Bruksklasser på riksutställningen?
Någon som vet vilka bruks/ridklasser det kommer vara på riksen? I proppen står det bara att bruksklasser kommer att ordnas men vilka är ännu ej klart.. Eftersom det inte är så lång tid kvar innan anmälningstiden går ut till själva utställningen vore det bra att veta i alla fall vilken form av bruks…

Det undrar jag också. Jag mailade utställningsansvarig för bra länge sedan och har inte fått svar. Mailade Malin Ohlin förra veckan som svarade snabbt. Dock visste hon inget och skulle återkomma vilket hon ännu inte gjort.
Det är nu exakt 16 dagar kvar av anmälningstiden till årets Riks.

Är det verkligen ingen som vet? Får försöka jaga utställningsansvarige jag också…

Jag har fått svar från Malin som meddelar att den utställningsansvariga skall svara på bruksfrågorna. Jag har mailat denna igen.

#3 Vad bra Annette, skriv gärna här så fort du fått svar.

Nu har jag fått besked om att bruksklasserna omgående kommer att läggas ut på Facebook.
BRUKSKLASSER vid RIKS:
Klass 21R: Engelsk ridklass/Lead Rein (med ledare) samt First Ridden (utan ledare)
Klass 22a: Tömkörning t.o.m. 12 år
Klass 22b: Tömkörning från 13år.
Klass 23a: In Hand Agility t.o.m. 12år
Klass 23b: In Hand agility från 13år.
Vi kommer även anordna följande klasser:
Klass A: Hoppning med ledare t.o.m. 30cm
Klass B: Hoppning utan ledare (valfri höjd)
Klass C: Handlerhopp t.o.m. 12år samt en klass från 13år.
Bruksansvarig: Linda Tornerup, lindator@hotmail.se
Anmälan senast 15 juli till: Johanna Norén Jonasson, Gaslundavägen 211-8, 29391 Olofström. En anmälan/klass(häst.

Tack Hanna :)
Har du fått tidningen eller har du läst infon på Facebook?
Jag kopierade från Facebook.