Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställningar
Läst 15547 ggr
Annette
7

Utställningskalender 2014

Här listar vi de planerade utställningarna för säsongen 2014 vartefter vi får information om dem. Listan fylls på/kompletteras löpande.

November

1 november - Sölvesborg, Hallowenutställning
Shetland Syd
Domare: Alf Johansson

2 november - Mantorp
Shetland Öst
Domare: Ulricha Nordmark

Genomförda utställningar 2014

Februari

15 februari - Kvinnersta, Örebro Örebro Ponnyavelsförening Domare: Morgan Johnsson Artikel

16 februari - Skogslotten, Norrköping Shetland Öst Domare: Håkan Erlandsson Artikel

_Mars
_

8 mars - Kristinehamn Shetland Nord Domare: Inga-Lill Hoveklint Hyttring Artikel

8 mars - Önnestad Shetland Syd Domare: Morgan Johnsson Artikel

Maj

18 maj - Hanaskede Axvall Skaraborgs Ponny Avel Domare: Håkan Erlandsson

24 maj - Nuntorp Shetland Väst Domare: Lars Gerth Artikel

24 maj - Norrtälje Roslagens Ponnyavelsförening Domare: Elisabeth Ljungstorp Artikel

_31 maj - Gryttinge, Bruks och Drive In-utställning
_

Shetland Syd Domare: Hans Persson Artikel

Juni

6 juni - Skogslotten, Norrköping Shetland Öst Domare: Morgan Johnsson Artikel

14 juni - Kumla Örebro Ponnyavelsförening Domare: Alf Johansson

29 juni - Tingsryds Travbana Shetland Syd Domare: Håkan Erlandsson

Juli

5 juli - Dingle Shetland Väst Domare: Hans Persson

5 juli - Riddarhyttan Shetland Nord Domare: Ulricha Nordmark

6 juli - Hudiksvall Shetland Nord Domare: Liselotte Erixon

26 juli - Kristinehamn Shetland Nord Domare: Annika Strindgård

Augusti

2 augusti - Gärtuna Stall & Fritidscenter, Södertälje Shetland Öst Domare: Maria Jansson

2 augusti - Dalsgård Laholm Shetland Syd Domare: Mr Jaspersen NL & Annika Strindgård

2 augusti - Bollerup Österlens Hästvänner Domare: Birgitta Larsson

9 augusti - Nossebro Shetland Väst Domare: Ulricha Nordmark

10 augusti - Riks Nossebro Sveriges Shetlandssällskap Domare: Håkan Erlandsson

16 augusti - Sikeå Shetland Nord  Domare: Inga-Lill Hoveklint Hyttring

24 augusti - Rimbo Shetland Nord Domare: Mr Alderkamp, Holland & Maria Jansson

24 augusti - Nybro Sydöstra Sveriges Ponnyförening Domare: Håkan Erlandsson

14 september - Borlänge Shetland Nord Domare: Torsten Jeppsson

14 september - Billesholm Shetland Syd Domare: Maria Jansson

21 september - Borås

Shetland Väst Domare: Ronny Johnsson

27 september - Högsby Gotlands Shetlandsförening Domare: Helena Kättström

Oktober

4 oktober - Sikeå Shetland Nord Domare: Maria Jansson

5 oktober Skaraborgs Ponny Avel Domare: Morgan Johnsson

25 oktober - Mullsjö Shetland Väst Domare: Maria Jansson

Ponnybus
0

Synd att örebro och skogslotten är samma helg då jag har rimligt avstånd till båda från Linköping.

PP
0

Riks ska dömas av Håkan Erlandsson, meddelades det på Höstmötet.

Nord har inte så mycket klart ännu (utöver vinterutställningen), men i Riddarhyttan 5/7 är det iaf klart att Kristina Blad kommer att döma.

Annette
0

#2. Tack för info, inlagt i artikeln.

Jag hoppas Nord trevliga utställning i Karlstad blir av även i år.

IdaT
0

Var ligger Kristinehamn?

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

Annette
0

Mellan Karlstad och Örebro vid E18 skulle man kunna säga.

Karta

Moheda
0

…och syds utställningar:-)

Sonja m
0

Vem är hästen på 1a sidan?

