvinga" svägerskan att visa henne nästa år!
Ha en bra dag alla! //Erica

ElisabethA
0

God morgon!
Har precis kommit hem från stallet. Gardenia är glad att vara tillbaka i Örebro tror jag. Hon börjar varje dag med att springa direkt bort till äppelträdet i hagen och se om några äpplen ramlat ner under natten Skrattande Jag körde Gardenia igår och hon gick verkligen som ett spjut - härligt!! Kanske dröjer det inte så länge till start Fundersam

För mig börjar skolan idag. Första veckan är sådär med tre föreläsningar varje dag, efter det blir det bättre med endast en eller två seminarier/vecka. Lagom!! Vi har dock en hel del att skriva då denna terminen helt är inriktad mot den c-uppsats i pedagogik som ska göras.

Hoppas alla får en bra dag!!

tamarind
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en bild på vår goding Jonna.