Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettsommarpremieringar
Läst 5096 ggr
Annette
3

SP - Umeå 2014-08-31

Följande Shetlandsponnyer är enligt Blå Basen anmälda. Premieringsförrättare är Elisabeth Ljungstorp.

Födda 2014

?
e. Skovgaardens Camelot
u. Valente v. Gelre

Ston födda 2011

Bäckdalens Ebony
e. Stuart v.d. Zandkamp
u. Ginza

Trollans Elektra
e. Zorry
u. Almnäs L'oréal

Ston födda 2010 och tidigare

Ofrade v.h. Houtdorp
e. Jewel v.d. Klef
u. Hyade v.´t Houtdarp

Hingstar GM

Abildores Kenzo
e. Abildores Gizmo
u. Sophie of Drakelaw

seijsing
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ofrade v.h. Houtdorp premierades med raden 9 9 8 8 8 = 42p och domaren tyckte att hon var otroligt fint bevarad för sin ålder (15 år gammal). Roligt att höra!  :)

Annelie-P
1

#1  Grattis!

Maria Persson
0

Ace of Spades sto född 2014
e Skovgaardens Camelot  u. Valente v. Gelre
87888=39 p

Maria Persson
0

Bäckdalens Ebony f 2011

87778=37 p

Maria Persson
0

Trollans Elektra
87787=37 p

Maria Persson
0

Midgårds Bellatrix f 2011
87787= 37 p

Maria Persson
1

Abildores Kenzo RS 493
87687=36 p

Anneli Midgård
1

#1 Grattis! Såg henne lite på avstånd (gick omkring med en mkt taggad hingst), men jag föll direkt för hennes enorma utstrålning!

Anneli

www.stuteri-midgard.se

Anneli Midgård
1

En till bild av Trixi (Midgårds Bellatrix). Är nöjd med hennes poäng, då hon ännu är rätt outvecklad samt inte alls vill trava på kommando.. Hade faktiskt trott att hon skulle få ännu lägre poäng.

Anneli

www.stuteri-midgard.se

Anneli Midgård
2

En till bild av vår underbara Abildores Kenzo RS 493 som generalmönstrades vid sommarpremieringen i Umeå. 

Har jobbat hela sommaren för att få honom att slappna av och skritta lugnt. Han har haft en massa hingstar i sin närhet och det har gjort honom mkt stresad.  Från början småtaktade han bara på tvären hela tiden och kunde inte ens stå stilla i mer än 3 sekunder. Så jag är mer än nöjd att vi både lyckades stå stilla under hela exteriörbedömningen samt att han nu skrittade på så fint att han fick en 8:a. Det är för mig en seger! Traven har vi knappt hunnit jobba på alls, har främst fokuserat på skritten och att få honom avslappnad.

Hade förståss hoppats på lite högre totalpoäng, det talas ju att även härstamningen ska vägas in  (det sägs ju vara skillnaden mellan premiering och utställning) och vid godkännandet 2005 hade hans mor ännu så få och unga avkommor att de  inte var visade. Nu har hon tre visade döttrar. Två har fått 42 p och en 40 p.  

Men hur som helst - vi älskar våran Kenzo ändå! Hans avkommor får ett så underbart psyke och själv är han en stor personlighet. Hemmavid är han den lugnaste och snällaste ponny man kan tänka sig och har en sån fantastisk utstrålning! (OK, jag vet att jag är rätt partisk.. 😉)

Anneli

www.stuteri-midgard.se

Anneli Midgård
6

Kan inte låta bli att ladda upp även en huvudbild av Kenzo, när jag nu ändå håller på…

Anneli

www.stuteri-midgard.se

Annelie-P
0

Tack för foton och resultaten!