Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställning
Läst 3784 ggr
veronica-olsson
0

Resultat Sikeå

Är det någon som vet nått resultat från Sikeå i dag.

Susanne.Nygren
0

Jag har inga delpoäng förutom på mina egna… och någon mer.

Klass 3 

10. Näsvallens Pelé 98777=38 1/3

9. JoyRide 88877=38 2/3

8. …. 37 3/3

Klass 4

JR Velvet Revolver 1/4

Azalea 40 2/4

Linus-Ida 37 4/4

Klass 10 

Wille Claymore 1/2

Vitamin 2/2

Klass 11 

Allgunnens Xtan 1

Almnäs Freon 2

… Tornado

Näsvallens Pyrit 39 

Klass 13a

42.Lindåsens Elize 42 1/6

43. Linnestofta Eternal Flame 2/6

45.Smulan (?) 38 3/6

46. …. 38 4/6

41. Afroditi 88777=37 5/6

44. Erikslunds Garbo 6/6

champion valack Wille Claymore

champion sto, res-BIS Risegårds Serena

champion hingst, BIS Waulkmill McClintock 99979=43

champion ungsto Dalsgårds Kamomill 

champion unghingst -ingen-

Med reservation för ev fel.

Pheobe
0

GRATTIS CAROLA!

Olofsson
0

Grattis till alla nöjda utställare!! Det var otroligt mycket fina ponnyer i Sikeå i dag och det var en fröjd för ögat att se alla.

Måste ju gratulera bis oxh reserv bis. GRATTIS! Glad

Susanne.Nygren
0

Hördu Olofsson!

Had´int´du nå´siffren? Flört

Olofsson
0

Nej det hade jag inte, vi skrev åt Maria en liten stund. Tyvärr.

Milla
0

Stort grattis till fina resultat och titlar

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Olofsson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har verkligen en förkärlek till Elize!! Glad

Olofsson
0

Componist i Sikeå. Mycket vacker herre det där Flört

angabogard
0

Bild på res-bis Risegårds Serena

angabogard
0

Bild på ungsto champion Dalsgårds Kamomill

Charlotte-Aveback
0

#9: Vilken skönhet!

Ann-Christine
0

Grattis till fina resultat!

Olofsson
0

Azzis Glad

Pernilla Lindström
0

Stort Grattis

Till er alla Räcka ut tungan

Maria Persson
0

#1 Rättelse: Waulkmill McClintock fick raden 99989=44 p

Domaren läste först upp raden 99979=44P men det måste ha blivit något missförstånd någonstans så raden rättades till

Maria Persson
0

Stort grattis till Carola & Stuteri Nordanvind till BIS titeln och den kanon fin raden Glad.

#3,6,9,14 Tack så mycket jag är jätte nöjd med dagen och Serenas resultat

angabogard
0

Grattis till alla utställare och speciellt till Carola och Maria såklart för era fina hästar!! 

#15 macLintocks rad på protokollet var från början 99979 (=43p) men slutsumman som var nerräknat var 44p, det var det som lästes upp! Sen om det ändrades efter utställningen till 8 på skritt kan hända!?

Ett stort tack till carola mfl som anordnat utställningen och raggat ihop alla dessa fina priser! Bra jobbat!! Glad

Yvonne N.
0

#10 Vad fin hon ser ut, stort grattis till ungstochampion!

Grattis till alla andra också!

angabogard
0

#18, ja hon är fin lilla pärlan!! Skrattande fast jag är väl lite partisk kanske!! Kul att det gått så bra för henne på hennes första utställnings säsong!!

Cattis
0

#17 Det verkar konstigt om det ändrades efter utställningen. Räknar man fel, så är det ändå alltid delpoängen som gäller.

# Men hur som helst, 43 eller 44 - kanonpoäng vilket som! Inte illa! Grattis till alla som är nöjda!

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Cattis
0

#18 Och grattis till ER! Vilka otroliga uppfödarframgångar ni haft i år! :-)

/Cattis

Hanna-D
0

Grattis till alla nöjda utställare.

Yvonne N.
0

#21 Tack, ja det här året blir svårt att slå. Det är extra kul när man får se att andra tar så väl hand om ens uppfödningar och att dom kommer ut och blir visade.

Zerenade
0

Grattis Carola, vilka toppenpoäng!

Lulan
0

Grattis Carola !!! Och även till er andra!

Anette
0

Grattis till alla fina resultat!!Glad

RebeckaSvensson
0

Grattis till alla som är nöjda med resultaten!

VeronicaP
0

Grattis alla till era fina resultat och poäng , även till alla andra som är nöjda med sin häst.

