Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett26-efterlysningar
Läst 3257 ggr
Junction
0

Bilder

Hoppas att det här inlägget är okej(?) och att det får ligga kvar! (Annars får admin radera det…)

Vi har lanserat våran nya sida www.haststam.se!
Sidan har utvecklats med nya funktioner som underlättar både för oss på admin och för Er besökare!

Vi är den ledande sidan i Sverige på stamtavlor som presenteras ihop med bilder.
Nu söker vi oss utåt för att utöka bildarkivet och då söker vi bilder som vi har tillåtelse att använda.

Vi har jobbat fram ett formulär som ger dig möjligheten att ladda upp en bild direkt från din egna dator, smidigt och snabbt!

För tillfället jobbar jag hårt med att komplettera upp just Shetlandsponnyn och söker därför med ljus & lykta efter fler bilder.

Du som jobbar/roar dig som fotograf till försäljning får självklart en länk till din hemsida!

Välkommen in!

AnnaFagerell
0

Sökfunktionen fungerar inte i min webläsare, inte heller att ladda upp bilder. Jag har internet explorer.

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Annette
0

Sökfunktionen fungerar inte för mig heller, jag har Google Chrome.

Aribigga
0

Det står fel stam på min ponny :O

lurvponnyn.vimeddjur.se

Junction
0

#1 & #2
Vad blir det för felmeddelande? 
Man måste söka med minst 3 tecken, alternativ ett helt namn. Finns inte hästen med som man söker på så blir det ju "fel", så att säga.
Sökfunktionen fungerar nämligen fint för mig i både Explorer, Firefox & Chrome…

#3 Det vill vi naturligtvis mer än gärna rätta! Vilken häst gäller det? Och vad är fel?

AnnaFagerell
0

#4 Det kommer inget felmeddelande alls, går inte att trycka på sök knappen. Spelar ngen roll vad jag skriver i. Går heller inte att trycka på ladda upp bild knappen Flera av mina uppfödningar finns inte med

Junction
0

#5 Söker du via "snabbrutan" uppe till höger på sidan?
Eller går du in på Shetlandsponny och söker därifrån?
Antingen kan man trycka på enterknappen när man skrivit klart namnet, annars ska man trycka på knappen som det står "Filtrera" på.
Hjälper det??

Du kan gärna maila oss bilder annars, på info@haststam.se (Eller direkt till mig på kia@haststam.se )

AnnaFagerell
0

Det gick nu om man sökte uppe till höger men inte om man söker på rasen liksom. Jag ska sätta mig en dag vid Crome iställer och skicka bilder, när jag har tid, brukar gå bättre genom den webläsaren

Annette
0

Det gick nu om man sökte uppe till höger men inte om man söker på rasen liksom.

Samma för mig när jag testade i morse.

Junction
0

Vår tekniker har kollat på era problem, och har gjort lite ändringar.
Hoppas att allt fungerar som det ska nu! 😂

[jenny-]1
1

Vilka ponnys får vara med? Hittar inte min kille nämligen, men alla kanske inte är inlagda ännu? Han är en renrasig och registrerad shetlandsponny. 
Kul med bilder på hästarna för övrigt!

Junction
0

#10 alla får vara med :) Problemet är att jag inte hunnit få in alla ännu…. Men vi jobbar på för att få det så komplett som möjligt! :) Vad heter din häst? (Så ska jag se till att få med honom! :)

Aribigga
1

#4 Slättens James Bond, han är undan Slättens Lina och ingen annan.

lurvponnyn.vimeddjur.se

Junction
0

Jag har rättat till det nu :)

Lillc84
0

Ingen av mina 2 finns med ;-)

Junction
0

#14 Vad heter dina hästar? Jag ser så klart till att få in dem med det samma :)

Aribigga
2

#13 Titta, så tjusigt med bild och allt :D

lurvponnyn.vimeddjur.se

[jenny-]1
1

#11 Han heter Glans (bara Glans, finns en till med ett stuterinamn framför också nämligen) och är undan Anamma RS 3190 och efter Valentino RS 308. Såg att hans föräldrar inte heller var med :)
Vad är det för typ av bild ni vill ha? Helkropp? Huvud? :)

Junction
1

Vi kan lägga till fler bilder av samma häst, just för att man ska kunna ha med olika alternativ, exempelvis helkropp & huvud, kanske någon i rörelse :)

Junction
1

Nu finns Glans med i databasen också :)
http://www.haststam.se/horse/view/229881

[jenny-]1
0

#19 😃

Lillc84
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mirabell

Lillc84
2

Myska

Junction
0

# 21 & # 22

Har kollat i webstamboken, stämmer dessa stamtavlor till bilderna?
Mirabell: http://haststam.se/horse/view/230801
Myska: http://haststam.se/horse/view/230813

Lillc84
0

såg inga bilder. men stammen stämmer.

eemmaeriikssoon
0

Isor

eemmaeriikssoon
0

Kan han vara med.???

eemmaeriikssoon
0

Han är en valack och är ca 106,107 cm i mankhöjd

eemmaeriikssoon
0

ThiffannyJ
2

Jag undrar lite över det här med bilder, får "vem som helst" skicka in en bild på en häst som de inte äger? Varför jag undrar är att jag som ägare kanske inte vill att ponnyn ska finnas på bild på internet och hamnar den ändå på en sida vill jag kanske åtminstone kunna vara med och "välja" vilken bild som ska publiceras?

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Hanna-D
2

Undrar precis som #29

Sen är det en hel del bilder där människor är med (även barn), jag hoppas att alla gett sitt godkännande att dessa visas? Jag skulle inte vilja att foton på mig publicerades där t ex.

