Brunnstorp 1/9!
Jag är så glad. Vi tog med Kryddgårdens Lingon bara som träning inför Mantorp. Döm om vår förvåning när hon går och blir BIR. Malins pålla Gracia blev Res. BIR på fina 41 p. I BIS ringen var det många fina ponnyer (av alla raser) och där blev Lingon kvar länge. Till slut stod det mellan henne och en godkänd Russ hingst (Ursrus) och så avslöjade domare Liselott Erixon resultatet, Kryddgårdens Lingon BIS med poängen 9-9-7-9-8=42 p. Våran lilla fina Lingon på 2 år som aldrig varit på utställning, jag är så stolt och glad. Det var 69 ponnyer anmälda av alla raser så man trodde väl ändå inte att lilla Lingon skulle slå alla dom. GLAD, det är bara förnamnet!!!
En inte så bra bild på Lingon för hon ville åka hem när det var slut.
Amor vincit omnia 
Grattis Lotta!

Grattis till det fina resultatet!!
Men jösses, Grattis Lotta till framgången. Extra skoj med egen uppfödning, såklart!
Grattis Lotta.
# 2,3,4,5 Tackar!! Ja, lilla Lingon som vi själva tyckt har något speciellt. Kul när även domaren såg det. ;-))
Amor vincit omnia 

stort grattis Lotta
Oj vad kul! Stort grattis
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

grattis Lotta o Malin till så fina resultat 

Grattis Lotta o Malin!
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Stort grattis! Hon såg jättefin ut på bilden!

Grattis!!
Grattis till fina titlar!
GRATTIS Lotta och Malin 

Grattis Lotta och Malin!
Ursus, är det inte den hingsten som Ruloccos familj har på station? Om jag inte minns fel fick han jättefina poäng även på generalmönstringen nyligen.
#15 Jo det är han. Han visades på Generalmönstring förra helgen (om jag inte är helt fel ute) och fick även då 42 p som han fick idag.
Amor vincit omnia 

Grattis Lotta och Malin! Jättekul. Lingons pappa hälsar

Jättestort grattis Lotta o Malin!!

Men vad kul! Jättegrattis, både Lotta och Malin. Vilka kanonpoäng.
Grattis till er båda, det var verkligen jättekul!
GRATTIS än en gång! Så himla häftigt med att en två-årig shettis sopar banan med alla welshar mm som var där
Den grimman är visst en riktig turgrimma

Vackert Lotta!! Grattishälsningar från mamma Lätta och lycka till med Lingon på Mantorp.
Tack allihop!!
Jag har fortfarande inte "landat"
och idag i Värnamo när jag blev grattad så fick jag tänka efter först innan det kopplade att det var till BIS:et.
Jag kanske ska gömma Lingon nu i ett år eller 2 
Amor vincit omnia 

Grattis Lotta och Malin!
Oj jag glömde
att gratta Malin och hennes pålle till fina poäng.
Grattis Malin!
Grattis Lotta och Malin!!
Delad glädje är dubbel glädje :)
Grattis Lotta & Malin, de ser jättefina ut!!

Grattis!

Tack så mycke för alla grattishälsningar. Jag är så stolt över min och mammas pollar… Lingon som är lite speciell skötte sig såå bra..
Jättegrattis till er båda.

Grattis Lotta och Malin för de fina poängen och titlarna! Inte illa att dessutom kamma hem BIS:et med en 2-åring och i hård konkurrens! Vilken uppfödarframgång! 
Tack igen alla!!
Vet någon om det går att få in resultatet i webbstamboken fast det inte är en SSS utställning? Hur gör man i så fall? När det blev som det blev kunde det ju vara kul att få in det där ;-))
Amor vincit omnia 

#32 Jag har bett om att få lägga in de resultat som finns, men det måste styrelsen bestämma. Och isf måste man ha tillgång till katalogerna så att man kan få in dem i databasen. Men det är inte alls säkert att styrelsen vill att resultat från andra än SSS utställningar skall ligga i webbstamboken. Det återstår att se.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
#33 Jag tänkte om man kanske kunde skicka en kopia på protokollet för då är det ju "bevisat" att hästen deltagit och poängen mm. Men det är väl bara att vänta då ;-))
Amor vincit omnia 

Grattis till fina resultat.
#35 Tackar tackar! Jag har inte fattat än tror jag ;-)))
Amor vincit omnia