Borlänge 14/9
Det börjar bli dags att anmäla till Shetland Nords Borlängeutställning söndagen den 14 september. Sista anmälningsdag är 15 augusti.
Domare är Torsten Jeppsson och därför kan inga Almnäsponnyer, ponnyer med föräldrar från Almnäs eller ponnyer e.hingstarna Perigueux v Isala, Turbo Magic v Kastanjehof eller Perfect of Sportview anmälas pga jävregler.
Alla klasser förutom 22 och 24 anordnas! Tack vare en sponsor av klass 19 Barn med ponny, är denna klass kostnadsfri för Nordmedlemmar (övriga 50 kr/start).
Klass 23 går som Clear round agility, även möjlighet att prova på agilityhindren/banan utan kostnad.
Småpropp med mer information om kringklasserna finns på hemsidan www.shetlandnord.com.
Varmt välkomna!

Vi kommer, det ska bli så roligt. Roligt också med alla bruksklasser!
agility banan ska testas :-D
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Har det löst sig så att det finns boxar att hyra på anläggningen?
Jag funderar på att anmäla men eftersom jag har så långt måste jag isf åka dagen före.

#2 Gården har alldeles nyligen bytt ägare, men allt kommer bli som planerat från början så boxar finns att hyra.
Vad roligt om du kommer! :-)

#3. Tack, vad bra :)
Jag skall bara överleva helgens utställningar så skall jag bestämma mig sedan. Anmälningstiden utgår väl nästa vecka.

Påminner om att sista anmälningsdag är på fredag 15/8!

Nu söker vi några sponsorer till championaten! Köp ett eget pris som du tycker passar en champion, eller betala 200 kr till oss så ordnar vi ett pris i ditt namn.
Ungstochampionatet är paxat.
Kvar finns Föl, Unghingst, Sto, Hingst och Valack
Mejla gärna vid intresse: granje@tele2.se

Vi tar gärna med eget pris till Champion valack alternativt Bästa valack om ingen av deltagarna uppnår guldpoäng :-)

Toppen Annelie! Noterar det, stort tack!

Är det dig Pernilla, eller någon annan jag kontaktar för Box?
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Boka gärna box hos anläggningen, se småproppen.

Champion Ungsto sponsras av Else-Marie Jansson
Champion Valack/Bästa Valack sponsras av Stuteri Pettersbacka
Bästa Mini sponsras av Stuteri Acera
Gullsmyra stuteri, Sör Sellnäs Islandshästar, JA&BE Design, Mona Dahlin Persson och Stall Gränje sponsrar också. ;-)
Fortfarande finns möjligheten att lägga beslag på Champion Föl, Unghingst, Hingst och Sto.

Jag kan sponsra champion hingst. (Eller något annat)

#12 Tack Annette! Tar du med ett pris, eller vill du betala 200 kr?

Jag tänkte ta med något om det går bra. Kanske kan lämna det vid hingstpremieringen i Kolbäck?

#15 Det blir toppen!

Nu finns anmälda ponnyer i webbstamboken. En utlandstillverkad deltagare tillkommer i klass 1.
Papperskatalogen är inlämnad för tryck. De som vill ta sitt exemplar i Kolbäck på lördag, får väldigt gärna e-posta mej: granje@tele2.se

Lite allmän info:
> Bedömningen startar kl.9
> Sekretariatet öppnar 8.15
> Mätning från kl.8.45
> Plats: Lerbäcken, söder om Borlänge (ligger utefter RV50, skyltat "Ridcentrum")
> Valackerna är först ut, sedan stona och sist hingstarna
> Klass 18 (Handler) och 21 (Engelsk rid- och körklass) går före lunch
> Klass 20 (Maskerad) går före BIS-finalen
> Klass 19 (Barn med ponny) går som enskilda showinslag spridda under dagen
> Klass 23 (Clear round Agility) pågår hela dagen fram till BIS-final
Katalogen skickas torsdag (föreningsbrev) och ska vara framme hos utställarna i början av kommande vecka.

#18 Som om du inte precis informerat massor, men en sak till, kommer championaten gå insprängt eller sist på dagen?

Vad bra att få tillgång till vägbeskrivning och tider om lusten att åka 30 mil för att titta på ponnyer skulle bli omöjlig att hålla tillbaka 🙂

#19 Championaten går efter respektive klasser även på denna utställning. #20 Roligt med publik, om nu andan faller på. ;-)

Katalogen borde ha nått fram till alla utställare vid det här laget, men eftersom vi haft lite otur med Postens löften tidigare, ligger katalogen nu också på hemsidan www. shetlandnord.com