Hingstar med tecken - huvud+ben
Har kikat runt på hingstarna inom Shtl & tycker att det verkar vara dåligt med uppgifter om deras tecken (huvud & ben)…
Så varför inte starta en tråd där alla har möjlighet att lägga in namn & tecken på godkända hingstar (som lämnar RS-berättigade avkommor) - gärna med bild där tecknen syns…
Även hingstar som inte finns i avel idag (men upplys gärna om det) är välkomna & Skimlar som föddes med tecken oxå såklart!
Tycker även att skäckar med tecken i huvud &/eller ngt/ngr ben som har tecken (inte är helvita) ska få vara med…
Nu vill vi se många bläsar, stjärnar, strumpor, kronränder osv.
Mvh Jessica
Ta tillvara på stunden!

Vad det gäller skäckar, så benämner man inte tecken på benen eftersom det ingår i skäckteckningen. F ö är tecken på benen ovanligt för rasen, men kan förekomma. ;-)
#2 Jo, jag vet - men jag tycker ändå att skäckarna med "vanliga" tecken på benen ska få vara med eftersom det är vanligare att hela benet är vitt…
Vet oxå att det är ovanligt med tecken på benen, men desto roligare att få se dem som förhoppningsvis dyker upp i denna tråd… 😉
För att tråden inte ska riskera att bli jätte-lång så hoppas jag vi kan skippa kommentarerna & låta dem som vill presentera hingstar med tecken på ben eller huvud - & då även Skäckar. 🙂
Mvh Jessica
Ta tillvara på stunden!
Min hingst Älvåsens Viking RS 552 har strimma, stjärn och snopp.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Härligt med alla fina killar, men det finns ju fler…
Det behöver ju inte vara din egen hingst - bara man har egna bilder eller (som i #7) har tillåtelse att publicera bilden…
Mvh Jessica
Ta tillvara på stunden!
Sen tjuvar jag in min vackra Humledals Zdeno Chara…Numer valack men han har haft kulor en ggn i tiden..😎
#13 Han var ju riktigt mysig - men tråden handlar ju om Godkända hongstar (som lämnar RS-berättigade avkommor)… 😉
Mvh Jessica
Ta tillvara på stunden!

Putt 😉
Mvh Jessica
Ta tillvara på stunden!

Damit RS 270 har en fin stjärn, som han dessutom ofta lämnar vidare.
Foto Pernilla Persson
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Dalsgårds Othello RS 624, är svart I ansiktet men har strumpor
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Fridhems Kim RS 373
Vita hår i pannan. Han har även en stickelhårig fläck uppe på korset (ca 10*10cm, ej skav).
Han verkar lämna fläckar vidare. Mitt sto Hovgårdens Vitsippa har två vita fläckar på båda sidor korset. Hennes syster Hovgårdens Mirabella fick en mer mörk fläck på ena skenbenet på framsidan 3*10cm.
Slutligen, Näsvallens Travolta RS 698, som godkändes förra våren.
Han är född 2009, 98 cm hög.
Fux med bläs och vit fläck på överläppen, ljus man o svans,
e. Bravo v. Spuitjesdom RS 238 u. Näsvallens Trulsa RS 5464
Uppfödare & ägare: Birgitta Näsvall, Näsvallens stuteri, Norsjö
Anneli
www.stuteri-midgard.se