Försäkring
Antar att den här frågan har vart uppe rätt mycket, men vilket försäkringsbolag är bäst att försäkra hästen i? Har mina två katter försäkrade i Agria, och tycker att det är helt okej! Men frågan är om det är värt att ha något annat till häst, då jag hört att Agria krånglat massa för andra. Hört gott om folksam också, så jag står i valet och kvalet att byta till katterna också sen när hästen väl kommer.
Vilket bolag har ni era hästar försäkrade i?
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Jag har alltid haft mina försäkrade i sveland och jag tycker att dom är jättebra! Jag har både hund och hästar där… Jättebra att ha och göra med när det händer nåt, och väldigt trevliga när man ringer med frågor.

Försäkringar är ett nödvändigt ont, kan jag tycka…. Svårt att jämföra och om en försäkring är bra eller inte, kan man egentligen veta det innan man behöver utnyttja den..? o:-) Man får nog börja med att ta sej en funderare på VAD man i första hand vill ha skydd för. Det krävs exempelvis utökad veterinärvård för att få ersättning för veterinärs resa, vilket faktiskt ofta kan vara den stora kostnaden om man är utlämnad till distriktsveterinär. Villkoren skiljer oxå, exempelvis summan som resa ersätts med och om det gäller per behandlingstillfälle eller per behandlingsperiod. Agria är, hittills, enda bolag som satt ett maxbelopp för ersättning (17 000) för behandlingar för ben/rörelser, dvs även om man har ett högre veterinärvårdsbelopp. Vill man att kostnader för avlivning och destruktion ska ingå eller kan man lägga undan det själv? Vill man ha ett användbarhetsskydd eller inte? Mycket att tänka på och ta ställning till. Positivt är iaf att shetland hör till de raser som är billigast att försäkra.
#2 det gav en ordentlig tankeställare, ska prata med en vän och bolla lite tankar och se vad vi kommer fram till :)
Små stjärnor lyser också i mörkret.