Ja Yvonne det är ju synd att klaga på era uppfödningsframgångar i år.

Mija
0

Glad Wow, stooort grattis till Carola och hennes fine hingst Waulkmill, vilken prestation, grattis även till X-tans vinst och så grattis till er alla andra förstås.

Olofsson
0

#17 Ja det var rörigt med poängen igår, Först räknade dommaren upp att Azzis skulle få 39 poäng men hon fick guld, sen kom hon fram och sa att hon läst fel så det blev 40 poäng trots allt. Nja det var lite rörigt igår med poängen.

VeronicaP
0

Vem var domare där?

Cattis
0

Susan Hellum, Norge

/Cattis

Benjamin
0

Grattis till Biset. Ingen som har foto på bis vinnaren?

Houdini
0

Kan ju vara en förmildrande omständighet att hon skulle döma 6 championat, 62 hästar Bis och Res-Bis samt äta lunch på knappt 7 timmar (inga kisspauser blev det). Hon skulle iväg med flyget.

Lite stressigt blev det allt. Speciellt i finalerna.

Med reservation för ev felskrivningar:

Klass 1

1. Composite Dynamite  

2. Joystick Diablo 88866=34p

Klass 2

3. Bäckdalens Amazone ?

4.Damixa 88777=37p

Klass 2M

5. Bergtorpets Mimmi 88777=37

6. Perlerose 5x8=40p

7. Ulla 40p, Bästa miniföl

Klass 3 

8. Isor 87877=37p

9. JoyRide 88877=38p

10. Näsvallens Pelé 98777=38p

Klass 4

11. Azalea 98788=40p

12. Bessi 88777=37p

13. JR Iron Maiden stryken

14. Linus-Ida 78787=37p

15. JR Velvet Revolver ?

Klass 5

16. Las Vegas 66677=32p

Klass 6

17. Bonice 88788=39p

18. Ängabogårds Cortina 5x7=35p

19. Ängabogårds Geisha stryken

20. Dalsgårds Kamomill CHAMPION UNGSTO

Klass 6M

21. Almnäs Raspberry ?

22. Wishes Come True 99878=41p Bästa Norrbottens födda

Klass 8

23. Lilltrollet 88777=38p

24. Vera v.d. Pelgrim 99788=41p

Klass 8M

25. Midgårds Epona 87777=36

26. Midgårds Wildros 66678=33p

Klass 10

27. Vitamin

28. Wille Claymore 42 p, Champion Valack

Klass 10M

29. Midgårds Witino 77677=34p

Klass 11

30. Bonzo RS 453 ?

31.Almnäs Freon RS 397 41p

32. Näsvallens Pyrit RS 411 87888=39p

33. Skogsängens Tornado RS 436 ?

34. Allgunnens Xtan RS 417 42p

Klass 11M

35. Back to square one RS 395 88788=39p

Klass 12

36.Beliss RS 4730 88777=37p

37.Diora RS 4729 ?

38.Risegård's Serena RS 5634 42p RES BIS, CHAMPION STO

Klass 12M

39. Darwin Minuet RS 417198788=40p

40. Sjöängens Rosé RS 5247 87777=36p

Klass 13 A

41. Afroditi88777=38p

42. Lindåsens Elize RS 5248 42p

43. Linnestofta Eternal Flame RS 4024?

44.Erikslunds Garbo RS 5649 88777=37p

45. Smula RS 5175 88778=38p

46. Holmens Stormvind 88778=38p

Klass 13 B

47.Copelia RS 5575 ?

48.Danza RS 5296 stryken

49.Fight On Top ?

50.Gemine RS 3875 ?
51.Knyttet Salome ?

52.Bäckdalens Leyla?

53.Mira ?

54. Midgårds Mira Stella RS 5507 40p

55.Ronja ?

Klass 13M

56. Grace 99788=41p Bästa ministo

57. Kayo99788=41P

Klass 14A

58.Componist v.d. Römer RS 248 ?

59.Damit RS 270?

60. Waulkmill MacLintock RS 31199989=44p BIS, CHAMPION HINGST

Klass 14MA

61. Zeferino v.d. Kleine Nes 98889=42p Bästa minihingst

Klass 15

62.Emelie v.d. Blikhalm RS 5235

Fler resultat kommer så fort jag får tag på dem.

Olofsson
0

#34 Jo visst men det vet ju inte alla som visar.

VeronicaP
0

ok, då kan det ju bli lite språkproblem ibland med . lite missuppfattning mellan skrivaren och domaren , det händer ju även mellan våra *egna* domare.

Houdini
0

Det stod i programmet att domaren hade en flygtid att passa så bedömningen skulle bli lite snäv.

