hypnos
Jag vet att det inte har med shettisarna att göra, men jag undrar ändå om någon här inne har blivit hyptoniserad?
Jag ska bli det nu på fredag och är super nervös. Jag vet inte vad jag hoppas på att det ska resultera i, men förhoppningsvis så kan jag kanske bli lite klokare på varför jag mår som jag mår.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Inte jag, är alldeles för feg.
Vi har fått företagshälsovård på jobbet och skall på en grundlig hälsoundersökning. Jag tänker säga till dem att de gärna får ta alla prover och tester, men jag vill inte veta resultatet. Jag mår jättebra, men om mina värden är dåliga kanske jag kommer börja tänka på det, så det är lika bra att inget veta.
Du har en poäng där annette

Men mår man inte bra skall man ju såklart få all hjälp man kan för att må bättre, då har man ju inget att förlora ;)

Jag skulle aldrig i livet utsätta mig för hynos! 
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
#4 amen det KAN ju faktiskt bli riktigt bra………….väl………………

#5 Kanske det, men jag skulle aldrig i livet våga 
/Cattis

Jag skulle också vilja testa…tror också jag har en del som kanske bli bättre av det.
men tänk om de får fram sånt som man inte vill?
#7 kolla denna sida http://www.hypnoskraft.blogspot.com/
Har några vänner som varit hos honom och dom är jättenöjda, det är dit jag ska.

Jag hade nog gjort det om jag hade känt att det kunde ge mig något , men som jag känner nu så är det att kasta pengarna i sjön för mig.

#0 Hur funkar det? Du skrev att du kanske kan få svar på varför du mår som du mår, men om hypnosisören (heter det så?) får reda på något, får han säga det då? Såg ett tv program om medium, det är ju inte riktigt samma sak förvisso.. Men hur som helst, om detta medium kunde se att någon människa hade en sjukdom fick han inte säga det till den som blev avläst. För att de får aldrig ställa en diagnos, han kunde däremot rekomendera personen att gå till en läkare. Hur fungerar det med hypnosisörer, vet du det?
Har aldrig blivit hyptoniserad, men skulle gärna testa!
#10 nej tyvärr är jag inte säker. Detta jag ska testa nu är att gå tillbaka i mina ev tidigare liv.
Jag misstänker att allt spelas in eller i alla fall att han skriver ner vad som kommer upp. Jag vill ju veta (tror jag) så att jag ev kan få någon hjälp där igenom. För inte lär väl jag själv komma ihåg allt som sägs.
Jag lovar att berätta när jag har varit där!
Jag själv är jättenervös för att bli hyptoniserad pga att jag tror att man släpper all kontroll och jag är en person som måste ha kontroll. Samtidigt är jag så innerligt trött på att må som jag gör, lider av depression och ångest. Visst det kanske inte alls hjälper men jag kanske kan få något hum om vad det är som gör att jag mår som jag gör.
Sen skulle jag gärna vilja veta var min hysteriska rädsla för hav kommer av……..
Min ena vän som har varit där hittade en röd tråd till hur hon mådde.

#11: Tyvärr finns det så mycket humbug där ute och kvacksalvare som gör sig förmögenheter på lättrogna … men om man hittar en kvalificerad och erfaren "behandlare" så är jag övertygad om att många alternativa metoder kan göra nytta. Mår man dåligt och har gjort det under en längre tid så kan det vara all idé att prova, tycker jag.
Lycka till Milla! 

Spännade :)
Känner ingen som testat, så det ska bli kul att höra vad du har att berätta efteråt!
Lycka till! Hoppas du får de svar du söker!

Visst jättekul om det funkar, och spännande.
Men hur kul är det att komma ut därifrån och ha blivit hypnotiserad att tro att man heter Pelle och är en sju år gammal golden retriver :-D
/Cattis

Jag blev det en gång för att få hjälp att sluta röka, det gick ju jättebra, rökar som jag aldrig gjort annat.

#15 ha ha
skulle nog inte vilja vara m om en hypnos men hellre en seans…