Inte shetland men hemsida med dito
Har kikat på Datorn iFokus om hur man bygger en hemsida men fattar NADA.
Är det någon som vet var jag (helt okunnig om hemsidor m.m.) kan göra mig en enkel hemsida gratis?
Den behöver inte vara komplicerad utan en användbar sida tills jag skaffat den som sedan ska vara permanent?
Ska kunna finnas lite bilder, info och så om hästarna.

Jag skulle gå in på dinstudio.se om jag var du.
Där kan man göra sin egen hemsida hur enkelt som helst, och det kostar inte skortan heller
Kanske ingen riktig proffs hemsida….. men det går att göra riktigt fint med bilder och massor av plats att skriva om hästarna.
Har själv haft en hemsida där tidigare.
#0 Vad känns svårast att göra? Skapa sidan eller lägga ut den på webben?
Vad har du för några program i din dator? Eller är du händig så du lätt lär dig nya program?
//Envisa Anna som hellre lär ut hur du själv ska göra än att göra en åt dig 

Ingen aning vilket som är svårast. Har inte kommit dit ännu.
Program i datorn??? Vet inte ens sådant.
Hittade något ställe igår där jag lekte lite men idag när jag ska söka efter det finns det inte. Hittar det i burken men förmodligen bara som någon sorts "anteckning"…
Vill ha en sida med presentation av hästarna, bilder och så. Inget avancerat, det kan jag finurla med senare. Vintern är ju lång, mörk och kall…

#1. Kilar dit o kollar.
#3 Det GÅR faktiskt att göra websidor i vanliga Word. Det blir inga avancerade grejer, men till en början kan det räcka.
Funkar det med Dinstudio, eller ska jag instruera dig mer? ;)

#5 Annaaaaaaaaaaaaa…
Kan du beskriva hur jag gör om jag vill göra via Word? Dinstudio är säkert enkel för andra men jag fattar ju inte ens hur jag redigerar just det JAG vill redigera. Blir väl iofs inte bättre av att jag försöker när jag har vansinnigt ont i nacken…
(kolla först så det inte råkar ha hamnat ett Frontpage eller nåt sånt i din dator, för det är bättre än word)
- Gå in på Arkiv och sen Nytt
- Välj alternativet Websida
- Utforma så som du vill ha det!
- Vill du placera texter på ett mer exakt ställe så är det enklaste sättet att skapa en tabell.
- Gör din startsida, spara den med namnet index.html
- Gör nästa sida, spara den som "namn.html" där "namn" ersätts av ston, apor, familj eller vad du nu vill at den ska heta.
- Tänk på att inte göra sidorna för "långa"
- Hör av dig när du gjort delsidorna så ska jag vägleda dig mer
jag snor tråden en vända…..
ska ha in en räknare på en hemsida och jag har nu klistrat in koden jag fick men inte 17 syns någon räknare hur gör jag????
sidan det gäller är http://www.mg-syatelje.se/
jag gör hemsidan i frontpage och laddar även upp den där ifrån
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

#8 Du måste klistra in koden i HTML-läget.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Själv har jag fått programmet dreamweaver 6 tror jag.. Har inte installerat det än….Går det att göra hemsida utan koder? Enstaka enklare koder kan man kanske fixa men…
Men! hur går man tillväga för att "få ut sidan" på webben har jag alltid undrat..?

#10. Har du testat din studio? Inga koder och kommer ut på nätet. Det är riktigt enkelt faktiskt. till och med jag klarar av det ;) Man kan ju börja med en hemsida där tills vidare åtminstone.
#10 Dreamweaver är 
Man kan jobba HELT utan koder, men om man vill lägga in nån specialkod så gör man det!
Det har en lite egen uppbyggnad, inte som Microsoftprogrammen. Men när man väl lär sig hur det fungerar så är det det bästa!
Det finns inbyggt i Dreamweaver med överföring av filerna till websservern, hör v dig när det är dags så kan jag vägleda dig!
#11 har provat din studio och tyckte inte det blev så bra, smått.
#12 Tack!
#9 nä Cattis, jag vill inte jag kan inte hur gör jag då????
nu fick jag in den men inte stod den på O

#15 Nej, den har väl hunnit räkna om folk härifrån har använt din länk ovan.
#12 DW är kanon, det håller jag med om - men är det lämpligt att rekommendera som nybörjarprogram? Ett ganska avancerat program tycker jag nog.
/Cattis
jag kan varmt rekomendera frontpage. Är själv hopplös när det gäller datorer men frontpagen klarar jag av rätt så bra.
#16 Alltså, jag hade bara gjort websidor i Ms Publisher innan jag fick mitt första Dreamweaver och var, kanske inte nybörjare men inte så långt ifrån heller.
Det som är svårt med Dreamweaver är att vänja sig vid dess utformning och funktioner. Men när man väl har hittat dem så vet jag inte om jag tycker att det är svårare än något annat.
#17 Fördelen med Frontpage är att man "känner igen sig" om man är van vid de övriga Microsoftprogrammen. Själv lärde jag mig Dreamweaver först och föredrar det. Men jag tror det är en smaksak.
Hur går det med din hemsida Miija????

Varför inte prova www.freewebs.com är helt gratis och jättelätt att använda.

#19 Inte alls.
Gubben ska fixa ett Frontpage-program så ska jag testa.
#20 Ska kika det oxå.

Jag kan lite på frontpage, men har testat Dreamweaver, gud va svårt.. jag fattar ingenting men försöker hålla uppe vår hemsida, nu hoppas jag iof att det är så att en viss vänlig själ förbarmat sig över mig o ska hjälpa mig med nytt upplägg.. tack:)
Milla- jag vill me ha en räknare… men du vet ju hur kass jag är på datorer..
Jepp sanne nu kan jag det hahahaha

Frontpage är skitenkelt att jobba med tycker jag i allfall.
Sanne inte så svårt med räknare om man har frontpage ;-)

Hur får man tag i Frontpage då? Det finns inte i Windows XP. Och förmodligen inte i Windows 98 heller?

#25 Jag har ju lovat att skicka det till dig och två andra, men jag hade faktiskt helt glömt bort det… Sablar. Jag skall försöka ta mig i kragen.
/Cattis

#26. Ingen panik, jag har fullt upp de närmaste dagarna ändå ;)

Min mamma hade köpt det programet så den CD skivan fick jag *ler*