Olofsson
0

Okej, det hade jag missat. Då förstår jag. Glad

Lena R
0

Grattis till alla som är nöjda med gårdagens resultat! Finfina Serena sitter fortfarande fastklistrad på min näthinna!

Våra hästars resultat:

Vera v.d Pelgrim99788-41p

Bäckdalens Amazone-88888-40 o champion föl

Emelie v.d Blikhalm 99789-42p

Linnestofta eternal flame-99787-40p

Skogsängens Tornado-98788-40p

Componist v.d Römer-99788-41p

Vi är jättenöjda! Det var full rulle igår så vi han inte fota nåt, men fotade Emelie o fölis i regnet idag.

Lena R
0

Emelie v.d Blikhalm

Lena R
0

Bäckdalens Amazone-champion föl

Lena R
0

Tror att Midgårds Wildros fick guld och inte 33p som det står ovan

Olofsson
0

#39 Oj vilka härliga poäng ni fick på alla hästar. Stort grattis Glad

Jag mailade 2 bilder på Componist.

Lena R
0

# Tack och grattis själv!

Såg bilderna..superfina! Blidde det nån med pannluggen framåt så får du gärna maila den medGlad

JennyR
0

JR Velvet Revolver gick etta i sin klass med 98788-40Glad

Lindåsens Elize fick 99789-42 och vann även hon sin klassGlad

Grattis till alla som var nöjda med dagen och såklart bis och res.bis-vinnarna!!!!!!!!

coolshettis
0

STORT Grattis till er alla!

Och era fina resultat  Skrattande

Olofsson
0

#44 Nja jag tyckte inte att jag fick till det med pannluggen framåt..  tyvärr…

Houdini
0

Nej det stämer då rakt inte, förlåt vad klumpigtGenerad.

26. Midgårds Wildros 99778=40p

Och inget annat..

Domaren dömde kataloglöst.

Tack Carola för ett trevligt samarbete, det har varit jätteskoj att anordna utställningen med dig.

GRATTIS till BIS-et med MacLintoc.

Kul att min personliga favorit Xtan (hjärta, hjärta) fick så bra poäng också.

Glad

angabogard
0

#48 men visst är det så att om det är kataloglöst så ska inte katalogerna skickas ut till utställare heller!? Eller??

Dessutom går det ju att läsa katalogen för ex.vis domare på både nords sida och här på forumet!! Så det där med kataloglöst måste ju diskuteras!

#48 Helena som tog fotade under dagen kommer hennes bilder att skickas in hit eller blir det bara till tidningen?? Spännande att se alla pållar.. missade själv så mycket pga allt springande emellan stallet som var en bra bit bort och ridhuset..och jag hann inte fota alls!

Cattis
0

#49 Ja, ska det vara kataloglöst skall katalogen inte visas förrän där och då.

/Cattis

Houdini
0

Men nu var det ju så att denna domaren dömde utan katalog…

Hon frågade ringsekreteraren vilken klass det var hon dömde och var mycket noga med att inte ringsekreteraren sa mer än åldern på hästen.

Då förutsätter jag att det kallas kataloglös bedömning.

Domaren bad att få ta hem ett program efter utställningen för att kunna se vilka hästar hon hade dömt.

Tänkte bara att det kunde vara kul för de som ställde ut att få veta. Jag har ju inte påstått att det var annonserat för vi visste inte att hon ville döma utan katalog.

Kanske hon har suttit på internet och memorerat 62 hästar, deras härsamning och ägare!?

Cattis
0

#51 "Kanske hon har suttit på internet och memorerat 62 hästar, deras härsamning och ägare!?"

Kanske har hon till och med memorerat allas telefonnummer?! Förvånad

Nä, skämt åsido. Men att kalla det kataloglöst, är kanske lite fel benämning eftersom katalogen skickats ut till alla samt publicerats på nätet innan.

Sen att domaren inte fått katalog, eller alls läst den, det är en helt annan sak - men det är det många domare som gör.
Hur som helst så är det väl mest för att inte folk skall "inbilla" sig att domaren ändå läst katalogen (vad nu skulle spela för roll) som man ser till att ingen får katalogen innan när det är kataloglöst.

/Cattis

angabogard
0

# 50 visst ska det stå skrivet i proppen och att det ej ska sättas ut på intrenet i förväg?! Eller har jag fått det om bakfoten??

#51 självklart så klarar ingen att memorera alla hästar, men vissa hästar kommer man ihåg, kanska framför allt sånna som visats ofta och mycket med bra resultat!! Sen tycker jag att kataloglöst kan vara bra om det är kataloglöst! Glad Men godkända hingstar känns ju väldigt lätt igen om man är lite insatt, vilket jag hoppas att domarna är!

