(S) - Mycket fin valack!
Nightingales Last Boy Scout är en svart valack född 2010, mäter 103/16 cm. Han är en nyfiken, glad och mycket social kille som alltid kommer fram och hälsar. Han älskar att pli pysslade med och har ett hjärta av guld! Han är otroligt snäll.
Han är efter Timothy v.st Geerhof RS 200. Han är far till fem godkända söner, 33 diplomston och fem ELIT ston. Han är visad med 44 poäng.
Han är undan Whintey vd Garderenshof RS 5925. Avelsdiplom, SUCH (Svensk utställningschampion) Visad med 44 poäng och 10;a på typ här i Sverige. Bedömd av Holländska domare som gav henne 44 poäng. Champion sto och R-BIS & BIS i Sverige. Hon är nu även berättigad till Super-SUCH.
Elvis är visad på utställning som föl, han fick då 39 poäng och blev Champion föl. Han är också visad på avelsvärdering 2013 och fick poängen 87779=38 poäng, klass I. I sommar är han utställd två gånger, 6 juni visades han i Norrköping och fick poängen 89888=41 poäng samt så visades han 2 augusti i Gärtuna och fick 99898=43 poäng och blev Champion valack! Mig veterligen så är det inte många andra valacker som fått så höga poäng.
Säljes gärna till någon som vill använda honom i bruks och utställning då jag är helt övertygad om att han kommer bli en topppenhäst för den vill utbilda och tävla honom. Han är tömkörd en hel del, han är väldigt sammarbetsvillig och väldigt lätthanterlig, att påbörja in inkörning tror jag inte kommer vara några som helst problem.
Just nu går han som sällskap till en av våra grannars Connemara och det går jättebra. Elvis hanteras av dottern i familjen på 10 år i samband med vuxet sällskap, han är en stor favorit hemma hos dem 🙂
Elvis som han kallas, säljes endast till ett gott hem där han får hästkompisar. Han är van att gå på lösdrift och även att stå på box. Han vill flytta till ett hem där han har kan få stanna en längre tid. Han är chippmärkt och har pass i SSS.
Elvis söker nu ett nytt långvarit, kärleksfullt hem, med hästkunniga ägare och hästkompisar. Endast seriösa gör sig besväret att höra av sig.
För mer info besök www.minishetland.com eller mejla ella.minishetland@gmail.com
Delad glädje är dubbel glädje :)
SÅLD
Delad glädje är dubbel glädje :)