Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 2134 ggr
Hanna-D
0

Äldsta nu levande shettisen?

Någon som har koll på det? Fick frågan häromdagen på ett möte av en man som undrade om han hade den äldsta (minns dock inte hur gammal hans sto var… Skäms)

Silenos
0

Östertorps Dixie är 30 år !

ZABA
0
Charlotte-Aveback
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Furunäs Jenny är 35 år (född -73), bor numera i Finland.

Foto: Tiina Löytömäki

Trine
0

Var det inte i fjol, nån shettisdam som fyllde 40 år??? Ett repotage i tidningen shetlandsponnyn, eller är jag ute o cyklar…Oskyldig

carina-w
0

jag vet en som är 34 år

Kraka
0

#3  Vilken fin äldre lady. Kyss

AusaBausa
0

Hon var jätte fin o rund trots hennes ålder..Krabat dog ju som 37-åring o han hade inte mkt hull då:-(

Charlotte-Aveback
0

#3 och 7: Man blir så otroligt glad när ens uppfödningar tas så väl om hand och får ha hälsan även långt upp på ålderns höst. Kyss

dajmie
0

Krister i Lasse Stefanz hade en shetland som blev 38 år, det var din Framor lottie som fött upp den, han var efter Lilleman.

Milla
0

härligt att se dom gamla hålla så fint skick!

Har för mig att i stamboken finns en shettis som dog i år som var över 40.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

SHV-Pysen
0

ja, 40 är jag inte det minsta förvånad över att dem blir. Ponnyer blir väl rätt ofta nästan så gamla om man jämför med de större hästarna

AusaBausa
0

#9 den jag hade som blev 37 år var oxå e:Lilleman och sen  U:Björkhaga Eroica

Pyttis
0

Tror Ni hamnat lite "offside", inlägget frågar efter ÄLDSTA  NU LEVANDE SHETTIS…Flört

Danielssonsgarden
0

Min shettistant är ju rena ungdomen om man jämför med dessa ;)
Hon är 26 nu :)

jackaroo
0

Mammas mini shettis är 31år, hon har haft henne i 21 år. Det var så man lärde sig gilla dom små krabaterana.

Fast äldst är hon iaf inte.

<3 Sibell <3

Dior rs 487 på station 2012. Välkomna!

PP
1

Min gamling är född 1976 och närmar sej alltså 33 år. Pigg och glad men tappat i överlinjen och är förstås väldigt gråhårig. Flört Så länge han mår bra får han gå kvar här - och jag hoppas att det blir en tid till.

Foto: L. Åhlström

jojjehanna
0

#16 vilken fin bild!

PP
1

#17 Vilken fin ponny, heter det! Cool

[Teddy]
0

Pernilla! Han är ju underbar!! Om Fritte blir 33 år kommer jag att vara 71!!!

PP
0

#19 Jamen, visst är han! Skrattande

Glömde ju tala om att jag nu har haft glädjen av att få ha honom i ganska precis 21 år. Det är rätt makalöst som tiden går..!

Marie, håller självklart tummarna för att Fritte är med dej upp i pensionsåldern!

jojjehanna
0

#18 måste ha varit ett skrivfel Cool

IdaS-A
0

i Falköpings tidning fanns tidigare i år (?) en artikel om en shettis i Tidaholm som fyllde 41 år, de hade bjudit in till kalas alla som lärt sig rida på denne, vänner och andra som träffat på shettisen hade varit där!

ThiffannyJ
0

Det fanns väl en länk om den ponnyn och kalaset? För mig jag läst det här på forumet?

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Annette
0

Jag har för mig att det är Boyan, stammoder till ena linjen hos Kyllemos Stuteri. Var det inte detta sto artikeln i SP handlade om också.

Kraka
0

#16 Vilken fin bild på fin ponny! Glad

IdaS-A
0

#24 ja det var det ju! Då är hon född 1967!

Ove-D
0

Hur länge låter ni stona/hingstarna i avel? Beror det på hur pigga de är, fertiliteten eller på något annat? Hur gamla avelsston har ni?