Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: föl
Läst 819 ggr
Annette
0

Vad heter era nya föl?

Vad har ni döpt årets föl till? Varför fick fölet just det namnet?

nallebjörn
0

betyder det otur att hitta på namn innan fölet är fött? man tänker ju på det lääänge innan fölning

Annette
0

#1. Nej, man bestämmer sig väl inte helt förrän den är född. Ser den inte ut att heta Rutger kan man ju inte döpa den till det.Flört

Fast jag menar de som redan fått föl.

nallebjörn
0

Nä det är klart men då jag tänkte ut så bra namn till fölet som dog så börjar man ju undra… man är lite knäpp ok det kan jag hålla med om men det bjuder jag på =)

Hanna-D
0

#3 Jag går alltid och klurar på bra namn, stöter jag på nåt bra så skriver jag upp det. Sen är det ju inte säkert att just den fölungen som föds passar att heta det som man funderat på.

Ena fölungen förra året ville min veterinär döpa till Gurra - han fick en del veterinärvård och hon tyckte att han "var en Gurra" som hon sa. Det blev dock "bara" smeknamnet, jag vägrar att registrera en ponny med det namnet Flört

nallebjörn
0

#4 det skulle jag kunna göra.. var ju superfint….

Jag har hittat på en hel del namn nu efter Lightcrystal. Men vågar inte tycka vilket som är finast än

Milla
0

hm jag har ju då redan "döpt" min fölunge trots att den inte har kommit ännu, men den ska heta Milla`s Beacuse of you

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

nallebjörn
0

#6 är det sto eller hingstnamn? sorry men vissa kan jag inte höra det på. Eller det passar både?

nallebjörn
0

Jag döpte fölet som dog i februari till Set me on Fire

Milla
0

#7  det är ju just det som är så finurligt att det kan både hingst eller sto heta (tror jag)

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Rissla
0

Min fölunge döptes till She's All That, men kallades för Bambi. Hon blev 10 dygn gammal! Hon var verkligen allt jag önskat mig. Gråter

RebeckaSvensson
0

Har fortfarande inte kommit på ngt bra stonamn än till Myras stoföl än… Har ett namn som jag försöker övertala min mor till att vi ska döpa henne till, får se om det lyckas.

Bestämmer inte namnen på fölen förrän de är födda, har gjort det två gånger och då har fölen varit dödfödda - Baghera och Dracula.

VeronicaP
0

Våra har ju faktisktblivit döpta snabbt här, Att Mowgli fick heta det var min äldsta systers ide då vi tog första bokstaven i mammans namn M och första i hingstens O så blev det ju lite lättare och då jag har en tedens att döpa lite efter serier så var ju det ett bra anmn , att Baloo fick sitt var ju inte så konstigt då samma tema som Mowgli *S*

Arielles var bestämt långt innan att fick hon ett hingstföl skulle den heta Ajax och det har ju också en kopplinng säger bara tvätt…