Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett24-köpes
Läst 759 ggr
Chaban
0

Rockard köpes

Hej! Jag vill köpa en lätt rockard med lågt insteg som passar större shetlandsponny och helst också ett russ. Svängel, eller möjlighet att lätt montera en, är ett krav.

Chaban
0

Bor förresten i Alingsås… :)

Minsanne
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi säljer en rockard som heter Oxer som passar både till shetland och russ. Lågt insteg, skivbromsar, mycket prisvärd för 5500:-

Vill du hellre ha något för tävling så har vi en ny rockard med bladfjädring, skivbromsar och 125 cm bred, givetvis också lågt insteg. Denna kostar 14.000:-

Bilden är på Cavalettin som är storleken mindre än Oxern (hade inget foto på Oxern)

Chaban
1

Jag har kollat på era och det är något sådant jag letar efter. Blir nog en sådan om jag inte hittar något begagnat. Har haft en cavaletti till min förra shettis. Funderar bara på om oxern passar shettisen jag har nu. Han är bara 100 cm men ganska stor o lång i kroppen. Kan fästa skacklarna på ca 85 cm höjd på selen och bröstan sitter ca 70-75 cm högt. Vad tror du? Blir det bra avvägt och med bra dragläge för bröstan med oxern? Kan man köpa till längre skacklar till cavalettin? Eller blir det för smalt o trångt med den för russet?