Resultat från Riks 2014
Är det någon här som vet varför resultatet från årets riks fortfarande inte finns att se i webstamboken? (Jag har mailat samma fråga till den utställningsansvariga utan resultat.)
I senaste medlemstidningen kan man läsa att utställningsresultaten skall rapporteras inom en månad efter utställningen, nu har det gått över tre månader. Jag tycker det är viktigt att detta sköts då det vid avelsvärdehöjningar kan behövas styrkas med utdrag ur webstamboken i de fall man själv ej äger meriterad avkomma och därmed inte har tillgång till bedömningsprotokollen.
Jag undrar också. Jag mailade i mitten av aug och fick till svar att systemet krånglade och att det skulle ta någon dag innan resultaten kom ut i webstamboken. När de inte fanns där i slutet av sept mailade jag en förfrågan igen, denna gång fick jag inget svar.

fast det är samma med utställningarna från Borås o Vartofta.. nu är det iof "bara" en månad sen Vartofta..
Men Riksen gick ju ändå i Augusti..
Hoppas det kommer snart, som Annette säger, ibland behöver man ha utdrag från webstamboken

De bad om ursäkt för detta på höstmötet, men jag uppfattade inte varför det dröjer eller om det sades nåt om när det kommer läggas ut.