Annette
1

#7. Beaudesert Autumn Fair, jag tog fotot i Finland förra året.

Sonja m
0

#8 tack!

ingrid
7

Karlstad blir inte i år tyvärr Annette. Vet dock att Angelica planerar ngt i juli på annat håll. Min mor hoppas dock att det blir igen vid passande tid så hon får träffa er alla genom lunchen igen. Hon upplever att shetlandsmänniskor är så otroligt trevliga och tycker egentligen att alla skulle stanna till "after-horse" som vi har haft på kvällen efter utställningen :-)

Annette
2

#. Det var synd, en säsong utan utställningen i Karlstad blir konstig nu när ni skämt bort oss i så många år.

Hanna-D
4

Troligtvis 23 augusti i Rimbo. Domare mr. Alderkamp, Holland + en svensk domare.

VeronicaP
1

Verkar inte bli mycket utställning för mig nästa år heller ser jag alla redan, tillhör ju väst men de utställningarna ligger ju inte direkt närma .

Annette
0

#12. Inlagd i artikeln.

Fler utställningar klara? Något i Shetland Syd?

hippoteket
0

syd brukar av någon outgrundlig anledning inte dela med sig av när utställningarna ska vara förrän tidningen har kommit ut - där man kan läsa sig till det själv. Men den lär väl å andra sidan komma endera dagen och då får vi veta.

AnnaFagerell
0

#15 Kanske det beror på att styrelsen, enligt rykten, kommer att bytas ut, igen ?? Stod ju inte mkt om utställningar i tidningen precis. Men hur blir det med "er" förenings utställningar?

Medarbetare på djurskydd.ifokus

hippoteket
0

#16 - Fast så har Syd gjort i flera år.

Sydost inväntar besked från SSS om hur vi ska göra med aktiviteter, det hänger lite på vad stadgar säger om saken. Det finns planer men vi ligger lågt just nu.
(det finns ju egentligen inte ens någon förening än…)

VeronicaP
0

VAr ju med en utställning i mars för syd väl i sista tidningen

hippoteket
0

#18 - jag syftade på infon här, det finns väl flera syd-are här på iFokus men de delar inte med sig av infon de sitter på.

VeronicaP
1

#19 Jag är iof ingen sydare ;)

AnnaFagerell
0

#17 Javisst, men så byts ju styrelsen ut varje år också. Kan ju vara svårt att driva något då också

PP
10

Måste säga att jag tycker det är tråkigt när det klagas på personer och föreningar på den här sidan nästan i tid och otid… Detta är ju ingen officiell informationskanal. Det kan också finnas anledningar till att information inte går ut mer än ett år (!) i förväg - exempelvis för att propositioner helt enkelt inte är klara.

PP
0

Rättar mej själv: inte mer än ett år, men iaf mer än ett halvår… (Gick inte att ändra i inlägget)

hippoteket
5

#22 - tja, man kan välja att se det som antingen ett klagomål eller ett konstaterande. Jag har bara konstaterat att det är så här.

Nej, detta är ingen officiell informationskanal. Men det är en tillgång, där man kan välja att gå ut med info utan att det kostar mer än lite tid.

AnnaFagerell
8

#22 Jag tycker nästan det är jobbigare att folk tror att allt är klagomål och måste klaga på det som skrivs… Det är som Anna skriver, ett konstaterande. Syd är alltid sist och som jag skriver så byts styrelsen hela tiden och det är kanske då inte så konstigt att det tar tid allting… Behöver inte vara hackande för att man säger som det är, är ju bara en förklaring.

Lauth
6

26 juli kör vi en sommarutställning i Nords regi i Kristinehamn. Domare är inte klart än :-)

Jiawan
0

Vart kan man hitta sista anmälningsdag till Skogslotten 16/2? Tyckte mig inte hitta något på Shetland Östs hemsida..

Annette
0

Det bör gå att hitta i senaste numret av medlemstidningen. Tyvärr hittar jag inte min just nu så jag kan tyvärr inte titta efter.

Annette
0

Nu hittade jag min tidning.

Sista anmälningsdag är 1 februari.

jennyjenny
0

Var i Riddarhyttan ska utställningen vara?

