Regionalföreningarna
Ni som är medlemmar i en regionalförening, vad tycker ni att regionalföreningarna kan göra mer/bättre?
Vad önskar ni få ut av er regionalförening alltså, vad får ni som ni är nöjda med idag och vad saknar ni?
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
mycket nöjd med syd 

Om du är nöjd, vilket är kanon, vad är det som gör dig nöjd - vad gör föreningen för dig som du är nöjd med?
Det är intressant att veta vad som gör medlemmarna nöjda resp missnöjda, så man kan göra mer av det som rä bra alt göra bättre det som inte är lika bra.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
jag har varit på både färg och chipkurs som syd anordnade. Mkt trevligt båda gångerna. Jag tycker att syd har en hel del saker som ordnas. Utflykter, bra utställningar, matchningskurser etc. Det är kul när man kan träffas och göra saker. Inte alltid man kan åka på saker men det är kul att ha chansen tycker jag.
Tyvärr fattas utställning i juli i år men man kan inte få allt.
Har inte varit med så speciellt länge i shettissvängen och har därför svårt att ha någon åsikt…
Skulle vilja att det anordnades visnings/matchningskurs inför utställningssäsongen, gärna då den egna pållan. Även agility vore roligt att få prova på…
Utflykt, studiebesök på stuterier. Lite svårt när man är ny att bara ringa upp och säga "Hej kan jag komma å titta på dina pållar?"
Kommer säker på mer när jag står ute i stallet ikväll…
mvh
Cinna
Nord! verkar rätt ok tycker jag, försöker så gott dom kan utifrån vad dom i sin tur är tvungen att följa, hemsidan är bra (ofta uppdaterad)
Nord! är inte rädd att prova på nya saker, upplever att dom försöker göra medlemmarna nöjda
Nord! lite väl mycket tänk på ekonomi, behöver man ha så stark kassa i en ideéll förening (naturligtvis ska man se till att gå runt på + - 0) men pengarna bör generera medlemmarna om dom vill anordna fler utställningar, antalet anmälda ekipage ska styra underlaget, inte föreningens ekonomiska hållning ( talar utifrån att de flesta utställningar går med +)
Nord! se över fördelningen var på kartan man godkänner de utställningar/aktiviteter som folk vill anordna , risk att det blir väldigt långt för en del att resa (ta hänsyn till att det ÄR ett stort område nord befinner sig inom)
Nord! vore trevligt med en presentation av vilka som sitter i styrelsen, känns alltid trevligare om man har en bild på dom man kontaktar, (kanske vore något för hemsidan)
Annars har jag inte så mycket mer att säga idagsläget om just nord, verkar flyta på rätt så bra

Jag är medlem i Väst.
På minussidan är att det inte finns så värst mycket bruksklasser på årets utställningar. I Nossebro förra året var det toppen, det fanns både tömkörning, ridklass med ledare och handlerklass. Vi var bara där som åskådare, men min dotter bestämde sig för att delta i år. Men i år anordnas inga sådana klasser.
Det är också synd att aktiviteter tvingats ställas in p g a för få anmälningar. Hoppas verkligen att de inplanerade kan genömföras. Hingstägare; anmäl till hingstvisningen i Lerum 1 maj, så vi stoägare har något att åka och beundra!

#6 Har anmält dit men som sagt inte fått något mail tillbaka ännu från elinor men det kommer säkert, ja tyvärr har det varit svårt att komma iväg för mig på de aktiviteter som ni har haft i år då jag varit opererad och även om jag tillhör väst så är det ibland rätt långa avstånd för mig *ler* har ibland närmare till syds aktiviteter om jag ska vara riktigt ärlig 

glömde ju säga att jag är nöjd med väst *ler*
Jag är nöjd med Nord, som är "min" regionalförening, mycket utställningar och aktiviteter försöker man ordna här omkring och en massa trevliga shetlandsmänniskor!