God morgon 2007-09-16
God morgon
Här var det lugnt i dag 
Ha en bra dag!

God morgon
Efter en lång dag igår blev det upp tidigt idag. Fick ta över mammas plats på kursen, så nu är det iväg och träna lydnad, 4 pass.
Ha en skön söndag

God Morgon
här regnar det igen. Är så trött på regnandet, men va ska man göra.. det blir nog en ganska lugn dag idag, igår var det full fart hela dagen, så idag får man väl ta hand om tvätten o städa lite..
Ha en bra dag alla !
God morgon! Här i Axvall är det regn idag! Fy så trist. Jag ska ta och måla mitt stall idag som min pappa har hjälpt mig att bygga i 2dagar. Det ska bli så kul att kunna ha sina hästar hemma. Inte för att jag har långt till stallet nu, men just det att få rå om sig själv. Ska bli så roligt! Annars kommer jag och min dotter på 18månder ha en lugn dag, då min sambo jobbar helger.

God Morgon här regnar det igen , ovanligt ju . Nu kl 10 kommer id-kontrollanten så äntligen ska jag göra min föl *ler*.

god morgon
här regnar de också. Men vi måste stängsla i dag. Fått mer bete till hästarna och de är ett långt skogsparti i hagen så där har vi regnskydd och vindskydd. Så där kan dom sköka skydd. Sen ska ja försöka ta 2 till ridhuset och träna också.
ha en bra dag alla

God Morgon! Regn och rusk som vanligt, men vad gör väl det. Hästarna stormtrivs och känner sig förmodligen som hemma. Det är en god tröst när man själv känner missmodet strömma genom kroppen.
Dagen här är ännu ett oskrivet blad i våra liv men förhoppningsvis ska vi hämta hem vår treåring så hon i veckan som kommer kan förberedas lite inför helgens utställning i Gråmanstorp. Ska bli mycket roligt att träffa våra Snapphane vänner igen. I går sammanstrålade vi ju med Gruppen igen!
Det är kul med Shetland! 

God förmiddag!
Strålande sol här och ett par plusgrader - Härligt 
Cyklade till Gardenia i morse och pysslade om henne.
Ska till en kompis senare och skriva skolarbete och ikväll ska vi ha filmkväll och se bla "Se upp för dårarna".
Hoppas alla får en bra dag!!
(Bilden är från igår i ett soligt Karstad)

#4 men Gonkan, är du inte id kontrollant själv??

God morgon!
Nu är transporten betald och återlämnad, bilen urplockad så nu skall jag tvätta och bara njuta av den trevliga helgen resten av dagen. Jag tror inte att jag fattat det än, alla fina priser och protokollet med alla fina omdömen ligger fortfarande på köksbordet, så vi får nog äta i vardagsrummet idag ;)
När vi kom hem igår hade Cecilia (med morfars hjälp) köpt en blomma och ett kort där hon skrivit "grattis mamma 40 poäng GULD". Hon har full koll på detta med poäng och nu skall rosetterna upp i hennes rum. De hade även köpt smörgåstårta att fira med :) Idag blir det hämtpizza, lika bra att fira så länge man kan, vem vet om det händer igen ;)
Regnet öser ner, men vad gör väl det. Jag köpte Stieg Larssons första bok på macken i Mantorp igår, jag kan ju alltid läsa den.
Ha en bra dag allihop, klappa era snälla och trevliga hästar, det tänker jag göra!
#6. Instämmer, det är verkligen skitkul med shetland! Helgen var kanon och hade varit det oavsett resultat, men det kom som en extra bonus! Tycker det borde vara obligatoriskt med förfester på alla utställningar
.

#8 haha nope jag är inte det Sanne , jag har inte hunnit med det och sen vet i attan om blödiga jag hade kunnat chippa någon ;-)

#10, det är lite "jobbigt" på fölisar.. så jag väntar med dem tills dom är 1år.. men jag trodde helt klart du var det..
jag har äntligen gjort mitt sista föl klart för registrering nu… skäckar är inget kul…

#11 Vi chippar alla fölen nu direkt lika bra att ha det gjort, russen måste man ju göra det på. Borde väl eg gått en id kurs men när ska man hinna med det *ler*

God eftermiddag!
Även idag är det plugg som står på schemat. En kompis och jag lyckades snacka oss till att få göra tisdagens redovisning på svenska istället för på engelska så håller på att försöka få ihop material till den. Måste skriva något kort på engelska till utbytesstudenterna, men det gör jag gärna bara jag slipper hålla redovisningen på engelska. På tisdag är det dags att åka hem :-)
God em!
Här har inte hänt så mkt. Hovslagaren var o verkade tassarna på Kelda så hon skulle vara fin t utställningen. Skötte sig exemplariskt! Fick det billigare för hon var så snäll ;-D
De andra två kunde vänta ngn vecka till, lite närmre jakten…
ser ut som både min ridhäst o Kefir kommer o gå Hubertusjakt i år! Kul! Syrrans tjej ska komma o provrida och sen får vi se hur jag bestämmer mig!
Tindra fick sina första ridbyxor i dag..jösses så stolt hon var! Springer fortfarande runt i dem(lär väl vilja sova m dem på sig också!)

Godkväll i regnet, fy vad kallt det är. Idag firade jag och Puzz 1 år, hon fick lite extra godsaker. Vi hade lokatt vid hagen idag inge kul alls, var och handlade och kom hem och hundarna va som tokiga hoppade i linorna upp mot häst hagen så jag sprang upp dit, hästarna sto i ett hörn av hagen och blåste och va skärrade, då fick jag se lokatten som sprang iväg in i skogen. Så jaktlaget som va ute och jagade vildsvin fick leta lokatt i stället dåd e tror den är sjuk då den inte va direkt skygg, de hittade ett rådjur en bit från hagen som lot tagit, rådjuret var huvudlös, hua såg framför mig min Puzz tagen av lo. Tur att hundarna skällde så men samtidigt vet man ju inte ett sjuktdjur går ju på även hundar och de var ju bundna. Tur vi var borta så kort tid 25 min , men på den tiden hade ändå mycket kunnat hända. Ha en fortsatt bra dag det lilla som är kvar av den.

Ingen som vet en bra hovlsagare i mina trakter (Halmstad) börja snart få panik ska ju ställa ut på lördag och inte fått tag på någon *suck*