Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettgodkända-hingstar
Läst 395 ggr
PP
0

Hingstkatalogen

Är det bara jag som blir vansinnig på hingstkatalogen..? Alltså inte som idé, men dess utformning: svår att bläddra i, omöjlig att ha liggande uppslagen, rädd att den ska gå sönder.

Tänk om de hade kunnat kika på ASVH:s hingstpärm… Så hade man kunnat köpa lösa blad i tillägg varje år att sätta in i pärmen, istället för att vara tvungen att köpa hela katalogen med i stort sett samma innehåll.

Cattis
0

Måste tyvärr erkänna att jag aldrig sett katalogen. Jag har bara hört andra uttrycka samma åsikter som du…

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Tom
0

Pernille, Har du föreslagit det för de som ger ut katalogen? Vad säger de då?

Inom flyget tillämpar man ett bra system för information om flygfält. Först köper man en pärm med alla flygplatser. Därefter kan man prenumerera på alla ändringar. De skickas ut automatiskt till alla prenumeranter.

Det ger fördelar både för piloterna men även för de som ger ut pärmen. Piloterna vet att de alltid har de senaste uppdateringarna och utgivarna vet att de alltid får in en månads/årsinkomst i form av prenumerationer.

Tom

PP
0

#2 Jo, jag har faktiskt framfört mitt förslag men fick till svar att "nu har de ju köpt in utrustningen till att limma katalogerna"…

paparatzi
0

jag har hört att det är många som inte fått sin katalog, trots att det var väldigt längesedan dom beställde, har alla fått sina?

JMax
0

Jag fick min ganska snabbt efter att jag betalt in.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Cim-Zetterblom
0

En pärm låter ju helt klart som en smidig lösning men vill man hålla informationen om även de "gamla godkända" uppdaterad kommer ju alla blad ändå behövas byta ut med jämna mellanrum.

Ang. årets hingstkatalog kan jag inte yttra mig men föregående hingstkatalog är ju verkligen svår att bläddra i och sidorna vill gärna lossna och ramla ur, tråkigt!

Det är mycket att tänka på när man gör en bok/katalog för att den ska bli bra, fiberriktningen i papperet, kvaliten på limbindningen mm. Jag har själv precise börjat lära mig om detta och kommer snart ha utrustning för att kunna göra egna böcker mm, kul!

Är det bara jag som tycker det är tråkigt med de strikta reglerna ang. vilken information som ska få vara med om varje hingst i katalogen? Varför inte ta hjälp med bra bilder, bruksmeriter mm från de ägare som vill vara aktiva och bidra till katalogen?

Cattis
0

#6 Jo, jag håller med.

Det enda kruxet är att vissa kan framhävas på ett inte så bra sätt. Detta pga att vissa fått tilar som i okunnigas ögon låter bättre än de är osv. Man måste dra gränsen ngnstans. Tyvärr. Så är det bättre om det är lika för alla. Så kan man faktiskt också jämföra de olika hingstarnas resultat/meriter.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

JennyStaaf
0

Jag fick min katalog idag och jag tycker den var jättebra. Fantastiskt att det ges ut en sådan genomarbetad katalog med jämna mellanrum.

Det jag saknar är avkommors resultat från ungponnytester!

Milla
0

åååå då måste jag genast gå in och beställa den.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

kacka
0

Är inte det en bra idé att det kan (frivilligt) skrivas i hingstkatalogen vilka ston som önskas till en hingst, delvis exteriört men också stammässigt…? Lag har läst det i halvblodens hingstkatalog…