PP
0

#53 Jag känner mej lite förvirrad… Spelar det någon roll att domaren inte ville ha katalog vid bedömningen? 

Även domaren i Bro var för övrigt ointresserad av katalogen.

angabogard
0

#54 nej det spelar absolut ingen roll alls!

Men för mig är kataloglöst just det!!

Annars kan man kanske säga att domaren dömer utan intresse av katalog tex..eller nåt liknande!

jag är nog lite principkärring just nu..Oskyldig pga av det var rätt så mycket "gnäll och klagan" när vi bl.a hade just kataloglöst! Fast vi gjorde som man skulle..

Och (tex) det var även en massa gnäll när vi hade skrivit "bästa skimmel" och lät domare bedöma vilken hon tyckte va bäst, och hon tog "bäst skimlade" och då var det nån som ansåg att det skulle va högst bed. skimmel.

Så det känns som att rätt ska va rätt.. eller?!?

Det är bara min åsikt!! Men åter igen, så för mig spelar det ingen roll om det är kataloglöst, men då ska det vara det!

Fast det är ganska trevligt att få katalogen i brevlådan.. Glad och framför allt Carolas kataloger.. dom är alltid väldigt fina och välgjorda!!

paparatzi
0

Jag vill börja med att tacka för alla gratulationer TACK! sen vill jag även rikta ett stort tack och bamsekramar till ALLA som verkligen uppskattade utställningen i Sikeå för det var det väldigt många som gjorde, flera kom fram och talade om att det var ett mycket trevligt och välordnat arrangemang med MYCKET fina priser till alla och god mat (Taco buffé) sånt värmer i hjärtat när man gjort sitt yttersta för att få alla att känna sig välkomna. När man gick runt bland publiken och bjöd på godis så var det riktigt trångt på läktarplatserna, sånt är också kul att man lyckas locka folk till Shetland Nords utställningar.

Och Tack till Anette Berg för ett mycket trevligt samarbete med många goa skratt, och supertack till vår jätteduktiga ringsekreterare Mats Bergström som domaren var djupt imponerad av, och alla dessa sponsorer….vad ska man säga…..MILJONERS TACK för att dessa förgyllt dagen även för de som inte fick mer än 33 p, men som iallafall kunde åka hem nöjd med ett fint pris.

GRATTIS! till alla som var med i Sikeå denna dag.

Det var många glada miner och mycket skratt, sånt gör det värt att anordna utställning.

PS! Domaren önskade själv när hon anlände till Sikeå att få döma utan katalog, vi fann ingen anledning att neka henne detta.

#53 Fniss!! Vilken tur då att vi inte visat våran Waulkmill McLintock så många gånger då. Glad tänk om någon skulle känna igen honom, han är ju lite hemlig Hemlis precis som våra andra hingstar, tycker det är bäst när hästarna får tala för sig själva…..

angabogard
0

#56 *Skratt* Fast nu var det ju inte just han jag menade.. utan pållar i allmänhet på kat.lös utställning! Glad

Fast jag hoppas du fattar va jag menar!!

Sen som jag skrivit tidigare (i #17) så hade NI ALLA INBLANDADE gjort ett jättejobb med alla dessa priser och allt annat..

Bra Jobbat!!

JohannaDyneborg
0

Ett stort grattis till Bergström för Willes fina poäng och titel. :)

VeronicaP
0

Fast sen känner väl ändå inte Susanne Hellum till de svenska hästarna och uppfödarna så där jätteväl *ler* så även om hon hade haft katalog så hade det inte spelat så där jättestor roll tror jag.

Men jag vet fler domare som gör så och inte sitter och lusläser katalogen , hur det än så tror jag att alla döms rättvist i vilket fall som helst.

Kul när alla får fina priser även de med lite sämre poäng.

paparatzi
0

#59 Håller med där, och visst är det kul när alla får fina priser, då känns mödan värd för alla lägger vi ner både arbete och pengar innan varje utställning, det är så underbart att se alla de små shettisarna som blivit så välputsade av sina mattar/hussar.

Måste vara riktigt roligt för domare när dom ser att folk lagt ner så mycket jobb.

ingrid
0

Grattis till alla nöjda utställare

MariaA
0

Stort Grattis till Bis, och Res.Bis, samt alla andra som var nöjda med poängen( vi är helnöjda med våra!!)