AnnaFagerell
2

Om en dålig bild läggs ut så kan den säkert bytas ut. Och vad är skillnaden att någon lägger in en bild på forumet i en resultattråd eller lägger in en bild på den sajten? 

Håller med om att folk ska klippas bort, men att lägga in bilder man själv tagit på olika ponnyer är väl helt okej. Annars får ju du, Thiff, fråga alla hästar du fotat på utställning, fråga om det är okej att du publicerar dessa i denna sajt också, tycker jag. Det är många som lägger ut bilder här utan att fråga… Ingen har väl någon gång ifrågasatt den reklamen för ens ponnyer

VeronicaP
3

Ser man en dålig bild så kan man väl skicka in en annan själv på sin häst , som man tycker är bättre och be dem byta ut de är väl inte hela världen, man ser ju en massa bilder här på hästar på utställningar som inte alltid är så bra.

Det är ju fritt fram att fota hästar som man ser och äger jag bilden så har jag ju rätt att använd den tycker jag.

Man behöver ju inte vara så känslig ;)

ThiffannyJ
0

#31 Jag lägger oftast bara ut bilder på mina egna hästar här. Lägger jag ut på någon annans så har jag fått ok på det.

www.minishetland.com

Junction
0

#24 Ville inte lägga ut bilderna förrän jag var säker på att det var rätt stam.
Nu finns bilderna där :)
Tack för dina bidrag! :)

Junction
0

#25 Självklart ska Isor få vara med!
Nu fanns det flera Isor att välja mellan, när man tittar i webstamboken, vad heter hans föräldrar?

Junction
2

Vi försöker vara tillmötesgående för alla våra användare. 
Vi förutsätter att de som skickar in bilder till oss har fått lov att använda bilderna de skickar in, alternativt att de själva äger copyrighten på bilden. 

Vi driver sidan helt ideellt, på vår fritid, för att vi har ett intresse i stamtavlor & vill presentera dessa "snyggt" ihop med bilder. 
Ett fåtal gånger (läs 2) så har vi blivit kontaktade och ombedda att ta bort bilder, vilket vi också gjort.
Vårt syfte är alltså inte att göra folk upprörda eller ledsna, utan helt tvärtom :)

AnnaFagerell
1

#33 då är du nog den enda isåfall…  De hästar jag fotat på utställning, faktiskt en del av dina också =) , har jag lagt ut här utan klagomål. Som andra säger, det är mina bilder oavsett motivet.

AnnaFagerell
1

#33 då är du nog den enda isåfall…  De hästar jag fotat på utställning, faktiskt en del av dina också =) , har jag lagt ut här utan klagomål. Som andra säger, det är mina bilder oavsett motivet.

Hanna-D
1

#37 Det är precis av den anledningen, "det är mina bilder oavsett motivet. " som gör att jag är tveksam till att låta andra fota mina hästar på utställningar. Jag vill inte att de hamnar på diverse forum under påhittade namn, annonser, internetstall osv. Det är skillnad om det är någon jag känner som jag vet inte skulle publicera bilderna annat än exempelvis här i en resultatartikel eller där jag får/köper kopior på bilderna eller dyl. 

#36 Du har PM.

ThiffannyJ
0

#38 Skulle aldrig komma på tanken att lägga ut bilder på "annans egendom" utan att kolla med ägaren/personen först. Internet är stort och det som en gång hamnat där, finns där för alltid. När jag var yngre och internet var nytt la jag också ut bilder på mycket och allt. Inte längre. Jag kan absolut inte hindra att någon tar en bild på mig och min ponny, till exempel, men jag kanske skulle vilja bli tillfrågad innan om jag vill synas på diverse forum och facebook. Ett exempel var på någon hingstpremiering där någon var och fotade och helt plötsligt blev jag taggad på facebook i en bild. Nu är ju inte det hela världen, men alla tänker inte på det och där är de som jag vill uppmärksamma. Vi lever i ett sådant samhälle med sociala medier och kameror överallt, men det betyder inte att alla tycker att det är OK att figurera överallt. #36 Jag förstår att ni inte vill göra någon illa. Jag ville bara höra hur reglerna var. Sidan är jättefin!

www.minishetland.com

eemmaeriikssoon
0

Min häst finns inte med!

abbe75
0

När det redan vinns en bild på sin häst, var går men in för att byta den ? Om man vill uppgradera bilden ju äldre hästen blir. Vore roligt om man ev kunde ha en helkroppsbild och en huvudbild på sin häst.

Hanna-D
0

Jag har mailat och varken fått svar eller korrigerat på hemsidan.

Junction
0

#41 Vad heter din häst? Jag ordnar så klart att den kommer med.

#42 man kan ha flera bilder på samma häst i databasen.

#43 jag har skickat dig PM. Jag har haft problem att logga in på ifokus-sidorna sedan de gjorde om sidan…

eemmaeriikssoon
0

#44 Isors föräldrar heter, far Furunäs Fernando. Mor Dalsgårds Isabella

eemmaeriikssoon
0

Det står att isor är ett sto han är en valack

isla
0

Fint initiativ, men en liten påminnelse om gällande lagar . Att publicera bilder där fotograf anges som okänd är ju helt okej om fotografen inte önskar publicera sitt namn, men handlar det om bilder där man inte frågat om lov och att fotografen av den anledningen angetts som okänd, då är det inte okej och kan bli dyrt. Lycka till med sidan, tänk bara på att följa gällande regler och lagar så blir den säkert en hit! :)