Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 1449 ggr
kicki80
0

Fel i webstamboken.

Har varit in och kollat i webstamboken och ser att det står att vårt föl är född 23 september. Men hon är född 14 April nu ligger passet och väntar på att bli uthämtat.. Och jag kan tänka mig att det även är fel där i då.. Är det bara att vända tillbaka passet igen då?

Annette
0

Maila stambokföraren. Passet kanske inte har skickats ut än om du har tur.

Annette
0

Läste inte så noga märkte jag nu.

hippoteket
0

Hämta ut passet och se hur det ser ut där.  Är det fel så kontaktar du stambokföraren.

Frågan är ju hur viktigt det är att det står rätt datum i passet, om det bara är rätt i databasen?

En av mina uppfödningar fick fel stavning på mitt stuterinamn när han registrerades, det stod Hipptekets … (utan o) i hans pass. Jag kontaktade stambokföraren och vi kom överens om att det skulle korrigeras direkt i databasen och på webstamboken, så skulle jag skicka med en lapp om detta om passet skulle in av annan anledning (försäljning), så skulle de felaktiga sidorna (hela passet?) bytas ut. Jag vet inte hur mycket som byttes ut, eftersom passet skickades till nya ägaren efteråt.

Hanna-D
0

Inget som reagerat på att det står Stalion istället för Stallion? Upptäckte det i år och såg sedan att även ettåringens pass var felstavat 🙂

Annelie-P
0

#4 Tittade precis efter och samma här 🙂

Kaprifolen
0

Finns fler saker som är fel i passen.  Musblack  är på engelska översatt till  Mouse Dun, i de äldre passen står det Blue Dun.

kicki80
0

Jag ska hämta ut passet och i det kvittar det väl om det står att hon är född i september.. Hon blir ju väldigt välutvecklad på vårens utställningar 😃😃😃.. Men i webstamboken är det väl bra om datum stämmer kanske just för utställningarna 😊. Connemaran jag har har fel årtal i sitt pass så det är väl värre då 😉

AnnaFagerell
1

Det ska stå rätt i passet! Står det fel födelsedatum så skicka tillbaka passet igen.

Medarbetare på djurskydd.ifokus