Extra Grattis till Zeferinos 42p! och Kamomill och serenas CHAMPION titlarGlad samt min Absoluta favorit Willeclaymore som blev Bis 3:a!!!! inte illa av en ValackGlad

Kul att en domare som är från England(Susan är ursprungligen Engelsk) tyckte att vi hade så hög kvalite på våra ponnyer i Norr!!

Är bara lite nyfiken , men vet någon om Susan dömde på internationella utställningen i Norge2002??

Utställningen var mycket trevlig, det enda som kändes lite trist var att det inte blev någon direkt visning av pållarna i Bis ringen (Pga. att hon var sen till flyget, så det kan man ju förstå)

#17, #20 , håller med om att det kändes konstigt att det gick ändra delpoäng efter utställningens slut, ska väl alltid vara delpoängen som gäller?? hursomhelst var ju poängen så höga att han ändå blivit Bis!!!Glad men jag vill ju inte spekulera över det, det är väl bara du Carola som kan svara på hur det gick till Glad

Susanne.Nygren
0

Grattis till alla nöjda utställare! Själv är jag otroligt glad över Joyens poäng och att han skötte sig så bra.

Tack till ett fint arrangemang, man såg dessutom "vägvisarna" i år!!! Skrattande Ni har gjort ett jättejobb med allt.

#59, 60 Själv tycker jag tyvärr lite annorlunda än er gällande hederpriserna… De var defenitivt många och jättefina! Men då jag själv inte sysslat med utställning så länge, utan tävlat i andra grenar tidigare, så kan jag tycka att det går inflation i priserna… Kan man uttrycka sig så? Det jag menar är att om alla deltagare oavsett poäng och placering får otroliga priser, så tappar de sina värden. Man har inte vunnit sina priser, utan fått dem. Kunde lika gärna säga att man köpt dem. Rent krasst är det kanske så med utställningar…? Menar inget illa, det var bara min personliga reflektion.

Houdini
0

Vi tvingade ingen att ta priserna!!

De flesta uppskattade dem..

Hederspriser utgick till:

Bästa minihingst

Bästa ministo

Bästa miniföl

(då inga minichampionat tillåts i shetland NORD)

Bästa Juniorvisare

Bästa seniorvisare

Bästa Norrbottensfödda

------------------------------------

Vad jag kan minnas från era utställningar är att ni haft ungefär samma hp:n men då dessutom Bästa Damitavkomma och Bästa Västerbottensfödda!?

ThiffannyJ
0

En helt annan fråga? Varför tillåts det inga minichampionat i nord för? Är det av någon speciell anledning?

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Johanna-Granberg
0

#65 Detta togs upp på Nords höst möte, då det framkommit till styrelsen att flera tycker att det inte är någon konkurrens för minisarna utan de kan ofta gå in och hämta sina championat utan konkurrans.

Så bestämdes det där av Nords meddlemmar att slå ihop championaten men behålla separata klasser. Så detta genomförs i år på prov och kommer säkert att utvärderas på årets höstmöte. Så det är bara att dyka upp på höst mötet och göra sin stämma hörd där och man har åsikter.Skrattande

paparatzi
0

Ha! ha! ha! Jag måste få skratta lite för mig själv, så lustigt att en domare och dennes ringsekreterare missförstått varandra, det måste vara första gången i värdshistorien något sådant inträffat, Waulkmill McLintock tog för inte så längesedan en titel till nämligen Bäst i rasen och 44 poäng i Norge, är det så konstigt att denne exilenta herre med 9 på benen skulle göra detta igenFörvånad Nä!

Vad spelar det egentligen för roll, ska man varje gång man ser att någon siffra ändrats i protokollen (det tror jag alla fått erfara om man tittar noga) för att det blivit fel klaga, då kan jag säga att många får se upp. Domare står oftast inför en väldig tidspress då dom ska döma o domarsekreteraren ska hinna med, men tror någon att slutresultaten skulle blivit annorlunda ifall delpoängen vore annars så tror ni fel…….domaren läste upp 44 poäng och så står det även på protokollet som hon skrivit under och som alla vet så är det domaren som dömer och därför är det endast domaren som kan svara för sin bedömning inte Carola.

Vad gäller priser så är det upp till var och en ifall man fixar med sponsorer eller inte, jag personligen uppskattar folks glädje över att dom får ett pris oavsett poäng och det har man ingen annan att tacka för än just sponsorerna, och som sagt ingen blev tvingad att ta av priserna fritt val!

#64 Glömde du inte bästa skimmel och bästa skäck.

Cattis
0

Hänvisar fortsatta gratulationer m.m. till Resultat - Sikeå 2007

/Cattis

paparatzi
0

#65 Kanske Susanne  eller Helena kan svara dig på detta…

Inlägget är låst för nya kommentarer