Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett29-icke-hästrelaterat
Läst 889 ggr
RebeckaSvensson
0

Radiokanal

Nu har jag äntligen hittat en bra radiokanal att lyssna på igen efter att Dansbandskanalen bytade namn och musik! www.dansbandsdax.se

Nackdelen är dock att när jag lyssnar på den så vill jag ut och dansa och inte sitta här och plugga Glad

Benjamin
0

Nja inte hade jag blivit danssugen av dansbandsmusik precisOskyldig men kul att du hittat den!

Cattis
0

Allvarligt Rebecka, vi har ju pratat om det där redan. Räcka ut tungan

Man kan inte bli sugen på att dansa när det är sådan musik på! Det enda sug jag känner när sådant spelas är efter öronproppar… Oskyldig

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

RebeckaSvensson
0

#1 Nu har jag nytta av högtalarna till datorn igen :-)

#3 Det var just den kommentaren jag väntade mig Räcka ut tungan Helt allvarligt så är det precis sådan musik jag gillar och som tur är så gör de kompisar jag festar med också det :-)

Midlingur
0

Hahah, påminner mig om när en tjej på ett LSS-boende (hon bodde alltså där) frågade mig:

"Och vad gillar du för dansband då?"

När jag sa att jag inte alls gillade dansband så tittade hon på mig som om hon inte fick det att gå ihop (hennes resonemang var väl: ALLA gillar dansband). Hon tyckte nog att jag var tokig. Ganska vanligt med dansband hos utvecklingsstörda, och de som hon oftast träffar är just det.

Benjamin
0

Skrattande kunde inte hålla skrattet borta. Vet du Midlingur att du just fått Rebecka att känna sig utvecklingsstörd. Absolut inget ont om utvecklingsstörda men det blev så fel tror jag.

maggan
0

Håller med Rebecka

Annette
0

Jag håller mig till Gert Fylking på Rix FM.

RebeckaSvensson
0

#5 Skrattade också åt det. Tur att det inte bara är jag, utan hela mitt umgänge i princip som är lite störda då ;-)

#6 Trevligt att ngn mer än jag har bra smak :-)

VeronicaP
0

Ha ha Dansband är ju inte musik det är något oljud som stör en ;-) ,det är sådant som mina föräldrar lyssnar på och svärmor *ler*  Tror nog att jag kan måna dansbands låtar tack vare mina föräldrar har pinat mig med dem hm kanske därför jag inte gillar det ;-)…
Tur att inga av våra kompisar gillar det utan alla är lite mer *modernare* ;-)…

VeronicaP
0

#7 Yapp de lyssnar man ju på varje dag.

Milla
0

någon ska ju tycka om den musiken ju, fast på syds utställningar så tycker jag allt att det spelas annan musik än dansband………………………….

Håller med dom andra Rix fm får det väl vara.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

RebeckaSvensson
0

#11 Det är inte ngn större mening att spela dansbandsmusik där, är ju inte direkt en massa killar att dansa med ;-) Undrar varför jag inte får sköta musiken på utställningarna, kanske ta upp det på nästa styrelsemöte :-)

Milla
0

"12 nä det behövs inte, sköt du det du brukar istället det blir så bra såSkrattande

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Midlingur
0

#5 Haha, det var inte riktigt meningen. Men det ÄR jättevanligt med dansbandstokar bland de utvecklingsstörda. Svensk musik överhuvudtaget faktiskt :) De greppar ju oftast inte engelskan direkt…

Sorry Rebecka!!

Pheobe
0

#14 Glöm inte pensionärerna *S*

Hanna-D
0

Du vet vad jag tycker Flört

Vid nästa långresa fixar Cattis och jag musiken Räcka ut tungan

Midlingur
0

#15 Haha, ja dem också.

RebeckaSvensson
0

#14 Ingen fara, skrattade också när jag läste det :-)

#16 Nja, det tror jag itne blir så bra då… Räcka ut tungan

RebeckaKihlberg
0

Jag får nog ställa mig lite lite på Rebeccas sida faktisk. Jag är visserligen uppvuxen som stasbarn med en drös syskon som är jätte avi-dansband, men har pga en del vänner från gymnasiet blivit meddragen på div "kase-dans tillställningar" och jag får faktiskt säga att jag haft riktigt trevlig när jag varit med.

Angel
0

Dansband?!! Hur gamla är ni egentligen… Räcka ut tungan

MorgonZoo på rix fm funkar, men annars är det BANDIT som gäller i min bil. Sådeså!  Cool

Cattis
0

#20 Bandit är kanon! Men jag gillar Mix Megapols morgonprogram bäst :-)

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Mannas
0

Riks FM lysnas det på här.Ingen skillnad om det är jag,min man eller dottern som sätter på radiokanalen så är det de som gäller. Om man någongång lyssnar på en finsk kanal så är det radio nova.

Mannas
0

# 0 Det var en bra kanal! :) Oj va jag blir dans sugen…..snart är det dansgala igen :)

Ann-Christine
0

Gillar alla här (förutom jag själv då) att dansa?

Annette
0

#24. Jag kan inte dansa. Inte sjunga heller förresten. En dag råkade jag sjunga i bilen då sa sonen "mamma, du sjunger inte alls fult, du sjunger helt anskrämligt."

VeronicaP
0

#24 Jag gillar inte att dansa , visst kan jag svänga de lurviga ibland men inte till dansband om jag inte blir uppdragen vill säga. Är något av det tråkigaste jag vet att dansa foxtrot ;-) eller Kasedans som vi brukar säga här hemma *ler*

Ann-Christine
0

#25 & #26 Skönt att höra att det finns fler icke-dansare Skrattande

På jobbet tvingas man lyssna på det mesta, många gamla låtar "hottas" upp och ungarna tror att det är nyskrivet…men det är sällan som "upphottningen" slår orginalet (i mitt tycke).

dajmie
0

Ut och bugga är ju det roligaste som finns, håller med Rebecka där, det är ni som missat något tjejer.

Annette
0

De andra skall nog bara vara glada över att jag inte försöker bugga. Många olyckor skulle det bli.