Jiawan
0

#29 Tack :)

Snaedis
1

Säger som # 13 , tillhör också väst , men i fel "del " .Syds utställningar ligger även de långt bort , verkar hamna mittemellan ..

Annette
0

Uppdaterat med Shetlands Syds utställning i Önnestad.

Hanna-D
0

Rimbo-utställningen framflyttad en dag, dvs 24 augusti då ridskolan hade aktiviteter den 23:e.

Johanna-Granberg
0

#34 Har Mr Alderkamp något Stuteri?

Annette
0

Är det samma Mr Alderkamp som dömde vid ESG i Halmstad 2006?

Hanna-D
0

Har visst missat att svara…

#35 Jag tror inte att han har några ponnyer nu men är inte säker.

#36 Ja.

Annalena
2

#30 Utställningen i Riddarhyttan kommer att vara på "Forsen" en stor gård där det är verksamhet med islandshästar till vardags.

jennyjenny
0

#38 Toppen, tackar då vet jag :)

Lauth
5

Domare till sommar-Kristinehamn blir Annika Strindgård

Annette
3

Shetland Syds utställningar inlagda i artikeln.

helle1973
0

Hej hej

Satt precis o kollade proppen för Väst´s utställning i Nuntorp i maj.

Sista anmälningsdag 29 april! Men när är första dag o anmäla då?

Måste väll fimnnas ett sånt datum oxå eller e jag tokblind som inte ser :)

Helle

Annette
0

#42. Du kan anmäla redan nu. Det går att anmäla direkt då propositionen kommit ut. Finns inget datum för hur tidigt det är tillåtet att anmäla.

helle1973
0

Hej

Tack för snabbt svar. Jaha men då e de bara o fixa de då :)

Helle

Annette
0

Är detta platsen för Shetland Syds utställning i Önnestad?

AnnaFagerell
0

Österlens hästvänner arr ponnyutställning 2 augusti och domare är Birgitta Larsson

hippoteket
1

#45 - jag skulle tro att det är så, Annette.
Önnestad är bara en liten by, där finns typ bara naturbruksgymnasiet och en Schenkerterminal. Åsså tre hus och en natt, typ…

Ponnybus
4

Östs utställning den 6 juni kommer vara på skogslotten, Norrköping

Hanna-D
2

Maria Jansson dömer tillsammans med Libertus Alderkamp i Rimbo.

PP
0

Pga ett återbud, har det blivit ett domarbyte i Riddarhyttan den 5/7 (Shetland Nord). Det blir istället Ulricha Nordmark som dömer.

Varmt välkomna!

Annette
0

#50. Ändrat i listan.

PP
0

#51 Tack!

AnnaFagerell
0

Ingen utställning i Bjärsjölagård i år??

Ammiii
0

Utställning hos Örebro Ponnyavelsförening den 14 juni, den hålls på Örsta Kulle i Kumla och domare är Alf Johansson.
Proppar och info finns på www.opaf.se

Annette
0

Fler utställningar inlagda:

• 18 maj SPA Axvall
  • 14 juni ÖPAF Kumla
  • 5 oktober SPA

Nyfiken fråga; Blir det någon utställning i Dalarna i Sh Nords regi?

Hanna-D
0

24 maj Norrtälje RPAF domare Elisabeth Ljungstorp

Annette
1

#56. Inlagd i artikeln.

hippoteket
0

http://www.sydostrasverigesponnyforening.se/ årets utställning är 24 augusti i Nybro

AnnaFagerell
0

2 augusti. Ponnyutställning Bollerup! domare Birgitta Larsson. Utställningen är meriterande.

Linnah
0

Shetland Östs utställning den 2 augusti är flyttad till Gärtuna stall & fritidscenter, Södertälje!

hippoteket
0

Kan inte se att utställningen jag tipsade om i #58 är inlagd så jag påminner…

AnnaFagerell
0

Utställnngen i Bollerup är inte heller inlagd trots två kommentarer =(

Annette
0

#59. Arrangerande förening samt länk till dess hemsida önskas. 
#60. Ändrat.
#61. Inlagt.

