Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 561 ggr
sanne
0

God Morgon 13 September

Go morgon

ser ut o bli en fin dag, själv är jag fortfarande febrig o hostar, men att gå till vårdcentralen är ju meningslöst.. kom tillbaka om en vecka om du fortfarnde är dålig.. va sjutton, jag har haft feber i en vecka nu.. suck, va gör man ?

Igår tränade vi med Yaght, han är riktigt fin:) han ska på utställning nästa helg ihop m Jozo, ska bli kul o se vad domaren tycker om vår lilla påläggskalv, jag tycker han är fin, o har enorm tagelväxt. Det blir årets sista utställning för vår del, sen väntar en lång vila för alla på gården..

ha en bra dag:)

Annette
0

God morgon!

Idag får det bli hårdkörning på jobbet så jag kan sluta tidigt i morgon. Flexade ju även igår eftersom jag var och verkade hästar. I kväll skall Eros duscha, hade i min enfald trott att jag skulle kunna hoppa över det, men den lille smutsgrisen hade roat sig med lite av varje. Måste packa inför resan också.

Ha en bra dag! Snart är det långkalsongdax.

ElisabethA
0

God morgon!
Idag blir det sista träningen för Gardenia innan tävlingen på lördag. Ska bli spännande - hon känns ju så fin i träning men man vet aldrig… Så länge hon håller sig i trav och gör sitt bästa är jag nöjd Skrattande

Har en massa litteratur och forskningsrapporter/avhandlingar att plöja igenom idag inför denna delkursens paper som är "c-uppsatsförberedande". Inte så kul när man inte redan nu får lov att fokusera det område man vill skriva om senare i höst. Aja, det finns säkert en poäng med det Fundersam

Hoppas alla får en bra dag!!

Kris_J
0

Idag skulle jag varit ledig och hade planerat där efter. Men i går eftermiddag ringde en kollega och talade om att chefen bokat plats på en utbildningsdag för mig….Vad glad jag blev,not!
Så idag ska jag sitta instängd och fördjupa mina färdigheter i dokumentation i stället för att som planerat träna en och annan häst, jag skulle även ha åkt och hämtat min nylackerade sulky och lämnat nästa som ska renoveras. Nu lär det dröja tills det blir.
Jag hatar när det blir så här!Ledsen

Veritas odium paretFörvånad

Puzzel
0

Morrn i dag skiner solen kan man tänka sig. Ungarna ska till skolan, själv ska jag på möte inge kul alls. I dag tar svägerskan hand om Puzz och det gör hon galant behöver inte oroa mig alls. Städa och plugga blir det efter mötet. Ha en bra dag i det kalla vädret.

Jenny_Danhage
0

Huu! Jag hade frost på bilen  när jag skulle lämna barnen vid skolbussen. Överväger allvarligt långkalsingar idag fast då vet jag inte vad jag skall ta på mej när det blir riktigt kallt. Får nog bita i hop och frysa lite.

AusaBausa
0

God middag!
Här i syd östra skåne har vi en helt underbar höstdag! Solen skiner o lagom varmt.

Har varit på promend m barnen o njöt i fulla drag..

I dag är det fotbollsträning o sen hoppas jag hinna rida Ludde ikväll o även köra Kefir lite…samt träna kelda inför utställlningen..går snabbt dit nu! Bara en vecka kvar nästan!

Pheobe
0

God middag

Superfint väder idag. Riktigt härligt. Solen uppe och man ser allt dammet i huset *S*

Sanne… Du kanske ska prova att ligga inne och verkligen vila ut förkylningen… Inte träna hästar och stressa kroppen…

sanne
0

Anna, tack för din omtanke, men jag har legat o vilat i en vecka nu… det hjälper juh inte.. men jag satt faktiskt mest o kollade igår när min man fick springa med lillkillen.. riktigt kul faktiskt…

Pheobe
0

#8 då säger jag bara en sak till. Echinagaard. Det hjälper garanterat, jag lovar! (obs, ej till gravida)

sanne
0

#9 HA HA.. ja du gravid är jag inte.. bara lite allmänt mulligOskyldig 

Jag tackar för tipset.. har det hemma..

Pheobe
0

#10 vilken tur att jag ej sett dej nån gång…. då kan inte jag göra den bedömningen *S*

RebeckaSvensson
0

God eftermiddag!

Soligt och jättefint väder här uppe, men rätt så kallt.

Föreläsningarna tog lite kortare tid så vi fick sluta lite tidigare än vad schemat sa, alltid lika uppskattat :-) Fortsätta att plugga resten av eftermiddagen och kvällen.

Pratade precis med dem där hemma och nu är betkörningen igång. Började ta upp i lördagskväll och leveransen till sockerbruket startade igår. Idag ensilerades gräset och det blev en väldig massa balar. Hade inte någonstans att ställa dem så de står nog lite överallt på gården.