pris på ett sto?
Vi ska sälja dotterns shettis. Vi har tänkt inkludera all hennes utrustning i priset. Stoet är född -98, E: kanteborgs sprite, ee: Gletness rockall, eee: fireball of marshwood. Stoet är visad med guld och silver och hennes avkommor är visade med guld och silver. Hon är en jättesnäll barnponny och är inkörd. Vi skickar med ny sadel och en äldre puta. Ett nytt träns och ett äldre. Regntäcken, fleecetäcke, sele, tömmar och en nyrenoverad rockard. Vad skulle ni sätta för pris? Mvh

20,000 för en bra barnponny, avelssto och körhäst med all utrustning. Hon är ju inte för gammal för att få fler föl, eller tävlas i t.ex körning, och som barnponny har hon många år kvar. Får ju tävla i trav i två år till om man vill det också 😃

Tack för svaret. Jag har satt ut henne för 15.000:- men de som varit intresserade är bara ute efter en barnhäst… och tycker såklart att hon är för dyr.. dock är ju priset diskuterbart till rätt hem även utrustningen är diskuterbart. Rockarden går ju att sälja försig.

Kan inte ge något råd, men tycker det är väldigt sorgligt att en man inte inser värdet i en så bra förstaponny till sitt barn… :-(

Håller med dig. Hon har lärt min dotter allt hon kan. Min dotter har egentligen inte växt ur henne fysiskt, men psykiskt. Hon vill vidare i sin ridning och riktar in sig på islandshäst då jag har en. Hade jag haft tiden för tre hästar så hade vår shettis fått stanna. Men tyvärr tror jag bara hon blir ståendes här och det är inte rätt mot henne. Rätt hem är absolut det viktigaste så bråttom har vi inte.
Skulle vilja tro att man kan få det priset för henne men det faktiska priset idag är nog tyvärr ganska mkt lägre än så
Medarbetare på djurskydd.ifokus

De går att få sålt hästarna för bra priser om man inte prutar med sig själv ;) En bra barnhäst ska man inte sälja för billigt tycker jag man gör alla en otjänst genom att sälja för billigt, även sig själv
Om ni inte har bråttom att sälja finns det ju ingen anledning att sälja henne billigt? Om alla hade lite mer is i magen vid försäljning skulle vi höja värdet på rasen. Jag låter hellre mina gå kvar än säljer billigt :-)

Bara tillbehören är ju värt några tusen. Ett alternativ är att sälja dem för sig och ponnyn för sig.
Hade jag inte haft dottern kvar hade jag nog 17 köpt tillbaka henne ;) Utan tillbehör då, för det har jag ju redan alldeles för mycket av…
Lycka till! Jag vill hemskt gärna veta vart hon hamnar den dagen hon flyttar <3

Tack för svaren :-) sara döös jag lovar! #10 nej, jag har ju inte bråttom som jag skrev ovan. Rätt hem är viktigast. Ville bara se om priset är ok eller om jag lagt mig för högt. :-)