AnnaFagerell
0

#63 Som jag skrev ovan… Österlens hästvänner arrangerar ponnyutställning den 2/8. Domare är Birgitta Larsson! www.ohv.se

PP
2

Då var det klart att det blir en Dalautställning i Shetland Nords regi:

Söndagen den 14 september, Borlänge. Domare: Torsten Jeppsson

Utöver utställningsklasser ordnas:
18 Handlerklass
19 Barn med ponny
20 Maskerad
21R, 21 K Rid- och körklass i engelsk stil
23 Clear round Agility (även prova på)

Hederpris till Bästa Silverhäst

Propositionen finns nu på hemsidan www.shetlandnord.com

Varmt välkomna!

Jullanhugo
0

Ska man klä ut sig om man anmäler sig till halloweenutställningen den 1 November? cx

Annette
0

#64, 65. Inlagda i artikeln.

Vilka roliga klasser i Borlänge :) Vad innebär klass 19, Barn med ponny?

PP
5

Enligt grundproppen, valfri uppvisning för barn 5-12 år med ponny. Man skulle kunna tänka sej en liten riduppvisning, trick eller vad man nu gör med sin ponny.

Vi är inte omöjliga - är man äldre än 12 och har något man skulle vilja visa upp med sin ponny är man varmt välkommen att kontakta utställningsansvarig! Man kan inte vara med i klassen, men får väldigt gärna göra ett pausinslag. ;-)

MarieClaesson
0

Östergötlands Ponnysällskap har utställning onsdagen  den 16 juli på  Knivberga gård  i Norrköping. Ponnyer och fjord är välkomna!
Domare: Morgan Johnsson

www.ostponny.se

medarbetare
1

Är detta alla utställningar i hela Sverige under året? Eller kan man hitta fler? :)

hippoteket
1

Nu äntligen är det klart!

Gotlands Shetlandsförening /Shetland Sydost (www.shetlandgotland.se - fast där är inte uppdaterat ännu…) hälsar alla välkomna till utställning med bruksinslag  den 27 september  i Högsby (där riksvägarna 34 och 37 möts)

Domare är Helena Kättström

Bruksinslagen består av tömkörd dressyr, tömkörd precision och agility/handlerhoppning (det blir typ en "mix" mellan dessa grenar, lite beroende på vad vi får ihop i hinderväg)

Eftersom vi är "ur fas" med utgivningen av tidningen så är vi tacksamma för hjälp att sprida info om denna utställning.  Info finns även på vår facebooksida https://www.facebook.com/shetlandsydost

AnnaFagerell
0

#71 Jag har inte facebook, var kan jag hitta hur man anmäler?

hippoteket
0

#72 - vår propp kommer ut på både SSS (där vet jag inte tidsplanen) och vår hemsida (inom kort). Tills dess får man nöja sig med att veta att det blir en utställning…

Jullanhugo
0

Hur anmäler man sig till en utställning?? owo

Annette
0

#74. Gå in under fliken Utställningar och där efter Hur man anmäler så får du all info. Länk till SSS hemsida http://www.hemsida.shetlandsponnyn.se/index.htm

Jullanhugo
0

Ska man skriva ut den då? Vart skickar man den?

Annette
0

#76. Du får läsa i respektive proposition vad som gäller för just den utställningen.
Vart man skickar beror på vem som arrangerar. 

Vilken utställning har du tänkt att anmäla till?

Jullanhugo
0

Sölvesborg den 1November :) Det stod att man skulle skicka anmälan till Heide Kruger men det stod bara adress så jag visste inte om man skulle skicka den dit eller så

Kris_J
1

Enligt Shetland Syd är det utställning i Billesholm den 14/9, domare Maria Jansson

Veritas odium paretFörvånad

Annette
0

#79. Inlagd i artikeln.

Det verkar som den ersatt utställningen Syd skulle haft helgen efter för den finns inte längre med på deras hemsida, så den tog jag bort ur artikeln.

Någon som vet om det är så eller skall båda utställningarna genomföras? (Två helger i rad med samma domare)

Kris_J
0

#80 I tidningen finns båda utställningarna med bland småpropparna , lite konstigt..

Veritas odium paretFörvånad

Jullanhugo
0

Är det tillåtet att ha mansprej i manen vid utställning?

Jag vet att det är karenstid på munkpeppar, men är det det på andra örter?

Annette
0

Det är tillåtet att ha spray på utställning.
Hur det är med örter vet jag inte.

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.