Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: utställning
Läst 456 ggr
HanniBunni
0

Hjälp en hopplös ;)

Hej! Jag är egentligen helt nybörjare när det gäller utställning men tänkte börja nu iallafall! Jag har en hingst som jag tänkte visa inom kort men har inte riktig koll på vad jag ska tänka på, just för att det är en hingst! Bett? Speciella "do`s and dont`s" på utställningsplatsen och dyl??  Finns det en vänlig själ som kan upplysa mej om sådana saker? ;)Generad

Milla
0

du måste ha honom tränsad hela tiden när han är ute på utställningsplatsen.

se till så att du har BRA avstånd till andra hästar

Ingen under 16 år får lov att hålla honom på utställningsplatsen

hoppas det hjälpte lite i allafallGlad

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

SaraDoos
0

Plockat från Syds kataloger:

•    Kom i god tid till utställningsplatsen.Var redo när det är dags att gå in i utställningsringen genom att finnas på plats strax utanför ringen en god stund
innan!
•    Hingst 2 år och äldre skall visas i träns av person över 16 år. Hingst skall vara tränsad hela tiden då den är på utställningsplatsen (givetvis ej i transporten), samt ledas av person som kan ansvara för att hingsten ej kommer för nära andra ponnyer.
•    Uppvisarens klädsel är med fördel ändamålsenlig och snygg. Använd gärna vit klädsel.
•    Se till att du och din häst är väl förberedda för utställningen. Hästarna skall alltid gå i höger varv d v s medurs i utställningsringen. Likaså vänds hästen åt höger (från visaren) när ekipaget behöver byta färdriktning. Tänk på att inte stå i vägen för domaren när denna ska titta på hästen vid uppställning. Stå exempelvis framför hästen när domaren bedömer hästen från sidan och stå bredvid hästen när domaren vill se hästen framifrån.

[Anna-N]
0

Här har du en artikel - Utställningsdags

HanniBunni
0

Satt och letade efter en sådan artikel…men det första man blir blind på är ögonen hihi Tack så jättemycket!!!Skrattande