Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett29-icke-hästrelaterat
Läst 642 ggr
CBA
0

VIKTIGT!! Läs alla !!

I mitt dagboksinlägg om "Sorgebud" kan du läsa om en fruktansvärd olycka som inträffat en lillasyster till en av pojkarna i min sons klass.

Under påskhelgen drunknade denna lilla tösen på 2 år i en regntunna!!

Det jag vill med detta inlägg är att varna alla föräldrar…farföräldrar…morföräldrar…ja ALLA som har barn i eran närhet och uppmärksamma er på att faror finns där man minst anar dom !!!

Montera fast galler på era regntunnor så denna fruktansvärda olycka inte händer igen !!!

Mvh CBA

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Lena R
0

Så fruktansvärt tragisktGråter

Simon
0

Det var en 3-årig kille som var dagbarn hos min sons dagmamma som drunknade i ett vattenfyllt traktorspår för några år sedan. Så man får vara uppmärksam. Det är jättetragiskt.

CBA
0

Det behövs bara 2cm vatten för ett litet barn att drunkna i !!

lisette
0

förlåt cba. men det är vad som krävs för att en tvättbjörn ska drunkna oxå… ;)

CBA
0

Och då är de ändå mer vana vid vatten än ett litet barn…

lisette
0

det är för hemskt som hänt, men jag kunde inte låta bli…

hur har skolan/dagiset hanterat det?

CBA
0

Alla är fortfarande i chock och ingen förstår något…lärarna har inte heller dom några svar än men ska ha möte i kväll.

Dagis ska göra iordning ett minnesbord för de som vill att skriva några ord i en bok eller lämna nallar/blommor på eller bara ställa ett ljus.

Det pratas om en minnesstund i kyrkan som ligger precis vid skolan…

Vi får se vad som blir av mötet i skolan, men någon form av kondoleanser ska lämnas….men om det blir hem till familjen eller till tösens begravning får vi se.

Dagis flaggade på halv stång i går så man blev ju brutalt påmind hela tiden….fröknarna på dagis ska väl få en typ av krisgrupp tillhanda, det är ju ändå dom som stått flickan närmst av alla i skolområdet.

Det här är alltså en liten byskola med runt 90 elever från åk1-6, 13 barn i sexårsgruppen (förskoleklassen) och ca 15 barn på dagis och alla känner alla. Så det som har hänt berör alla på ett eller annat sätt.

Det som är så hemskt oxå är att det inte var en vuxen som hittade flickan i tunnan utan hennes 7 årige bror, pojken som går i min sons klass.

lisette
0

fyyy sjutton… stackars pojke. hur tar han det?

paparatzi
0

Saknar ord i min mun just nu, och det säger väl inte lite……

CBA
0

#8 Han mår jätte dåligt ! Idag när jag hämtade min son så fick jag höra att han och hans pappa kom till skolan idag och var med en liten stund, men pojken har klart uttryckt det att han inte vill prata om det så nu vet de andra barnen att inte ställa för mycket frågor.

#9 Ja det finns inga ord att säga som kan göra allt bra igen…man kan ju knappast säga att jag förstår vad dom går igenom för det kan man inte….inte jag iaf…men ändå så berör det så hårt !

lisette
0

# 8 kan ju tänka mig det. om hans föräldar mår dåligt så mår han nog ännu sämre…